Verkkovirhe

Ville Kalliomäen häirintätapaus

Viestejä
1,297
Ainakin naurettavan pienellä sakolla yrtitettiin asia saada unholaan, ei vakuuta Liiton toiminta tapauksen tiimoilta ainakaan tähän mennessä.. 🤦🏻‍♂️
En oikein usko että sakoilla saadaan seuratoiminta uuteen kuosiin?Vastuu on edelleen nykyisellä seurajohdolla eli käytännössä seuran jäsenillä jotka valitsevat johtajansa. Näin se demokratiassa menee, luottamusta edelleen Hämeenlinnan lentopalloväeltä näyttää löytyvän...
 
Viestejä
417
En oikein usko että sakoilla saadaan seuratoiminta uuteen kuosiin?Vastuu on edelleen nykyisellä seurajohdolla eli käytännössä seuran jäsenillä jotka valitsevat johtajansa. Näin se demokratiassa menee, luottamusta edelleen Hämeenlinnan lentopalloväeltä näyttää löytyvän...
Vähän kyllä olen samaa mieltä että kyllä seurassa vastuu on seuran omasta toiminnasta. Sen mitä olen kuullut niin seuran toiminta on ollut aikalailla yhden miehen show ja siellä on nyt aikamoinen homma laittaa hommat kasaan uudella tavalla ja siinä tulee äkkiä paljon uutta hommaa monille ihmisille kun aiemmin hommat on hoidettu yhden miehen toimesta. Tsemppiä sinne vaan kaikille!
 
Viestejä
305

Lentopallon osalta mediassa ja sosiaalisessa mediassa puhutaan juuri nyt paljon epäasiallisesta käytöksestä, syrjinnästä, turvallisesta toimintaympäristöstä – ja onneksi puhutaan! Seuraavaksi meidän tulee toimia ja ennaltaehkäistä, reagoida asioihin ja johtaa vahvasti.
Päätöksistä tiedotimme tarkemmin jo 30.12.2022. Niinpä!
 
Viestejä
3,445
Vähän kyllä olen samaa mieltä että kyllä seurassa vastuu on seuran omasta toiminnasta. Sen mitä olen kuullut niin seuran toiminta on ollut aikalailla yhden miehen show ja siellä on nyt aikamoinen homma laittaa hommat kasaan uudella tavalla ja siinä tulee äkkiä paljon uutta hommaa monille ihmisille kun aiemmin hommat on hoidettu yhden miehen toimesta. Tsemppiä sinne vaan kaikille!

Tässä minusta hyvin tiivistetty.

Taisin jo aijemmin tästä kirjoittaa , että mitä enemmän tonkii niin sitä itteään löytyy lisää. Ei enää seuraa vie eteenpäin ja jos asianomaiset ei niitä itse halua tuode enää esille niin annettaisiin olla?
 
Viestejä
1,057
En oikein usko että sakoilla saadaan seuratoiminta uuteen kuosiin?Vastuu on edelleen nykyisellä seurajohdolla eli käytännössä seuran jäsenillä jotka valitsevat johtajansa. Näin se demokratiassa menee, luottamusta edelleen Hämeenlinnan lentopalloväeltä näyttää löytyvän...
Sakollla ei ole minunkaan mielestäni merkitystä. Seurajohto on erottanut pelaajien epäasialliseen kohteluun syyllistyneen henkilön. Myös muihin suuriin muutoksiin on ryhdytty.

Mutta....Onko tosiaan niin, että liiton puolesta Kalliomäki on vapaa edustamaan managerina tai valmentajana mitä vaan seuraa? Vaikka huomisesta lähtien, jos joku huolii?
Eli minkäänlaista toimitsijakieltoa ei ole langetettu. Vaikka hän itse, sekä seura, ovat myöntäneet tapauksia olevan enemmän kuin Suekin tutkinnassa ilmeni.

Hämeenlinnan kaupunki suivaantui ensimmäisestä valheellisesta selvityksestä ja pyysi tiukan kahdeksan kohdan selvityksen näiden uusien julkitulleiden tapausten jälkeen.
Seura "joutuu", eli saa muuttaa toimintatapojaan radikaalisti.

Liitolle on myös valehdeltu, joten luulisi aiheuttavan jotain toimenpiteitä?

Tämän vuoksi myös kaikki kytkökset historiassa ovat tärkeitä avoimesti myöntää ja julkistaa. Avoimuudesta puhutaan jokaisessa instanssissa, Et ole yksin-verkkokoulutuksesta lähtien. Silti joistain asioista ollaan edelleen hiljaa liitto- ja seuratasolla.

Me valmentajat käymme koulutuksia, jotta pysyisimme ajan tasalla ja oppisimme kohtelemaan pelaajia koko ajan paremmin. Olisiko seuran hallitusten ja myös liiton elimien syytä käydä myös nuo koulutukset? Varhainen puuttuminen ja avoimuus ovat keskeisessä roolissa, jotta näistä päästään eroon. Hiljainen hyväksyntä ja hyssyttely takaa sen, että muutosta parempaan suuntaan ei tapahdu.


PS. Tuo verkkokoulutus on myös avartava meille keskustelijoille. Usein vähättely on tietämättömyyttä. Ei edes tunnisteta sitä, mitä on kiusaaminen ja seksuaalinen ahdistelu.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,297
Sakollla ei ole minunkaan mielestäni merkitystä. Seurajohto on erottanut pelaajien epäasialliseen kohteluun syyllistyneen henkilön. Myös muihin suuriin muutoksiin on ryhdytty.

Mutta....Onko tosiaan niin, että liiton puolesta Kalliomäki on vapaa edustamaan managerina tai valmentajana mitä vaan seuraa? Vaikka huomisesta lähtien, jos joku huolii?
Eli minkäänlaista toimitsijakieltoa ei ole langetettu. Vaikka hän itse, sekä seura, ovat myöntäneet tapauksia olevan enemmän kuin Suekin tutkinnassa ilmeni.

Hämeenlinnan kaupunki suivaantui ensimmäisestä valheellisesta selvityksestä ja pyysi tiukan kahdeksan kohdan selvityksen näiden uusien julkitulleiden tapausten jälkeen.
Seura "joutuu", eli saa muuttaa toimintatapojaan radikaalisti.

Liitolle on myös valehdeltu, joten luulisi aiheuttavan jotain toimenpiteitä?

Tämän vuoksi myös kaikki kytkökset historiassa ovat tärkeitä avoimesti myöntää ja julkistaa. Avoimuudesta puhutaan jokaisessa instanssissa, Et ole yksin-verkkokoulutuksesta lähtien. Silti joistain asioista ollaan edelleen hiljaa liitto- ja seuratasolla.

Me valmentajat käymme koulutuksia, jotta pysyisimme ajan tasalla ja oppisimme kohtelemaan pelaajia koko ajan paremmin. Olisiko seuran hallitusten ja myös liiton elimien syytä käydä myös nuo koulutukset? Varhainen puuttuminen ja avoimuus ovat keskeisessä roolissa, jotta näistä päästään eroon. Hiljainen hyväksyntä ja hyssyttely takaa sen, että muutosta parempaan suuntaan ei tapahdu.


PS. Tuo verkkokoulutus on myös avartava meille keskustelijoille. Usein vähättely on tietämättömyyttä. Ei edes tunnisteta sitä, mitä on kiusaaminen ja seksuaalinen ahdistelu.
Seuroissa tehdään paljon pyytetöntä ilmaista työtä nuorten eteen ja jos se menetetään löperöllä toiminnalla ,ollaan tuhon tiellä.
Joo kyllä Innakin vois ottaa rohkeesti roolia, joukkoja johdetaan edestä ja kun kerran luottamusta on saanut, nyt pitää käyttää isännän ääntä.Hommat kuntoon.
 
Viestejä
39
Huh huh, onpa ikävää luettavaa. Edelleen kiitän näitä rohkeita naisia, jotka ovat uskaltautuneet esiin ja vyyhti on alkanut purkautua. Näyttää siltä, että Hämeenlinnan lisäksi muuallakin on mätiä omenoita. Tarvitaan perusteellinen kulttuurinmuutos. Oksettavaa!
 
Viestejä
1,431
"lentopalloon ei sovi ilmavat vaatteet", kommentoi Karri Virtanen.

Mielestäni miehillä ei ole lyhyet tiukat shortsit tai numeroa liian pienet pelipaidat ja hyvin liikkuu pallo 🤔 Naisten asuissa voisi aivan hyvin olla pidemmät shortsit, osahan pitääkin 5cm pidempiä shortseja lyhyiden pelishortsien alla. Shortsien pituus ja malli on kyllä makuasia ja erot näkyvät jo junioreissa. Ymmärrän että tiukasti istuvat shortsit voi olla osan mielestä mukavammat pelissä ja esimerkiksi täyspitkät trikoot ovat toki osan mielestä kuumat ja hankalat. Mutta tosiaan muutama sentti lisää pituutta tuskin harmittaisi muita kuin näitä perseen kommentoijia.
 
Viestejä
420
Tuohon peliasukeskusteluun minulla ei ole muuta sanottavaa kuin se, että kukin pelatkoon sellaisissa housuissa kun mukavalta tuntuu. Joo, sääntöjen mukaan joukkueella on oltava yhtenäinen peliasu mutta eiköhän riittäisi kun paidat olisivat samaa kuosia ja housut saman värisiä.
 
Viestejä
1,431
Tuohon peliasukeskusteluun minulla ei ole muuta sanottavaa kuin se, että kukin pelatkoon sellaisissa housuissa kun mukavalta tuntuu. Joo, sääntöjen mukaan joukkueella on oltava yhtenäinen peliasu mutta eiköhän riittäisi kun paidat olisivat samaa kuosia ja housut saman värisiä.

Housuissa taitaa kaikilla olla Mestaruusliigan logo ja mainoksia, joten yhtenäiset shortsit liigatasolla toki tärkeät. Mutta pituutta voisi kyllä todellakin olla, jos pelaajat näin toivovat.
 
Viestejä
1,297
Tuohon peliasukeskusteluun minulla ei ole muuta sanottavaa kuin se, että kukin pelatkoon sellaisissa housuissa kun mukavalta tuntuu. Joo, sääntöjen mukaan joukkueella on oltava yhtenäinen peliasu mutta eiköhän riittäisi kun paidat olisivat samaa kuosia ja housut saman värisiä.
Peliasukeskustelu ei pitäisi kuulua häirintäkeskustelun alle mitenkään. Näissä kannattaa nyt olla tarkkana...
 
Viestejä
237
Kannattaa myös ottaa huomioon että ei seuroilla ole kymmeniä vaihtoehtoja mistä valita peliasut. Yleensä on sopimus jonkun merkin/yrityksen kanssa ja kun ne pääasiassa tulee veloituksetta niin vaihtoehtoja on yleensä muutama. Ja pelihousut on oikeasti haasteellinen juttu kun kaikille sopivaa on käytännössä mahdoton löytää. Meillä on myös mennyt housut muutaman kerran uusiksi koska materiaali oli ihan erilaista kuin sovituksessa ja pelaaminen oli mahdotonta.
 
Viestejä
333
Meillä joskus kauan kauan sitten Hämeenkaaressa tuomari moitti kun hänen mielestä libero pelas "hiihtoshortseil" 🤣🤣
 
Viestejä
39
Peliasukeskustelu ei pitäisi kuulua häirintäkeskustelun alle mitenkään. Näissä kannattaa nyt olla tarkkana...
No tuohon häirintäkeskusteluun liittyen.. kyllä esim. Hämeenlinnassa on vuosien varrella erinäisistä syistä johtuen (arvaus?) ollut jos jonkinlaista pelihousun tai ainakin peliasun alaosan nimellä kulkevaa tekelettä. Mm useampi omituinen hame 😳, pelihame lentopallossa? Jostainhan sekin kertoo.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
775

Koko juttu vain tilaajille.

”Perheenjäseneni tuli katsomaan peliäni. Joukkueeni manageri oli tullut pelin aikana hänelle kommentoimaan, että valmennuksen mielestä minun kannattaisi laihduttaa. Kysyin valmentajiltani, ja he eivät olleet puhuneet mitään tällaista.”

”Meidän keskustelumme oli ollut aivan päinvastainen. He kertoivat kysyessäni, etteivät ikinä veisi sellaista asiaa managerille, vaan suoraan minulle. Ongelma tilanteessa oli nöyryyttävä käytös ja valehtelu”

”Nyt ollaan siinä pisteessä, että siitä puhuminen on rohkeiden yksilöiden harteilla. Vaikka pitäisi olla niin, ettei tarvitse pelätä leimaa, jos nostaa asiat esille.”

”Lentopallossa shortsikommentit ovat aika yleisiä, ja ne kommentit sitten seksualisoivat lajia. Yleisesti minua kiinnostaa motiivi lyhyiden shortsien takana, kun pitkiin trikoisiin mahtuisi enemmän mainoksia. Lähes kaikki naispelaajat käyttävät niitä myös harjoituksissa. Yleisurheilussa on toki vielä paljon niukempia kisa-asuja, ja niistä on käyty keskustelua.”
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös