Verkkovirhe

Tiikerit mestaruusliigassa 2018-2019

Viestejä
846
Jep ja samalla voi laittaa sen tilastopuolen kuntoon. Tai sitten lopettaa niiden pitämisen tai ei niitä ainakaan kannata hirveästi esille nostaa. Osalla seuroista ihan mitä sattuu, kun vertaa pelitapahtumiin. Ja edellä mainitut asiat ei ole pelkästään Tiikereille tarkoitettu vaan ihan kaikille seuroille.....

Voitko antaa konkreettista tapausesimerkkiä numeroina, mikä on pielessä? Jos pistesuoritusten ja virheiden määrät täsmäävät ottelun tulokseen niin ne tuppaavat silloin olemaan hyvällä tarkkuudella oikein. Vastaanoton laatu on ainoa sarake joka ei ole pisteisiin sidoksissa ja subjektiivista arviointia sisältävä, mutta hetken hommaa tehneeltä tilastoijalta kriteerinmukainen arvio tulee aika refleksinomaisesti.
 
Viestejä
127
Tämä on jo aikaisemminkin täällä vatkattu, se exellent ja huono vo on se yks juttu. Niin kauan kun ihmiset sitä tekevät, erilaisilla taustoilla, erilaisella näkemyksellä ja kokemuksella niin arviot eivät ole yhdenmukaisia. Eipä se minua enää häiritse, jätän arviot sillensä ja en niitä enää juuri seuraa.
 
Viestejä
4,781
Minulle nuo numeraaliset tilastot katsojana ovat aivan yhdentekeviä. Ihan sama onko jonkun tehot 27/+15 vai 7/-4 tai mitä vaan. Samoin nosto%. Itse ainakin näen omin silmin mitä kentällä tapahtuu. En tarvi siihen mitään epäluotettavia tilastolukuja.
 
Viestejä
1,519
Minulle nuo numeraaliset tilastot katsojana ovat aivan yhdentekeviä. Ihan sama onko jonkun tehot 27/+15 vai 7/-4 tai mitä vaan. Samoin nosto%. Itse ainakin näen omin silmin mitä kentällä tapahtuu. En tarvi siihen mitään epäluotettavia tilastolukuja.

Joo, omiin silmiin kannattaa aina luottaa vaikka olisi minkäväriset lasit tahansa.
Vanha viidakon sanonta pitää paikkansa: Vale, emäväle, tilasto!
 
Viestejä
3,498
Eikä se eniten pisteitä tehnyt todellakaan aina ole se paras pelaaja
Savon vipissä en ole vieraana ollut mutta ainakin LEKAlla oli otteluisännän mukana seuralta vip-isäntä joka vähän avasi pelin saloja ja tilastoja seurueelle sekä avitti palkitsemisessa. Toki otteluisäntä lopullisen valinnan teki eikä aina sattunu kohilleen järjestelystä huolimatta.
 
Viestejä
3,498
Melkein väittäisin että ei koskaan sillä perusteella että jonkun täytyy ensin nostaa se pallo,sitten jonkun täytyy passata ja sitten vasta jonkun täytyy yrittää tehdä siitä piste omalle joukkueelle;)
Ja monesti ne 2 ensimmäistä suoritusta tekee viimeisen suhteellisen helpoksi.. Raadin pitäisi osata arvioida kuka hoitaa roolinsa parhaiten, mitä on suoritusta ennen, sen aikana ja mitä sen jälkeen tapahtuu. Oikeasti syöttö on ainut suoritus mitä voi tasapuolisesti verrata, muihin suorituksiin vaikuttaa aina muiden tekemiset joko ennen, samalla hetkellä tai jälkikäteen.
 
Viestejä
465
Usein nämä sponsori edustajat jotka on raatiin valittu ovat ensimmäistä kertaa pelissä ja joutuvat 2erän tilastolapun perusteella tekemään valintansa.Seuran edustaja ystävällisesti näyttää kenellä eniten tehtyjä pisteitä.nimimerkillä:monesti vierestä seurannut
 
Viestejä
4,781
Joukkue häviää pelin 0-3 Hurrikaanille ja Lähitapiolapisteistä 3 ja 2 pinnaa sekä ProLiberokisan voitto menee kotijoukkueen pelaajille.Onnittelut raadeille hyvästä työstä:confused:
Vielä sen verran tästä aiheesta että yksi lajia sen enempää seuraava kaverini sanoi minulle että on varmaan kova pelisuoritus kun pelin jälkeen palkitaan kolmella Lähitapiolapisteellä. Kun sanoin että läheskään aina näin ei ole niin kaverini ihmetteli että miksi sellaisia pisteitä sitten jaetaan.Siihen en sitten enää voinut vastata kuin että :Niinpä,samaa olen itsekin miettinyt ja siksi en kyseisen kilpailun voittajaa kauden jälkeen hirveän korkealle jalustalle nostaisi
 
Viestejä
223
Tässä aikoinaan lähisukulaiseni oli kutsuvieraana katsomassa peliä. Pelin jälkeen hänelle sanottiin että nyt pitäisi jakaa lähitapiolapisteet. Eihän hän tiennyt koko systeemistä mitään ja eikä tuntenut muuta kuin kotijoukkueen pelaajat. 0-3 tappiosta huolimatta kaikki pisteet meni kotijoukkueelle.
 
Viestejä
5,651
Toivottavasti Niklas Seppänen saa itsensä täyteen iskuun, niin voi olla kova luu pleijareissa. Tietenkin Tiikereiden on ensin sinne selvittävä!
 
Viestejä
2,971
Vielä sen verran tästä aiheesta että yksi lajia sen enempää seuraava kaverini sanoi minulle että on varmaan kova pelisuoritus kun pelin jälkeen palkitaan kolmella Lähitapiolapisteellä. Kun sanoin että läheskään aina näin ei ole niin kaverini ihmetteli että miksi sellaisia pisteitä sitten jaetaan.Siihen en sitten enää voinut vastata kuin että :Niinpä,samaa olen itsekin miettinyt ja siksi en kyseisen kilpailun voittajaa kauden jälkeen hirveän korkealle jalustalle nostaisi

Samaa mieltä näistä Lähitapiolapisteistä. Saattaahan se olla joskus niinkin että eniten pisteitä tehnyt on 3 pisteen arvoinen.
Nykyään on alettu arvostamaan liberonkin suorituksia tai yleensä ykkösten nostoa kuppiin, jos ne saadaan passarille hyvin pääsee passarikin esittelemään hyviä passejaan joista on helpompi hyökätä ja aina kova hyökäys ja siitä piste jää yleisön mieliin paremmin kun siihen johtanut esityö.
Lentopallo on joukkuepeli ei siitä aina ole helppo sanoa kuka oli ratkaiseva pelaaja.
Jossainpäin olen huomannut että löydetään kotijoukkueesta hyviä pelaajia vaikka on ottelu hävittykin.
 
Viestejä
1,314
Kyllä näkyi, että on saatu vaihteeksi rauhassa harjoitella täydellä miehistöllä. Eka erä oli aivan loistava. Vain 2 syöttövirhettä ja 2 torjuntaan lyöntiä. Nostot aivan timanttia. Määtän ei paljon tarvinnut toimistosta singahdella ympäri kenttää.
Toinen erä meinasi sulaa Nurmisen syöttövuoroon ja kolmannessa Ankat oli niin sekaisin, että ei paljon mestaruusliigan lentopalloa muistuttanut.
Tuon eka erän pelin kun Tiikerit pitää kasassa, niin mahdollisuudet on vaikka mihin. Ainoa mitä jäi kaipaamaan oli kutospaikan hyökkäykset. Muutaman kerran Määttä yritti, mutta vähän oli tempot sekaisin vielä.
Vielä ei ole playoff paikka taskussa. Vaikka eroa on 11 pistettä, niin jaossa on vielä kummallekin 21. Helppoa ei ole, mutta mahdollista. Kyllä se Szaboa Ankkoihin kaipaisi. Ei oikein mitään pelotetta keskeltä tai torjunnassa. Vallinkin pelasi 0/-4, kun pääsi kentälle.
Uusi hakkuri on hyvä, mutta muun joukkueen pitää nousta nyt samalle tasolle. Pelkästään liberolla ja hakkurilla ei pelejä voiteta. Se on valitettavasti täälläkin nähty.
 
Viestejä
5,651
Millonhan se Seppänen on siinä kunnossa, että pääsee kentälle? On kyllä toipuessaan kuntoon, niin todellinen vahvistus Tiikereille.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös