Verkkovirhe

Suomi-Tanska, EM-karsintaottelu Mikkelissä 6.1.2019

Viestejä
461
EMPK puhuu asiaa, mutta jos tuuri "pyllistää" kunnolla (jota todella en toivo) niin mietin miksi 14 Suomen parasta ei mahdu samaan joukkueeseen? Ymmärän jos pelaaja ei ole tottunut seurajoukkueessa nojailemaan puolapuihin ja jos/kun mj:ssa siihen "hommaan" pääsee/joutuu tuhoovat joukkueen kemian ja sillä perusteella tehdään ratkaisuja.

Upi (ja kai Mesko) taas näytti kv osaamista eilen tilastojen mukaan. Eikä minusta MM kisoissa ollut kuin yksi selvä "ohipeli" Upilla.

Mutta nyt on kyse yhdestä pelistä. Lelun kunto tiistaina "ei vakuuttanut" vaikka teki yksittäisiä kovia suorituksia. Kaislasalollakin voitetaan 3 pisteellä Tanska 80% varmuudella, mutta sinne jää tuo 20%.

Onko näin, että Köpi ei kestä epäilyjä/toisellaisia mielipiteitä/persoonia jotka lähestyy peliä eri tavalla kuin hän? Toisaalta hänellä on siihen oikeus kun hän kantaa vastuun, mutta olisiko Mio suhteessa Kaislasaloon saanut MM kisoissa viime vuoden kunnolla? Näytöt oli minusta eri luokkaa kuin Lekan hakkurilla.😈 Näitä ihmetyksiä on myös aiemmilta vuosilta.

Onko myöhäistä sotakirveitä haudata?

ps ja samat pätee yhteen keskari valintaan 😕


suomella on niin vähän huipputason pelaajia, että on kestämätöntä, jos maajoukkuevalinnat tehdään pärstäkertoimen ja päävalmentajan subjektiivisten mielipiteiden perusteella. lelu ja silli saattavat nyt tuoda tanska -otteluun henkistä voimaa, mutta varmaa ei ole se että kuuluisivat kuusikkoon. pahimmassa tapauksessa luotetaan puolikuntoisiin miehiin ja hävitään matsi. jos päävalmentajan valinta on nyt se, ettei upi kuulu maajoukkueeseen, olen ymmälläni. meskon hieno mj-ura olisi ansainnut paljon paremman päätöksen. mutta nämä ovat päävalmentajan valintoja ja hän myös vastaa niistä. ja hänen toimiaan saa ja on myös hyvä arvioida julkisesti. aamen.
 
Viestejä
5,720
Täytyy muistaa, että paras joukkue ei automaattisesti koostu esim. 12 parhaasta pelaajasta, vaan 12 sopivammasta pelaajasta. En ota nyt kantaa tässä siihen, että kuka on sopiva ja kuka ei, mutta kuitenkin. Täytyy kuitenkin sovittaa pelaajat valmentajan pelitaktiikkaan sekä henkilökemioiden täytyy olla hyvät, että se peli sujuu paremmin sitäkin kautta. Toiselle passarille sopii toinen hakkuri paremmin ja toiselle toinen jne. Itse uskon, että esim. Sivula olisi joukkueessa ollut, jos olisi Esko ollut ja sama toisinpäin.
 
Viestejä
461
Täytyy muistaa, että paras joukkue ei automaattisesti koostu esim. 12 parhaasta pelaajasta, vaan 12 sopivammasta pelaajasta. En ota nyt kantaa tässä siihen, että kuka on sopiva ja kuka ei, mutta kuitenkin. Täytyy kuitenkin sovittaa pelaajat valmentajan pelitaktiikkaan sekä henkilökemioiden täytyy olla hyvät, että se peli sujuu paremmin sitäkin kautta. Toiselle passarille sopii toinen hakkuri paremmin ja toiselle toinen jne. Itse uskon, että esim. Sivula olisi joukkueessa ollut, jos olisi Esko ollut ja sama toisinpäin.

no jos sivula on pois sen takia kun mesko pullautettiin joukkueesta veke, ihmettelen ratkaisua yhä enemmän. kaksi viime vuosien runkopelaajaa pois joukkueesta yht´aikaa. päävalmentaja höpisi jossain haastattelussa, että tanska-otteluun tarvitaan kokemusta. jätti sitten eskon ja sivulan veke. joukkueeseen ivanov ja savonsalmi. melkoista käteenvetämistä. mä itse asiassa toivon että häviävät tanskalle ja pudasjärven välkky joutuu jättämään pestinsä. niinhän tuskin käy, koska melko kevyt on tanskan joukkue.
 
Viestejä
5,720
no jos sivula on pois sen takia kun mesko pullautettiin joukkueesta veke, ihmettelen ratkaisua yhä enemmän. kaksi viime vuosien runkopelaajaa pois joukkueesta yht´aikaa. päävalmentaja höpisi jossain haastattelussa, että tanska-otteluun tarvitaan kokemusta. jätti sitten eskon ja sivulan veke. joukkueeseen ivanov ja savonsalmi. melkoista käteenvetämistä. mä itse asiassa toivon että häviävät tanskalle ja pudasjärven välkky joutuu jättämään pestinsä. niinhän tuskin käy, koska melko kevyt on tanskan joukkue.

Niin, no minä en Sammelvuon ajatuksia tiedä, että miks kukakin jäi pois ja ei jäänyt. En nyt kuitenkaan lähde toivomaan maajoukkueen häviämistä missään nimessä ikinä.
 
Viestejä
1,796
Kesällä ihmeteltiin porukalla tällä palstalla että miksi Upi on maajoukkueessa, nyt ihmetellään porukalla että miksi ei ole... Sinne mies kuuluisi ilmammuuta
 
Viestejä
1,796
Ja Upi antoi tänään näyttöjä mj-johdolle, Hurrikaania vastaan kolmieräisessä 18 / +13. Kentän kunkku. Toisaalta voi olla ettei maju kaveria enää kiinnosta...
 
Viestejä
5,720
Eiköhän se päävalmentaja tiedä, että keitä pelaajia sinne maajoukkueeseen kannattaa ottaa. Tuskimpa se Eskoa tai Sivulaa mitenkään vihaa? Ja jokainen pelaaja saa myös kieltäytyä maajoukkueesta halutessaan.
 
Viestejä
4,914
Itse en ymmärrä miten muuten kuin pelaamalla hyvin seurajoukkueessaan pelaaja voi näyttää päävalmentajalle olevansa kovassa kunnossa. Kyllä mielestäni Aleksi Kaatrasalo olisi syksyn otteilla kuulunut valita Savonsalmen sijaan ottamatta kantaa henkilökemioihin,sopivuuteen/rooliin joukkueessa yms. Eihän useat varttuneemmat pelaajat pääse ikinä edustamaan Suomea tällä logiikalla jos aina joku nuori,pitkä ja potentiaalinen ottaa paikan joukkueissa haistellakseen ilmapiiriä ja hankkiakseen kokemusta
 
Viestejä
5,720
Itse en ymmärrä miten muuten kuin pelaamalla hyvin seurajoukkueessaan pelaaja voi näyttää päävalmentajalle olevansa kovassa kunnossa. Kyllä mielestäni Aleksi Kaatrasalo olisi syksyn otteilla kuulunut valita Savonsalmen sijaan ottamatta kantaa henkilökemioihin,sopivuuteen/rooliin joukkueessa yms. Eihän useat varttuneemmat pelaajat pääse ikinä edustamaan Suomea tällä logiikalla jos aina joku nuori,pitkä ja potentiaalinen ottaa paikan joukkueissa haistellakseen ilmapiiriä ja hankkiakseen kokemusta

Tästä samaa mieltä, että Kaatrasalo on peliesityksillään osoittanut, että ois mahtunut nyt maajoukkueeseen. En tiedä mikä tässä on takana, että mukana ei ole. Syitä voi aina vain arvailla, mutta mitään varmaa emme välttämättä saa tietää.
 
Viestejä
127
Eipä tämä mikään yllätys ole. Onhan tässä menty pitkän aikaa kuviolla, että parhaassa kunnossa olevat pelaajat eivät ole välttämättä millään tavalla mukana. Milloin mitäkin jne. Joskus toivoo, että onko siinä taustalla jotain suurempaa "tähtitiedettä" takana ketä on jengissä. :) usein vaan tuntuu siltä, että se ei valitettavasti ole sitä, vaan heikkoa pelaajien nykyhetken tason tuntemusta, miten sitä voisikaan olla, Siperiassa nukutaan kun täällä pelataan, ollaan täysin muiden ihmisten arvioiden varassa. Ensi vuosi on aika raskas kuvio, saapa nähdä kuinka pieni rinki jaksaa, katsokaapa kalenteria, ja lisäilkää siihen sarjapelit ennen ja jälkeen.
 
Viestejä
3,448
Eipä tämä mikään yllätys ole. Onhan tässä menty pitkän aikaa kuviolla, että parhaassa kunnossa olevat pelaajat eivät ole välttämättä millään tavalla mukana. Milloin mitäkin jne. Joskus toivoo, että onko siinä taustalla jotain suurempaa "tähtitiedettä" takana ketä on jengissä. :) usein vaan tuntuu siltä, että se ei valitettavasti ole sitä, vaan heikkoa pelaajien nykyhetken tason tuntemusta, miten sitä voisikaan olla, Siperiassa nukutaan kun täällä pelataan, ollaan täysin muiden ihmisten arvioiden varassa. Ensi vuosi on aika raskas kuvio, saapa nähdä kuinka pieni rinki jaksaa, katsokaapa kalenteria, ja lisäilkää siihen sarjapelit ennen ja jälkeen.

vai onko syy kohtuuton leiritys (<-huippukunnossa olevan pelurin mielestä)? Eri vapauksia ei ole? Inhimillisyys puuttuu? Beruttohan tämän aloitti ja Köpi jatkaa 😈 Kuortaneelle hyvää leiriä kun se tänään kai alkaa 😉😇😊
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös