Verkkovirhe

"The Liitto ja the Liiton touhut"

Viestejä
110
Tuo liite on 13.8! Tuo 1 milj € on tullut liiton työntekijän suusta alle 2 vko sitten!? Yllä olevat "päätökset" on viikonlopun aikaan saannoksia. Esim liikevaihto tipahtaa 5,8 milj :sta 4,9 milj:naan
Rauha ny😊 Tuo HMTT on perua sinun omasta kirjoituksesta. Ei meillä ole sen kummempaa tietoa mistään liiton työntekijöistä...
 
Viestejä
38
Vahtii, ettei mikään seura kopsaa The Liiton julkaisemia lentopallon sääntöjä ilman hänen lupaansa.😉
Pakkohan se on mainostaa että ajantasaiset säännöt ja casebook löytyvät Lentopallotuomareiden www-sivuilta osoitteesta:


Sekä html-muotoisena sekä ladattavana zippi-fileenä (zippifileessä tuo sama html kooste selailuun ilman nettiyhteyttä koneelle tai puhelimelle).
 

Akilleen akilles

Koitin noita lukea enkä saanut selväksi miten tilanteessa, jossa torjuu vastustajan lyönnin, niin että pudotessa vastustajan puolelta verkkonauhaa osui ilmassa omiin jalkoihin?

Oma tulkinta että kyseessä olis yksi suoritus, mutta aiheutti parranpärinää
 
Viestejä
870
Koitin noita lukea enkä saanut selväksi miten tilanteessa, jossa torjuu vastustajan lyönnin, niin että pudotessa vastustajan puolelta verkkonauhaa osui ilmassa omiin jalkoihin?

Oma tulkinta että kyseessä olis yksi suoritus, mutta aiheutti parranpärinää
No nyt liikutaan kyllä jo aika marginaaleissa, ottelutilanteessa tuomari tekee oman tulkintansa joka voi olla mitä vaan.
Toisen kosketuksen käsittelyvirhe on varmaan se isoin ongelma tämänpäivän tuomareille, sekin on puhtaasti tuomarin oma tulkinta, tietenkin. Pääsääntöisesti tuomarityöskentely on mennyt parempaan suuntaan takavuosikymmenten sähellyksistä, hyvä niin.
 
Viestejä
38
Koitin noita lukea enkä saanut selväksi miten tilanteessa, jossa torjuu vastustajan lyönnin, niin että pudotessa vastustajan puolelta verkkonauhaa osui ilmassa omiin jalkoihin?

Oma tulkinta että kyseessä olis yksi suoritus, mutta aiheutti parranpärinää
Nyt en ymmärrä kysymystä? Onko pallo alaspäin tullessaan torjujan vai vastustajan puolella?
 
Viestejä
375
Koitin noita lukea enkä saanut selväksi miten tilanteessa, jossa torjuu vastustajan lyönnin, niin että pudotessa vastustajan puolelta verkkonauhaa osui ilmassa omiin jalkoihin?
Kuvaushan on ihan selvästi kirjoitettu, pallo putoaa vastustajan puolelle ja torjuja koskettaa jalalla palloa keskilinjan väärältä puolelta.

Sääntöjen mukaan:
11.2.1 Verkon alittaminen ilmatilassa on sallittu, mikäli se ei häiritse vastapuolen pelaamista.

Jos tilanteessa ei selvästi minkäänlaista saumaa olisi ollut vastustajalla palloa ylös kaivaa, osui pallo jalkaan tai ei, järki sanoo että piste on tultava torjujan joukkueelle, erityisesti jos jalka oli vielä sallitussa määrin vastustajan puolella eli jalkaterä osittain viivan yläpuolella. Tilannehan olisi silloin analoginen sille, että torjujan joukkuetoveri seisoo jalka sallitussa määrin viivan päällä ja torjunta putoaa tämän kaverin varpaille.
Jos taas hyökkäyksen tehneestä joukkueesta olisi ollut joku juuri tiikeriä tekemässä kohti palloa, ja erityisesti jos jalka jotenkin maagisesti olikin liikaa verkon väärällä puolella, kyseessä olisi vastustajan pelin häiritseminen ja piste hyökkääjälle.

Saa olla eri mieltä jos perustelee paremmin...
 
Viestejä
38
Kuvaushan on ihan selvästi kirjoitettu, pallo putoaa vastustajan puolelle ja torjuja koskettaa jalalla palloa keskilinjan väärältä puolelta.

Sääntöjen mukaan:
11.2.1 Verkon alittaminen ilmatilassa on sallittu, mikäli se ei häiritse vastapuolen pelaamista.

Jos tilanteessa ei selvästi minkäänlaista saumaa olisi ollut vastustajalla palloa ylös kaivaa, osui pallo jalkaan tai ei, järki sanoo että piste on tultava torjujan joukkueelle, erityisesti jos jalka oli vielä sallitussa määrin vastustajan puolella eli jalkaterä osittain viivan yläpuolella. Tilannehan olisi silloin analoginen sille, että torjujan joukkuetoveri seisoo jalka sallitussa määrin viivan päällä ja torjunta putoaa tämän kaverin varpaille.
Jos taas hyökkäyksen tehneestä joukkueesta olisi ollut joku juuri tiikeriä tekemässä kohti palloa, ja erityisesti jos jalka jotenkin maagisesti olikin liikaa verkon väärällä puolella, kyseessä olisi vastustajan pelin häiritseminen ja piste hyökkääjälle.

Saa olla eri mieltä jos perustelee paremmin...
Nyt Pussinpohja sekottaa kaksi asiaa keskenään. Ilmatilassa olevaa jalkaa ja kentässä olevaa jalkaa osittain vastustajan kenttäpuolella ei voi koplata samaan tulkintaan. Lattiassa olevaan jalkaan on olemassa ihan casebookin kohta (3.41) jossa tosin ei oteta mitään kantaa siihen taphtuuko kosketus ilmatilassa vastustajan puolella. Säännön 11.2.1 mukaan se on aina virhe jos vastustajan ilmatilassa koskettaa palloa mikäli se häiritsee vastapuolen pelaamista. Eli sillä onko jalka ilmassa osittain viivan päällä tai ei - ei ole mitään merkitystä - eikä silläkään onko jalkaterä kokonaan ilmassa vastustajan puolella tai onko kyseessä esim. polvi.... Ainoastaan sillä - häiritäänkö vastapuolen pelaamista.
 
Ylös