Verkkovirhe

Vantaa Ducks Mestaruusliigassa

Viestejä
1,332
Ja varmasti myös tilastoijan arviointikyky ja kokemus vaikuttavat jossain määrin tilastoinnin tarkkuuteen.
Älypalloa odotellessa, jalkapallo siirtynyt jo ainakin veikkausliigassa sähkösiin systeemeihin. Älykiekko ohjelmat suomalainen huipputuote, faktaa tulee pyytämättäkin
 
Viestejä
544
Olen jo suht iällään ja sanoisin että satoja lentopallopelejä olen livenä katsonut, tosin silloin kun 14 v ekassa pelissä olin, niin peli oli erilaista, sääntöineenkin ja pelivälinekin hieman erilainen. Ei ollu roolituksia, mutta joo, sieltä mistä kotoisin olen, lentopallo tuli äidinmaidossa. Uskallan edelleen väittää, että ainakin tähän astiset Ducksin esitykset on kärsineet huonosta passipelistä. Pisteitä olisi ollut otettavissa. Joona on pelannut uransa heikointa kautta. Se joka on eri mieltä on vaan yksinkertaisesti väärässä. Jokainen pelaaja joukkueessa on sen ymmärtänyt ja heidän menestymisensä esteenä tämä asia on ollut. Kun mennään vaan ottelusta toiseen myöntämättä tätä tosiasiaa niin se on vaan väärin muita pelaajiakin kohtaan. Päätöksentekokyvyttömyys on vaivannut tätä seuraa niin kauan kuin varainhankinnassa olen ollut mukana. Yrittäjänä olen tottunut siihen, että jos alkaa homma pänittään, päätöksiä on tehtävä. Niitä pitää pystyä tekemään ne joilla vastuu on. Tämä pätee yhtälailla urheiluun, jossa haetaan menestystä, ei vain harrastusmahdollisuutta. Taustalla on henkilöitä kuten vapaaehtoiset talkootyöläiset, lipun maksaneet katsojat ja tästä kaikesta maksavat yritykset. Peräänkuulutan tekemisen vastuuta ja päätöksentekokykyä. Kyllä pelaajillakin on tekemisistään vastuu, kuten valmennuksella ja seurajohdolla. On osoitettava olevansa näiden kaikkien osapuolten panostuksen arvoinen.
 
Viestejä
859
Tämä ollaan kaverien kanssa muutaman kerran tehty ja jopa itse vs kokenut tilastoija. Aivan eri näköisiä lukemia tullut papereihin eri silmillä katsottuna. Ja samasta perspektiivistä eli kentän takaa ottelut katsottuna.
Tarkoitus ei olekaan että tilastot tekee joku kaverinsa kanssa joskus, vaan että ne tekee se sama kokenut tilastoija koko kauden ajan.
Noudatitko etukäteen sovittuja kriteerejä suoritusten laadulle? Jos ei, voiko silloin olettaa että lopputulokset eivät eroaisi?
 
Viestejä
4,916
Tarkoitus ei olekaan että tilastot tekee joku kaverinsa kanssa joskus, vaan että ne tekee se sama kokenut tilastoija koko kauden ajan.
Tämä on kyllä minulla tiedossa. Ei tarvi erikseen mainita.
Noudatitko etukäteen sovittuja kriteerejä suoritusten laadulle? Jos ei, voiko silloin olettaa että lopputulokset eivät eroaisi?
Joskus on kiva kaverien kanssa tehdä ns.omat tilastot pelistä. Ja kyllä kriteerit oli ennalta sovittu mutta niin se ihmissilmä vaan asiat erilaisesti näkee. Ja kuten kirjoitin niin olen tehnyt tilastoja myös kokeneen tilastohenkilön vieressä istuen samoilla kriteereillä kun hänkin tekee mutta kyllä siinä huomaa ammattimaisen tilastoijan ja paljon pelejä seuranneen amatöörin kuten minä erot kun aletaan suorituksia arvottamaan.
 
Viestejä
10,895
Taisi joku raisiolaisista ehdottaa tämän päivän kohtaamista E18 -tien derbyksi. Niin tai näin, niin mielenkiintoa on normaalia enemmän. Kaksi mielenkiintoista taisteluparia:

Vuorinen-Pineau on kahden hihatieteen tohtorin kohtaaminen. Säilyvätkö Lumon laitamainokset ehjinä?

Jokela-Rastamo on kahden pajavasaran mittelö. Rastamo toimi Ducksissa aikanaan Jokelan tukena puolapuilta käsin tsemppipeukkua heilutellen. Nyt katsotaan kumpi on kumpi? Jokelan lyöntisuunnat on scoutattu ja ankkatorjunta tuo Hollolan kasvatille omat haasteensa. Hakkurien tehokas käyttö edellyttää, että Mikasa niminen marja nousee passarien hyppysiin.

Olisiko viiden erän ilta edessä?
 
Viestejä
544
Muilla seuroilla on uusi viestiketju kaudelle 2022-2023,mutta ei Ducksilla. Kuvaa hyvin myös seuran toimintaa. Sekin junnaa vuodesta toiseen haluamatta muuttaa mitään. Samat kuviot toistetaan joka vuosi. Olisiko syytä hakea taustalle uusia henkilöitä vai pitääkö "vanha jengi" vaan kynsin hampain kiinni asemastaan. Se vanha latu, jota vuodesta toiseen hiihdetään, on kyllä hiihdetty niin puhki että luulisi jo ymmärrystä olevan ettei johda mihinkään. Kukaan ei halua muutosta eikä kukaan halua kuunnella muuta kuin sitä samaa jargonia joka seuralle sopii. Näin se vaan on. Minun mielipiteitä arvostellaan koska haluaisin muutosta ja toimenpiteitä jotka veisivät pääkaupunkiseudun lentopalloa eteenpäin. Kun kritisoin toimintaa niin täällä naljaillaan että valmentajaksi pitäisi ruveta. Fokus hukassa, kohdentuu minuun henkilönä. Aikana tässä on ohi. Kohta joku kirjoittaa että jätetään seura kun sillä olisi tarve tukemiseen. Tuettu on ja kauan. Nyt puhaltaa uudet tuulet
 
Viestejä
3,569
Muilla seuroilla on uusi viestiketju kaudelle 2022-2023,mutta ei Ducksilla. Kuvaa hyvin myös seuran toimintaa. Sekin junnaa vuodesta toiseen haluamatta muuttaa mitään. Samat kuviot toistetaan joka vuosi. Olisiko syytä hakea taustalle uusia henkilöitä vai pitääkö "vanha jengi" vaan kynsin hampain kiinni asemastaan. Se vanha latu, jota vuodesta toiseen hiihdetään, on kyllä hiihdetty niin puhki että luulisi jo ymmärrystä olevan ettei johda mihinkään. Kukaan ei halua muutosta eikä kukaan halua kuunnella muuta kuin sitä samaa jargonia joka seuralle sopii. Näin se vaan on. Minun mielipiteitä arvostellaan koska haluaisin muutosta ja toimenpiteitä jotka veisivät pääkaupunkiseudun lentopalloa eteenpäin. Kun kritisoin toimintaa niin täällä naljaillaan että valmentajaksi pitäisi ruveta. Fokus hukassa, kohdentuu minuun henkilönä. Aikana tässä on ohi. Kohta joku kirjoittaa että jätetään seura kun sillä olisi tarve tukemiseen. Tuettu on ja kauan. Nyt puhaltaa uudet tuulet
Voikun kaikilla olisi vain yksi ketju, perinteikäs, toivottavasti tämä säilyy eikä kukaan edes yritä tehdä ensi kaudelle uutta.
 
Viestejä
1,332
Muilla seuroilla on uusi viestiketju kaudelle 2022-2023,mutta ei Ducksilla. Kuvaa hyvin myös seuran toimintaa. Sekin junnaa vuodesta toiseen haluamatta muuttaa mitään. Samat kuviot toistetaan joka vuosi. Olisiko syytä hakea taustalle uusia henkilöitä vai pitääkö "vanha jengi" vaan kynsin hampain kiinni asemastaan. Se vanha latu, jota vuodesta toiseen hiihdetään, on kyllä hiihdetty niin puhki että luulisi jo ymmärrystä olevan ettei johda mihinkään. Kukaan ei halua muutosta eikä kukaan halua kuunnella muuta kuin sitä samaa jargonia joka seuralle sopii. Näin se vaan on. Minun mielipiteitä arvostellaan koska haluaisin muutosta ja toimenpiteitä jotka veisivät pääkaupunkiseudun lentopalloa eteenpäin. Kun kritisoin toimintaa niin täällä naljaillaan että valmentajaksi pitäisi ruveta. Fokus hukassa, kohdentuu minuun henkilönä. Aikana tässä on ohi. Kohta joku kirjoittaa että jätetään seura kun sillä olisi tarve tukemiseen. Tuettu on ja kauan. Nyt puhaltaa uudet tuulet
Haluanpa antaa vertaistukea, tunnistan tuskasi. Luulen että n. reilun miljoonan asukkaan pk-seudulle mahtuisi myöskin toinen liigaseura Korson(Ducks) lisäksi...Aikoinaan Vammalassakin(n. 10 000 asukasta) 80-luvun alussa oli 2 ykkösen joukkuetta kun Valepa perustettiin.
No siitä n. 30v tehtiin seuratyötä ja heti tuli mestaruus v.2012 ;) . Joten ei muuta kuin hommiin,, uusi seura tulille.
Niin saattaa ehtiä näkemään työn tulokset, ehkä v. 2052, tai ennemmin tai myöhemmin...
Aikainen lintu madon nappaa👍💪
 
Viestejä
290
Muilla seuroilla on uusi viestiketju kaudelle 2022-2023,mutta ei Ducksilla. Kuvaa hyvin myös seuran toimintaa. Sekin junnaa vuodesta toiseen haluamatta muuttaa mitään. Samat kuviot toistetaan joka vuosi. Olisiko syytä hakea taustalle uusia henkilöitä vai pitääkö "vanha jengi" vaan kynsin hampain kiinni asemastaan. Se vanha latu, jota vuodesta toiseen hiihdetään, on kyllä hiihdetty niin puhki että luulisi jo ymmärrystä olevan ettei johda mihinkään. Kukaan ei halua muutosta eikä kukaan halua kuunnella muuta kuin sitä samaa jargonia joka seuralle sopii. Näin se vaan on. Minun mielipiteitä arvostellaan koska haluaisin muutosta ja toimenpiteitä jotka veisivät pääkaupunkiseudun lentopalloa eteenpäin. Kun kritisoin toimintaa niin täällä naljaillaan että valmentajaksi pitäisi ruveta. Fokus hukassa, kohdentuu minuun henkilönä. Aikana tässä on ohi. Kohta joku kirjoittaa että jätetään seura kun sillä olisi tarve tukemiseen. Tuettu on ja kauan. Nyt puhaltaa uudet tuuletpääkaupunkiseudulla om
@Sponsori lle kysymyksenä. Pääkaupunkiseudulla on useampi seura ja tietotaitoa on paljonkin lentopalloon niin onko koskaan ollut puhetta seurojen yhdistämisestä kuten pohjosessa nyt tehtiin Napapiirin pallokettujen ja woman volleyn kohdalla?

Saataisiin osaamista yhdistettyä. Parhaat ihmiset samaan pöytään, vireä junioritoiminta ja muutenkin jatkuvuutta. Varmasti voitaisiin kehittää myös liigajoukkueen toimintaa samalla.

En sano että tämä tekee autuaaksi, mutta olisihan se yksi vaihtoehto.
 
Viestejä
290
@Sponsori lle kysymyksenä. Pääkaupunkiseudulla on useampi seura ja tietotaitoa on paljonkin lentopalloon niin onko koskaan ollut puhetta seurojen yhdistämisestä kuten pohjosessa nyt tehtiin Napapiirin pallokettujen ja woman volleyn kohdalla?

Saataisiin osaamista yhdistettyä. Parhaat ihmiset samaan pöytään, vireä junioritoiminta ja muutenkin jatkuvuutta. Varmasti voitaisiin kehittää myös liigajoukkueen toimintaa samalla.

En sano että tämä tekee autuaaksi, mutta olisihan se yksi vaihtoehto.
Farmi olisi lähellä omasta takaa kun lahjakkaita pelaajia on varmasti lähempänäkin kuin Kotkassa
 
Viestejä
219
Helsinki & PK-seutu ja +miljoona ihmistä ei ole kyllä suora takuu kiinnostukselle ja esimerkiksi koville yleisömäärille.

Lentopallo & pesäpallo —> ei edes miehissä pääsarjatason joukkuetta, molemmissa ollut ja esimerkiksi legendaarisen Helsinki Rocksin toiminta päättyi pariin kauteen eikä kerännyt kummoista kiinnostusta.

Koripallo —> monenlaisia yrityksiä vuosien saatossa, viimeisin Helsinki Seagulls, jonka katsojakeskiarvo on tuhat vuotta vanhassa kisahallissa alle 1000 katsojaa per peli (toki paljoa enempää ei mahdukaan). Samaan aikaan susijengi on suositumpi ja parempi kuin koskaan.

Jalkapallo —> HJK:n yleisömäärät Veikkausliigassa täysi vitsi kun miettii seuran potentiaalia ja esimerkiksi junioreiden määrää. Muut seurat käyneet epäonnistumassa enempi tai vähempi, viimeisimpänä HIFK:n uskomaton räpeltäminen, huonoimmillaan taisi olla alle 1000 katsojaa pelissä?

Jääkiekko —> HIFK:n yleisömäärät Suomen tasolla kärkitasoa mutta aika monta tyhjää paikkaa sielläkin on läpi vuoden, vaikka joukkue on Suomen suosituimman lajin ainut pääsarjajoukkue miehissä pk-seudulla.
 
Viestejä
544
Olen saanut paljon rapaa niskaan kun olen verrannut yritystoimintaa ja kilpaurheiluseuran toimintaa toisiinsa ja tuonut julki tiettyjä yhteneväisyyksiä niiden välillä. Normi vastaväite on että urheiluseuraa ei johdeta kuten yritystä, mutta kilpaurheiluseuran suhteen väitän paljon yhtenevää olevan. Osakeyhtiölaki edellyttää yrityksen tekevän voittoa eli tulosta. Kilpaurheiluseuroilla sellaiseen taloudellisen tuloksen tekemiseen ei Suomessa juurikaan ole mahdollisuutta, eikä mielestäni tarvettakaan, mutta kaikilla eiyhteiskunnallisilla varoilla kilpaurheilussa mukana olevilla seuroilla on kyllä oltava pelillinen tulosvastuu ja vastuu tekemisistään niille tahoille jotka toiminnan rahoittavat. Yritystoiminnassa puhutaan sijoitetun pääoman tuotosta, kevyen yhtäkuinmerkin laittaisin myös siis ei verorahoilla pyörivän kilpailuseuratoiminnan ( huomatkaa ero urheiluseuran ja kilpaurheiluseuran kesken) toimintaan. Tähän toimintaan annetuilla rahoilla olisi tehtävä kuitenkin jonkinasteista pelillistä tulosta. Ei riitä että vaan pyöritetään seuratoimintaa. On siis minun ajatus ja käsitys asiasta. Kun on kymmenen henkilöä niin helposti kaksitoista mielipidettä.
 
Viestejä
544
Eilen Lumosta lähtiessäni, moni totesi että oli Ducksilta hyvää pelaamista. Tuli sit muuten nolla pistettä sarjataulukkoon. Mäkihypyssä annetaan tyylipisteitä, lentopallossa ei.
 
Viestejä
231
@Sponsori lle kysymyksenä. Pääkaupunkiseudulla on useampi seura ja tietotaitoa on paljonkin lentopalloon niin onko koskaan ollut puhetta seurojen yhdistämisestä kuten pohjosessa nyt tehtiin Napapiirin pallokettujen ja woman volleyn kohdalla?

Saataisiin osaamista yhdistettyä. Parhaat ihmiset samaan pöytään, vireä junioritoiminta ja muutenkin jatkuvuutta. Varmasti voitaisiin kehittää myös liigajoukkueen toimintaa samalla.

En sano että tämä tekee autuaaksi, mutta olisihan se yksi vaihtoehto.
Aina pitää olla avoinna uusille ajatuksille. Mutta kysyisin, mikä olisi konkreettinen lisäarvo tällaisesta seurojen yhdistämisestä?

Tällä hetkellä Uudellamaalla/pääkaupunkiseudulla on poikien/miesten puolella hyvää yhteistyötä. Pelaajapolku kulkee esim PuMan tai KaPon junnuista KaVen kautta liigaan. PuMa ja KaVe tekee tiivistä yhteistyötä ja KaVe taas toimii Ducksien farmina. PuMa on hyvin organisoitunut seura joka on Suomen suurin myös poikaseurana. Kaikki toimii hyvin, mitä seurojen yhdistäminen toisi?

KoVe/Ducks on Vantaan kaupungin kumppaniseura, PuMa taas saa toiminta- ja saliavustuksia laajan ja laadukkaan toiminnan ansioista kotikaupungistaan Helsingiltä ihan merkittävästi. Yhdistämällä tuki tuskin kasvaisi, todennäköisesti kävisi päinvastoin.

Mitä osaamisen yhdistäminen käytännössä tarkoittaisi, mikä sen konkreettinen hyöty olisi? Ducksilla on oma liigastaff, PuMan junnuvalmentajista neljä on nuorten maajoukkuevalmennuksessa mukana joista yksi tätänykyä myös KaVen päävalmentaja. Lisäksi eri pelaajien kanssa toimii Märskyn ja Santiksen valmentaja yli seurarajojen. En oikein näe että valmennusosaamisessa olisi mitään kapeikkoja täällä suunnassa. Mitä junnuvalmennukseen tulee niin PuMalla on sekä tytöissä että pojissa joukkueet A:sta C:hen vähintään B-poolissa, molemmat A:t esimerkiksi seuraavalla kierroksella isännöimässä/emännöimässä A-pooliturnausta.

Ei pidä korjata sitä mikä ei ole rikki. Tuleville vuosille haaveena ainakin itselleni olisi myös miesten/poikien puolelle oma 1-sarjajoukkue. Se ei oli ihan helpoin tehtävä Helsingin tapaisessa kaupungissa. Todennäköisesti sen rakentaminen onnistuisi paremmin PuMan alle kuin Ducksien, liigan pyörittäminen on jo aikamoinen urakka täälläseuduin, siitä 🎩 päästä Ducksien toiminnalle..!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös