Verkkovirhe

VaLePa 2022-2023

Viestejä
142
Tänäänhän annettiin vielä valmentajan verran tasoitusta. Vaikka joidenkin palstalaisten mielestähän tuo varmaan olikin parannus :LOL:
Mitä tuohon Sivulan tilanteeseen tulee niin kyllähän tuo verkon ali meno tuolla tavalla tulisi aina olla kortin paikka. Tuohon aiemmin tapahtuneeseen naurettavaan ulosajoon on toki aivan turha verrata kun se todettiin kurinpitoryhmän toimesta virheelliseksi tuomioksi. Kyllä tuokin varmaan käydään tuomarien kesken jälkeenpäin läpi, itse olen sillä kannalla että käytössä olevien sääntöjen mukaan tuon tulisi olla jokseenkin joka kerta punaisen paikka..
Siitä pitänee myös lähteä että liiga voi sanktioida jälkeenpäin ainoastaan mikäli tulkinta on että olisi pitänyt poistaa ottelusta, mikä ei ainakaan oma tulkintani ole
 
Viestejä
5,714
Mikä logiikka, että Perpo saa kortin, mutta Sivula ei? Varsinkin, jos Sivula on vielä katsomoon käynyt huutelemassa.
 
Viestejä
142
Mikä logiikka, että Perpo saa kortin, mutta Sivula ei? Varsinkin, jos Sivula on vielä katsomoon käynyt huutelemassa.

No kuten sanottu omasta mielestäni Sivula olisi sen kortin ansainnut.. Mitä noihin Perpon kortteihin tulee niin toinen oli ainakin mikäli omat silmäni eivät valehdelleet viivytysvaroitus, liekö kestänyt ryhmittyminen pilliin vihellyksen jälkeen liian kauan. Siitä taas on hyvinkin pitkä historia että virheellisiä tuomioita, tai tuomitsematta jättämisiä, sanallisesti protestoineet pelaajat ovat niitä kortteja saaneet aiheellisesti tai aiheettomasti joten ei mitään uutta auringon alla. Sanottakoon että itse en tästä käytännöstä pidä mutta näin se nyt vain on.

Katsomoon huuteluihin en itse ota kantaa kun tässä kohtaa on vain selostajan maininta että näin on ehkä saattanut tapahtua eikä hän ollut sitä ainakaan omin korvin kuullut
 
Viestejä
1,309
Mikä logiikka, että Perpo saa kortin, mutta Sivula ei? Varsinkin, jos Sivula on vielä katsomoon käynyt huutelemassa.
Nyt pitää ymmärtää mikä kuuluu peliin ja sen kulkuun ja mikä ei. Toimintaa pitää arvioida myös sen mukaan , lapsellista keskustelua jos me samaan vaadaan vaaditaan tunnetta ja vähän särmää peliin.
Kukaan ei ole loukkaantunut tai peli kärsinyt näistä jos jotain pientä suunsoittoa ollut.
Kyllä on lentopalloväki herkkähipiäistä, eikä ole eka kerta....
 
Viestejä
5,714
Nyt pitää ymmärtää mikä kuuluu peliin ja sen kulkuun ja mikä ei. Toimintaa pitää arvioida myös sen mukaan , lapsellista keskustelua jos me samaan vaadaan vaaditaan tunnetta ja vähän särmää peliin.
Kukaan ei ole loukkaantunut tai peli kärsinyt näistä jos jotain pientä suunsoittoa ollut.
Kyllä on lentopalloväki herkkähipiäistä, eikä ole eka kerta....

Kyllä minä tunnetta peliin kaipaan, mutta ei sitä kait nyt tarvitse mennä vastustajan puolelle huutelemaan? Tietysti tuosta katsomoon huutelusta ei ole vielä mitään todisteita, mutta se nyt ainakin on typerää, jos näin olisi tapahtunut.

Ainakin tuomareiden tulee olla loogisia tuomioissaan. Kaikille aina sama kohtelu.
 
Viestejä
1,135
Nyt pitää ymmärtää mikä kuuluu peliin ja sen kulkuun ja mikä ei. Toimintaa pitää arvioida myös sen mukaan , lapsellista keskustelua jos me samaan vaadaan vaaditaan tunnetta ja vähän särmää peliin.
Kukaan ei ole loukkaantunut tai peli kärsinyt näistä jos jotain pientä suunsoittoa ollut.
Kyllä on lentopalloväki herkkähipiäistä, eikä ole eka kerta....
Kun lentopalloväki kaipaa tunnetta ja särmää niin ihan tuota se ei tarkoita. Lätkäfanaatikko käsittää tunteen tietenkin noin. Surullista.
 
Viestejä
587
Kattelin nyt ruudusta tilannetta ja en kyllä ymmärrä mistä upin reaktio tuli? Mutta jos kortin saa siitä että tuulettaa vastapuolelle päin ja tällaisesta suorasta hyökkäyksestä vastustajan puolelle kenttää ei tule mitään niin eihän tässä oo pienintäkään järkeä.
 
Viestejä
5,714
Kattelin nyt ruudusta tilannetta ja en kyllä ymmärrä mistä upin reaktio tuli? Mutta jos kortin saa siitä että tuulettaa vastapuolelle päin ja tällaisesta suorasta hyökkäyksestä vastustajan puolelle kenttää ei tule mitään niin eihän tässä oo pienintäkään järkeä.
En huomannut kyllä kuin Shurdin tuulettavan Valepan puolelle ja siitä Upi menetti hermonsa. Sitten tietysti, jos sanoi jotain ikävää sinne Valepan puolelle, mutta tuosta tallenteesta en sellaista pystynyt tulkitsemaan itse.
 
Viestejä
4,718
12 vuotiaasta Upin tunteneena, voisin arvella, että jokin asia oli pielessä. Ei peliin liittyen, vaan johonkin muuhun. Ilme oli sellainen, että harvoin olen nähnyt. Muutamat hymyt, joita oli, tulivat väkinäisesti. 🤔
 
Viestejä
102
12 vuotiaasta Upin tunteneena, voisin arvella, että jokin asia oli pielessä. Ei peliin liittyen, vaan johonkin muuhun. Ilme oli sellainen, että harvoin olen nähnyt. Muutamat hymyt, joita oli, tulivat väkinäisesti. 🤔

12 vuotiaasta Upin tunteneena, voisin arvella, että jokin asia oli pielessä. Ei peliin liittyen, vaan johonkin muuhun. Ilme oli sellainen, että harvoin olen nähnyt. Muutamat hymyt, joita oli, tulivat väkinäisesti. 🤔
Mikäs oli Urpon ikä kun Sakke oli 12v?😂
 
Viestejä
1,309
Kun lentopalloväki kaipaa tunnetta ja särmää niin ihan tuota se ei tarkoita. Lätkäfanaatikko käsittää tunteen tietenkin noin. Surullista.
Ilmeisesti tarkoitat että katsojan pitää määritellä mikä on sallittu tunnetila pelaajille, surullista.
Muutamassa sadassa lätkäpelin jälkitilaisuuksissa ollut ja lähtökohtana on aina peli, tilanteet mikä vaikuttaa peliin.
Sitä arvioidaan, jos kyse jostain muusta, sillä ei ole merkitystä. Aina löytyy mielensäpahottajia. Kyse on kuitenkin urheiluviihteestä.
 
Viestejä
1,062
Tuota....miten lentopallosäännöt liittyy jääkiekon sääntöihin? Samalla idealla voitaisiin keskusteluun ottaa salibandyn, dartsin ja kriketin säännöt.

Samalla leimataan keskustelijat lapsellisiksi. Mun mielestä hyvinkin aiheellinen keskustelu. Väittäisin, että Upin maajoukkue ym. historia vaikutti aivan liikaa tuomarin "jäätymiseen". 18 vuotias keltanokka olisi välittömästi saanut ainakin punaisen. Eihän se voi niin olla, säännöt pitää olla samat kaikille.
 
Viestejä
25
Vastustajan kenttäpuolisko on lentiksessä jokseenkin pyhä - vain arvostavat eleet tai anteeksipyynnöt esim. päähänlyönneistä ovat sallittuja - , että Upin seikkailusta punainen kortti olisi ollut tuomarilta oikea ratkaisu, varsinkin PerPolle jaettuja keltaisia kortteja vasten.

(Ducksille keskiviikon Savo-vieraspelissä annettu ottelun päättänyt punainen kortti Raadikin tunnustaman torjuntakosketuksen huomiotta jättämisen protestoinnista menee samaan kategoriaan - nähtävästi runkosarjan pelien määrä väsyttää tuomareitakin, toivottavasti loput pelit sujuvat ilman näin isoja haparointeja.)

Vaikka tämän pelin myötä puolivälierät runkosarjan 1. ja 8. joukkueen osalta jo lähes naulautuikin toivomallani tavalla, niin PerPon karsiutuminen loppupeleistä hieman harmittaa. Paikoin joukkueen peli on näyttänyt hyvältä, joskus jopa erinomaiselta, iloiselta lentopallolta. Peliesitysten epätasaisuus valitettavasti pilasi tämän kauden.
 
Viestejä
549
Turhaa spekulointia Upin mielentilasta. Noin ei vain toimita. Jos tuon olisi tehnyt joku muu tuossa pelissä, olisi ajettu ulos saman tien.
Katsoin tuossa tilanteen uudemman kerran ja olipa kyllä todellinen riman(tässä tapauksessa verkon) alitus sekä Sivulalta että tuomareilta. 🤬Verkkotuomari Jokelainen seisoi vieressä, kun Sivula määrätietoisesti paineli kohti Shurdhia. Bergrenin väliintulo esti, ettei asia kummemmaksi edennyt. Siihen en ota kantaa, kuinka paljon tai vähän ns starojen "marmatukset" tehoavat tuomareihin, mutta mitä tuolla puhuttiin verensokerin laskemisesta ja sen vaikutuksista käytökseen niin johan on...Jos pelaajan psyyke reistaa heittelevien verensokereiden vuoksi, hän ei ole silloin kyllä pelikuntoinen.
 
Viestejä
290
Vastustajan puolelle menemisistä pitäisi tulla kortti, @PaHa korjaa jos olen väärässä. Tämä on mutu tuntuma. Mielestäni Shurdi ei provosoinut Upia kuin tuijotuksella ja Upilla meni hetkellisesti yli. Punainen kortti olisi ollut paikallaan, mutta toisaalta Natusen kanssa käydyn juttutuokion jälkeen nosti käden virheen merkiksi.

Perpon kortit menivät itseltä ohi ja niihin en osaa ottaa kantaa.

Joka tapauksessa hyvää vääntöä oli ja tunnetta molemmin puolin. PerPo olisi venyttänyt peliä vähemmillä virheillä.
 
Viestejä
12
Tuskin tällaista urpoilua tullaan muissa peleissä näkemään, aika törkeää!
Toki olisi mielenkiintoista nähdä, heiluuko kortti vastaavista tilanteista kaikille muille kuin urpoille?!?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös