Ylläpito
Ylläpidon jäsen
Tshekki voitti kotikentällään Suomen 3-1 (25-20, 25-19, 25-27, 25-18). Aiemmissa peleissä Suomi voitti Tanskan 3-0 ja Tanska Tshekin 3-1. Kun voitot ja sarjapisteet olivat tasan, niin Suomi nousi eräsuhteella kärkeen, Tshekki tuli toiseksi ja Tanska jäi viimeiseksi. Tshekki pääsee kesä-heinäkuun vaihteessa pelattavalle karsintojen 3. kierrokselle.
- Aivan mahtavat fiilikset. Olen älyttömän ylpeä tästä porukasta ja siitä miten jätkät tämän pätkän vetivät, joukkueen päävalmentaja Janne Heikkinen riemuitsi pelin jälkeen.
- Lohko oli tiukka ja tämä oli meiltä ihan maksimisuoritus. Kahden erätappion jälkeen oltiin tietysti tiukassa paikassa, mutta joukkueessa ei ollut mitään paniikin merkkejä. Kolmanteen erään tehtiin isoja muutoksia kokoonpanoon ja siinäkin erässä oltiin pahassa paikassa, mutta sieltä vaan pallot kaivettiin ja voitettiin erä.
- Haluan korostaa, että tämä oli koko porukan työvoitto. Jokaista jätkää tarvittiin ja kaikilla oli oma roolinsa. Tänään se taas nähtiin. Sain myös mahtavaa tukea muulta joukkueen staffilta, kun itse olin ensikertalaisena tällaisessa mukana.
- Heinäkuussa mennään EM-kisoihin ja nyt heti aletaan suunnitella valmistautumista kisoihin, Heikkinen toteaa.
Tshekkiä vastaan suomalaisista Niko Suikonen teki 14 (+9) pistettä ja Oskari Keskinen 13 (+10). Muuten pisteet jakautuivat melko tasaisesti ja kuten Heikkinen sanoi, kaikki pelaajat täyttivät roolinsa.
Poikien EM-kisat ovat 14.-22.7. Pelipaikat ovat Haag ja Ede Hollannissa sekä Kortrijk Belgiassa.
Suomen joukkue
Passarit
Fedor Ivanov, 193, 2000, Pielaveden Sampo
Joona Väänänen, 186, 1999, Kuortane
Keskipelaajat
Oskari Keskinen, 192, 2000, Kyykärven Kyky
Aatu Pöllänen, 192, 1999, Kuortane
Mikko Räsänen, 198, 2000, Karelian Hurmos
Severi Savonsalmi, 208, 2000, Pielaveden Sampo
Laitapelaajat
Juuso Kontio, 190, 1999, Kuortane
Aaro Nikula, 212, 1999, Kuortane
Väinö Rahko, 198, 2000, Kuortane
Niko Suihkonen, 190, 1999, Vammalan Lentopallo
Lauri Vanhanen, 185, 2000, Kuortane
Libero
Niklas Breilin, 178, 1999, Kokkolan Tiikerit
Päävalmentaja Janne Heikkinen
- Aivan mahtavat fiilikset. Olen älyttömän ylpeä tästä porukasta ja siitä miten jätkät tämän pätkän vetivät, joukkueen päävalmentaja Janne Heikkinen riemuitsi pelin jälkeen.
- Lohko oli tiukka ja tämä oli meiltä ihan maksimisuoritus. Kahden erätappion jälkeen oltiin tietysti tiukassa paikassa, mutta joukkueessa ei ollut mitään paniikin merkkejä. Kolmanteen erään tehtiin isoja muutoksia kokoonpanoon ja siinäkin erässä oltiin pahassa paikassa, mutta sieltä vaan pallot kaivettiin ja voitettiin erä.
- Haluan korostaa, että tämä oli koko porukan työvoitto. Jokaista jätkää tarvittiin ja kaikilla oli oma roolinsa. Tänään se taas nähtiin. Sain myös mahtavaa tukea muulta joukkueen staffilta, kun itse olin ensikertalaisena tällaisessa mukana.
- Heinäkuussa mennään EM-kisoihin ja nyt heti aletaan suunnitella valmistautumista kisoihin, Heikkinen toteaa.
Tshekkiä vastaan suomalaisista Niko Suikonen teki 14 (+9) pistettä ja Oskari Keskinen 13 (+10). Muuten pisteet jakautuivat melko tasaisesti ja kuten Heikkinen sanoi, kaikki pelaajat täyttivät roolinsa.
Poikien EM-kisat ovat 14.-22.7. Pelipaikat ovat Haag ja Ede Hollannissa sekä Kortrijk Belgiassa.
Suomen joukkue
Passarit
Fedor Ivanov, 193, 2000, Pielaveden Sampo
Joona Väänänen, 186, 1999, Kuortane
Keskipelaajat
Oskari Keskinen, 192, 2000, Kyykärven Kyky
Aatu Pöllänen, 192, 1999, Kuortane
Mikko Räsänen, 198, 2000, Karelian Hurmos
Severi Savonsalmi, 208, 2000, Pielaveden Sampo
Laitapelaajat
Juuso Kontio, 190, 1999, Kuortane
Aaro Nikula, 212, 1999, Kuortane