Ihan pelkästä striimistä ei ehkä ole kysymys, jo Marian selostus tekee siitä katsottavan Täysin ilmaiseksi lähetettävässä lähetyksessä ei ole oikein mitään järkeä se kuitenkin jotaion maksaa ja sattaa vähentää pääsylippujen myyntiä. Onko 9 euroa sitten liikaa sen aika näyttää. En tiedä miten raha jakautuu Kepitin ja Tiikereiden kesken.into77 kirjoitti: Uutinen on tosiaan hyvä siinä mielessä, että on mahdollista pelit ylipäätään katsoa netistä. Mutta onhan 9e per lähetys aika suolainen hinta striimistä. Silloinhan ne olisi sama katsoa Katsomon kautta? Mitä tämä asia muka muuttaa?
Eikö tosiaan ole seuroilla ja liigalla pokkaa tehdä tähän selkeätä linjausta ja tason nostoa, jossa kaikkien joukkueiden pelejä pystyisi seuraamaan myös netistä, ilman 9e kertamaksua. Itse en yksinkertaisesti ymmärrä miksi tehdään helpoista asioista vaikeita.
Suoraansanottuna jopa suututtaa tämä liigan saamattomuus ja toiminta monissa selkeissä asioissa. Uskottava organisaatio on kykenevä selkeisiin, nopeisiin ja järkeviin ratkaisuihin. Sitä olisi kiva nähdä jatkuvasti.
Laatu tosiaan kiinnostaa. Pelkkä selostus saattaa olla jopa kiinnostusta alentava seikka (no saanhan sen äänen vaimennettua). Mutta monellako kameralla lähetys toteutetaan? Onko käytössä hidastuksia? Tällaisesta laadusta ja palvelusta voisi jo jotain maksaakin..massinen kirjoitti: Mitä tulee hinnoitteluun, niin URHOlta TV-lähetyksen katsominen maksoi muistaakseni 19,90 eugenia (jossain vaiheessa kait 10) per kk, ja matseja tuli sentään 1/vko. Siihen nähden striimin hinta ottelulta on aika kova. Ja onhan se TV-lähetyksen laatu sentään eri maata ...
No noinhan me nautimme paikan päällä Hollihaassa :cheer:Hilima kirjoitti: Yhdeksän euroa voisi olla kohtuuden rajoissa siitä, että saa pari tuntia katsoa Maria Nisulaa jos samalla vielä kuulisi hyvän selostuksen lentopallo-ottelusta. Toisinpäin en ole ihan niin varma, voi olla yläkanttiin.
Hienoa työtä Akaan porukalta. Nämä lähetykset voisivat tosiaan olla mittatikkuna esim. Tiikereiden suunnitelmille. Jos Akaan taso ylittyy, sitten kannattaa paukutella henkseleitä ja ruveta keräämään maksua katsomisesta.into77 kirjoitti: Akaalta erinomaista toimintaa jo pidemmän aikaa striimien kanssa. Kertoo mielestäni myös tilanteesta paljon. Ykkössarjajoukkue lähettää ihan tasokasta striimiä netissä omista peleistään. Jopa enemmällä kuin yhdellä kameralla, ja taisi uusintojakin palloista lähetyksessä nähdä. Jopa twitter kommentit näkyvät livenä lähetyksessä.
Mutta jostain syystä mestaruusliigassa tämä ei ole mahdollista toteuttaa, tai ei ole halua siihen? Kumpaakaan vaihtoehtoa en ymmärrä nyky televisointitilanteen ollessa mikä se on. Todella hankala uskoa, että katsojamäärät siitä laskisivat. Moni edelleen arvostaa urheilua eniten livenä ja onhan se ihan erilainen elämys kuin kuvaruudulta katsottuna. Lentopallossa on katsojakunta muutenkin sen verran iäkästä, että eivät he jätä paikanpäälle tulematta nettilähetyksen vuoksi. Mutta muille kuin paikkakuntalaisille nettilähetys tarjoaisi mahdollisuuden seurata peliä muutenkin kuin livescoresta.
Oma ymmärykseni ei vaan riitä tälläisen puuhailun tasoon. Jos jollain on asiasta parempaa faktatietoa, miksi näin ei voi/kannata tehdä, olen tosi halukas kuulemaan.
Mutta Akaalle tosiaan iso peukku toiminnasta! Olisi mielenkiintoista kuulla tekijöiltä sieltä päin, kuinka paljon resursseja lähetys heiltä vaatii?
minulle avautuu, jos sponsori hoitaa kulut ja +++ eurot. JJ kanssa liveä paikan päällä silti ei voita mikään.Jussi Juonio kirjoitti: Varmaan on hienoa työtä Akaalta, mutta täysin ilmaisen suoran streemin ideologia ei kyllä avaudu minulle. On kyllä taas lajiarvostuksen kannalta käsittämätön.
Jos kerran olemme halukkaita katsomaan lentopalloa katsomoss tai mediassa amiksi ihmeessä sen pitäisi olla ilmaista.
Kyllä minäkin mielelläni toivotan sellaisen sponsorin tervetulleeksi, joka kustantaa homman ja vielä korvaa mahdolliset katsojamenetykset, valitettavasti sellaisia ei ole näkynyt. Onhan täm homma kuitenkin aivan erinomaisesti halvempaa kuin tuo suurella innolla markkinooitu Maikkaridiili, jossa aartistit joutuivat maksumiehiksi. Kyllä talosutieteen antinobelpalkinto olisi pitänyt tuon sopparin tekijälle myöntää.varajäsen kirjoitti:minulle avautuu, jos sponsori hoitaa kulut ja +++ eurot. JJ kanssa liveä paikan päällä silti ei voita mikään.Jussi Juonio sanoi:Varmaan on hienoa työtä Akaalta, mutta täysin ilmaisen suoran streemin ideologia ei kyllä avaudu minulle. On kyllä taas lajiarvostuksen kannalta käsittämätön.
Jos kerran olemme halukkaita katsomaan lentopalloa katsomoss tai mediassa amiksi ihmeessä sen pitäisi olla ilmaista.
Eli jos jokin taho uskoo 'näkyvyyteen' muuten kuin paikan päällä miksi ei oltais kiinnostuneita? Näkyvyys tässä lajissa ei ole koskaan liikaa :angry: