Verkkovirhe

TV/netti näkyvyys

Viestejä
10,872
Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Kyllä halla osan karsii. Onhan selvä jos otteluja tulee näin paljon, niin tarvitaan lisää selostajiakin. En minäkään kaikkia fanita, mutta selostamaan ei opi kuin selostamalla. Toki selostajalla pitää olla kykyä kehittää itseään. Itse fanitan eniten Flinkin Tonia, Ripatin Timppaa ja Huupposen Nikoa. Kommentaattoripuolella Hoivalan Timppa on kehittynyt paljon. Laurilan Petsku silti kommentaattoripuolen ehdoton ykkönen.
 
Viestejä
278
Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Kyllä halla osan karsii. Onhan selvä jos otteluja tulee näin paljon, niin tarvitaan lisää selostajiakin. En minäkään kaikkia fanita, mutta selostamaan ei opi kuin selostamalla. Toki selostajalla pitää olla kykyä kehittää itseään. Itse fanitan eniten Flinkin Tonia, Ripatin Timppaa ja Huupposen Nikoa. Kommentaattoripuolella Hoivalan Timppa on kehittynyt paljon. Laurilan Petsku silti kommentaattoripuolen ehdoton ykkönen.

Ok, jos oikein nimillä puhutaan kommentaattoreista / asiantuntioista, niin Petsku on kyllä hyvä ja LÄHES kaikki itse pelanneet tai valmentaneet ovat hyviä. Mun mielipide on, että Hoivala on "niiiin läääst siison".
 
Viestejä
1,314
Ok, jos oikein nimillä puhutaan kommentaattoreista / asiantuntioista, niin Petsku on kyllä hyvä ja LÄHES kaikki itse pelanneet tai valmentaneet ovat hyviä. Mun mielipide on, että Hoivala on "niiiin läääst siison".
Tästä tuli mieleen, kun AEsko oli kerran Flinkin kanssa kommentoimassa. Olikohan joku VaLePan europeli. Varmasti mukava kaveri ja hyvä pelaaja, mutta kommentointi oli kyllä melkoista höpöttämistä. Tarinointia saattoi tulla useamman pallon ajan.
 
Viestejä
845
Suomalaisen TV-urheiluselostuksen perimmäinen ongelma on jatkuva tyhjänpuhuminen. Kai ne Paavo Noposen sun muiden ammoiset vuodatukset suomalaisurheilijoiden loiston päiviltä ovat niin syvällä kansallisessa identiteetissä että kyseinen tyyli on tavoiteltu. Radioonhan se aikanaan istuikin, mutta TV on eri media. TV:ssä pitäisi mielestäni selostajan pyrkiä samankaltaiseen ulosantiin kuin asiantuntevalla penkkiurheilijalla joka on tullut katsomaan peliä kaverinsa kanssa. Keskittyneesti peliä seuraten ja kommentoiden silloin kun näkee kommentoimisen aihetta. Anglosaksiset selostajat kansainvälisissä lähetyksissä pääosin noudattavat tätä mallia.

Tämä on aika jännä juttu kun sitä peilaa maiden keskustelukulttuuriin. Päivällisellä istuessa suomalaiselle ei ole mikään ongelma pitää välillä minuutin verran hiljaisuutta, jolloin seurana istuva (esim.) amerikkalainen menee lähes paniikkiin ja kokee pakottavaa tarvetta puhua edes jostain. TV-selostuksissa kansalliset roolit kääntyvätkin toisin päin...
 
Viestejä
305
Kyllä minun mielestä Flinkilläkin on parantamisen varaa. Valepalaislasien läpi kattelee vähän liikaa eikä oikein tarjoa vaihtoehtoa joukkueen tekemisiin huonoilla hetkillä. Varsinkaan jossei ole kommentaattoria matkassa. Tämä tuli mieleen varsinkin tässä Turkin vieraspelissä. Toiset saattaa nähdä toisin, mutta näin minä.
 
Viestejä
5,650
Kaikilla selostajilla on ehdottomasti parannettavaa. Parhaiten selotus toimii silloin, kun on kommentaattori matkassa. Ei kukaan selostaja Suomessa oikein osaa pelillisistä asioista kertoa katsojille. Flink hehkuttaa vaan Greenin ulottuvuutta vähän väliä.
 
Viestejä
418
Nettiyhteyden vauhti ratkaisee ... Täällä 100Mb yhteys, ja hyvin näkyy.

Mutta, sama ongelma kuin muidenkin toimijoiden kuvaamisessa: lähikuvaa lähetetään mahdollisimman paljon, ja sitten tiukalla zoomilla yritystä pallon seurantaan. Ei tule kuin pää kipeäksi.

Vikassa erässä kuvaajan/ohjaajan touhu ei oikein toiminut. Useamman kerran tuli tiukkaa kuvaa alkkarin syöttäjästä, ja vastaanotosta ei näkymää - sehän varsinkin kiinnostaa.

Taannoin reklamoin kuvaajien tyylistä seurata korkealla lentävää palloa tiukalla lähikuvalla.
Vain golfissa tuo on järkevää, koska muualla ei tapahdu mitään.
Lentopallossa kaikki muu pelikentällä on paljon kiinnostavampaa kuin tuo korkea pallon lentorata.
 
Viestejä
418
Anteeksi jos suututan jonkun mielipiteelläni mutta tuo Maria N ei kuulu lentopallo-ottelun selostushommiin. Myötähäpeä on iso kun kuuntelee hänen höpinöitään
Katselin (ja kuuntelin, mutta korvat punoittaen) tuon Tiikerit-Lakkapää pelin vasta nyt.
On kertakaikkiaan tuskastuttavaa tuo MN:n jatkuva höpötys.
 
Viestejä
3,429
Tuo MN saattaa olla Tikrujen juoni.
Jos haluaa nähdä ja kuunnella Tikrujen pelit ilman höpötystä, on mentävä paikan päälle :cool::mad:

ainakin minun tv/pädi omistaa äänenvoimakkuus namiskuukkelin jolla voi jopa sulkea äänen. 😉

Kukas oli tämä Savo-Valepa pelin ääni? En osaa vielä oikein sanoa juuta en jaata eli oli siellä hyviäkin hetkiä (kun muistais missä 😆)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös