Verkkovirhe

Miesten 1-sarja 2013 - 2014

Viestejä
3
Tuon muutaman näkökulman keskusteluun. Ensinnäkin pidän erinomaisena, että Pertsa on ottanut aktiivisen ja keskustelevan otteen kilpailuryhmän pj:nä ja haluaa nykyisten asiakkaiden (1-sarjajoukkueet) mielipiteet palvelun kehittämisestä.

Monessa viestissä tulee esille urheilullisen menestyksen lisäksi, taustahenkilöiden määrä/osaaminen, taloudelliset resurssit ja pelaajatuotanto. Miten saisimme tietää paremmin mitä TULEVAT/UUDET asiakkaat eli paikkakunnat joissa on taustahenkilöitä, talousresursseja ja pelaajia, saataisiin mukaan keskusteluun 1-sarjan kehittämisestä, luomaan vuoden 2020 1-sarjaa... Jos miettii liigaa, niin uudet tulokkaat ovat piristäneet koko mestaruusliigaa; viimeisimpänä Tiikerit, aikanaan Hurrikaani ja vielä varhaisemmin Santasport, naisissa esim. LP Kangasala. Pitäisikö ilmiöitä tutkia ja kuulostella paremmin, jotta niitä osattaisiin luoda lisää tai ainakin onnistuttaisiin jättämään ne henkiin ja voimaan paremmin?

Jollakin mittarilla Salon Viesti on onnistunut pelaajatuotannon osalta: 1. olemme olleet 3 viimeistä vuotta menestynein tyttölentopalloseura, 2. saimme ensimmäisenä lentopalloseurana erinomaisin arvosanoin nuorisuomi-sinetin, vaikka meillä saa harrastaa kilpaurheilua, 3. meillä on kaikissa ikäluokissa joukkue. Työtä on tuhottoman paljon tehtävänä, ihan jokaiselle, ihan joka päivä. Kun muistaa katsoa aamulla peiliin, niin sieltä voi nähdä kaverin, johon voi eniten vaikuttaa. Kiitos aluepäällikkö Kanasuon Hannalle tuesta, hyvistä koulutuksista lentopalloliitolle ja Arhinmäelle (en olisi uskonut, että Paavoa koskaan kehun) päätoimisen seuratyöntekijän tuesta, työntekijä toivottavasti aloittaa tänä syksynä.

Onnistumisista huolimatta, pidän Viestin 1.sarjaan nousua kaudella 2013-2014 haastavana. Meillä pelaa 1994-1998 syntyneet tytöt 2.sarjaa, eikä meillä tehdä mitään farmi/kaksoisedustus/yms. kikkailuja nousukarsintoihin esim. muista 1-sarjajoukkueiden kuusikkopelaajista. Toiseksi pitää vakavasti miettiä voiko 20-30 000 euroa sijoittaa parhaiten pelaajien kehittämiseen nousemalla 1. sarjaan vai kehittämällä edelleen juniorivalmennusta ja yhteistyötä LP Viestin kanssa, tosin nämä eivät ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja.

Lisäksi pitää miettiä mitä lisäarvoa ylipäätänsä 1.sarjajoukkue tuo tilanteessa, jossa joka tapauksessa parhaiden tyttöjemme pelipaikka lienee Kuortaneen yläsarjajoukkueet, LP Viesti tai muut liigajoukkueet.
 
Viestejä
398
Ottamatta nyt enempää kantaa SamiHeikkiniemen ansiokkaaseen viestiin ja siinä esitettyihin näkökulmiin, totean vain, että minusta yksi huolestuttava ilmiö on se, että lentopalloilu käsitetään jatkuvasti kylmempänä ja kylmempänä prosessina. Junioritoiminnasta puhutaan pelaajatuotantona ja harrastajat liiton asiakkaina jne.

Onhan asia toki näinkin, mutta osaltaan kuvastaa niitä ajatusmalleja, joilla toimintaa käsitetään ja johdetaan. Kun aikaisemmin oli puhetta villeistä sarjoista, niin siinä nousee nimenomaan myös tämä seikka esille: villissä sarjassa joukkue ei koe olevansa systeemin asiakas, vaan jotain lämpimämpää ja tärkeämpää. Samalla tavalla haluaisin, että pieni lentopalloilijan alku nähtäisiin kokonaisvaltaisena ihmisenä ennemmin kuin ulkoapäin tehomuokkauksella jalostettavana osaajamateriaalina.
 
Viestejä
200
Miksi Sami sanot kehityspelaaja sopimuksia tai kaksoisedustuksia kikkailuksi? Meillä menneellä kaudella näitä oli ja tammikuun loppuun mennessä sopparit tehty... Olisin heidät ottanut silloin jo, mut heidän muut pelit jatkuivat vielä silloin.
Mitään sääntöjä ei rikottu... Me vaan toimimme siinä kohtaan näin ja Viesti niinkuin kirjoitit.

Tottakai hattua nostan salon alueen lentistyölle...hienoa työtä lajin parissa kaikki tekevät.

Ps. Sori et lipsahti naisten tarinaa miesten puolen :silly:
 
Viestejä
20
koukkupolvi kirjoitti: Minulle on jäänyt epäselväksi myös sellainen näkökulma,että kuinka ison joukkuemäärän nykyinen liiton henkilöstö pystyisi pyörittämään,tarttisko jotenkin reakoida vai onko järjestelmä vaan orkasaation pyörittämistä varten,ei kannata kenenkään vetää hernettä nenään jos heitin kysymyksen?

Nämä Ns.villit sarjat pyöritetään mielestäni talkoilla,myös tuomarointi,osallistuvilla joukkueilla on tuomari velvoite,salivuokrat on mielestäni ainut kustannuserä, Jussi voi kommentoida kokko volleyn tiimoilta.
Lentopalloliiton toimintahan ei ole pelkästään sarjojen pyörittämistä. Se hoituu tällä hetkellä käytännössä kahden ihmisen voimin. Näiden kahden ihmisen työpanoksesta osa menee myös muuhun toimintaan kuten esimerkiksi Power cup ja maailmanliiga.
 
Viestejä
149
PertsaPee kirjoitti:
koukkupolvi sanoi:
Minulle on jäänyt epäselväksi myös sellainen näkökulma,että kuinka ison joukkuemäärän nykyinen liiton henkilöstö pystyisi pyörittämään,tarttisko jotenkin reakoida vai onko järjestelmä vaan orkasaation pyörittämistä varten,ei kannata kenenkään vetää hernettä nenään jos heitin kysymyksen?

Nämä Ns.villit sarjat pyöritetään mielestäni talkoilla,myös tuomarointi,osallistuvilla joukkueilla on tuomari velvoite,salivuokrat on mielestäni ainut kustannuserä, Jussi voi kommentoida kokko volleyn tiimoilta.
Lentopalloliiton toimintahan ei ole pelkästään sarjojen pyörittämistä. Se hoituu tällä hetkellä käytännössä kahden ihmisen voimin. Näiden kahden ihmisen työpanoksesta osa menee myös muuhun toimintaan kuten esimerkiksi Power cup ja maailmanliiga.[/quote

PertsaPee lämmin, kiitos asillisesta kiihkottomasta vastauksesta,tätä en tiennyt,kun sitä luulee tietävänsä,
 
Viestejä
6
Ylemmän jatkosarjan ainoa tarkoitus on saada playoff- parit järjestykseen. Nyt jatkosarjaa tahkotaan vajaa kaksi kuukautta, jonka jälkeen play-offit pelataan yhtenä otteluna(!)

Toivottavasti joku muukin näkee systeemin idiot.. ei kun ironian.

Pertsan mukaan tämä oli joukkueitten toive. Kuka pelaaja/joukkue/katsoja pitää jatkosarjaa play-offeja tärkeämpinä? Erittäin vaikea nähdä muutoksen positiivisia puolia.
 
Viestejä
6
MikasaBoy87 kirjoitti: Siinä missä sinä luotat rahasysäykseen, minä luotan inhimillisiin sysäyksiin. En näe välttämättömänä, että ykkössarjaseuroilla pitäisi olla palkattuja työntekijöitä, jotta harrastustoimintaa saadaan pyöritettyä.

Ihan yleisesti ottaen tuo rahan puute nostetaan oikeastaan aina ongelmien keskeisimmäksi aiheuttajaksi ja rahan lisäämisen siis ongelmien ratkaisemiseksi. Väitän, että yleisesti ottaen tuo on kauhean kiva ratkaisu, jolla kuitenkin sekä vältytään asioiden syvällisemmältä pohtimiselta että tuotetaan kannetun kaivoveden ratkaisuja, jotka ovat luonteeltaan kaikkea muuta kuin "innovatiivisia".
En minä kai missään ole tyrmännyt näitä "inhimillisiä sysäyksiä"? Mutta juurihan minä lainaamassasi viestissä selvitin, että olemme kierteessä, jossa näitä "inhimillisiä sysäyksiä" ei tule, koska lajin parissa pyörivät ihmiset loppuvat käsiin. Onhan se kaunis ajatus, että kaikki korjaantuu ilmaiseksi. Sitähän lentopallossa on tehty viime vuosikymmenet, odotettu näitä "inhmillisiä sysäyksiä" ja ihmetelty, missä ne taustahenkilöt ja juniorit oikein luuraa. Ja tulos on nähtävissä. Minua suorastaan ärsyttää tämä lentopallopiireissä heiteltävä mainoslause lajin halpuudesta. Näin varmasti on ja se näkyy.

Raha ei koskaan yksin ratkaise ongelmia, mutta se antaa mahdollisuuden toteuttaa niitä muita keinoja.

Ja mitä kannettua kaivovettä minun viestistä löytyy? Minähän nimenomaan kirjoitin, ettei liiton pidä lähteä valmentajia seuroille ostamaan. Itse se raha on seurojen jostain kaivettava ja se on sitä innovatiivisuutta.

MikasaBoy87 kirjoitti: Minulla ei vaitettavasti ole tähän mahdollisuuksia antaa yleispätevää vastausta, mutta veikkaisin, että ihminen tai joukkue jättää pelaamatta liiton sarjassa silloin kun se ei enää ole taloudellisesti tai muilla tavoin mielekästä. En edelleenkään tiedä, mutta voisin kuvitella, että tulevalle kaudelle poispudonneet joukkueet Lieto ja Mänttä harjoittaisivat ykkössarjalentopallotoimintaa, mikäli siihen olisi toisenlaiset edellytykset. Ehkä.
Ensin syytät minua helpon ratkaisun hakemisesta rahan muodossa ja seuraavassa kappaleessa tarjoat sitä ensimmäiseksi selitykseksi pelaajien ratkaisuihin. Minä taas veikkaan, että Lieto ja Mänttä pelaisivat ykkössarjaa, olisi olemassa riittävästi pelaajia.

MikasaBoy87 kirjoitti: Nyt jompikumpi meistä ei käsitä, mitä tarkoittaa organisoitunut toiminta. En minä ainakaan ole huomannut suuntausta, jossa kritisoidaan organisoitua toimintaa. Oikeastaan päinvastoin. Yhteisöllisyys ja siitä syntynyt organisoitu toiminta on ihan uudella sykkeellä nostamassa päätään.
Pahoittelut huonosta sanavalinnasta. Organisoidulla toiminnalla tässä kohdassa tarkoitin suurten organisaatioiden (liitto, julkishallinto jne.) toimintaa.

MikasaBoy87 kirjoitti: Kieltämättä esimerkkisi hieman karkasi käsistä eikä tuollaisenaan mielestäni oikein mitenkään liity ykkössarjasystemiin. Mutta jonkinlaisella ajatusten jalostamisella voisit saada tuosta kontrollista vs. kontrolloimattomuudesta ja rajoittamisesta vs. sallimisesta paremman esimerkin aikaiseksi? Voisi olla mielenkiintoinen lähtökohta jatkokeskustelulle.
Niinkuin itsekin totesin, ei se liittynyt mitenkään ykkössarjalentopalloon, mutta mielestäni hyvä esimerkki ihmisten ajattelutavasta tai sen puutteesta. Eikä minulla ole oikein kiinnostusta lähteä uusia esimerkkejä kirjoittelemaan.
 
Viestejä
398
Keijo kirjoitti:
MikasaBoy87 sanoi:
Siinä missä sinä luotat rahasysäykseen, minä luotan inhimillisiin sysäyksiin. En näe välttämättömänä, että ykkössarjaseuroilla pitäisi olla palkattuja työntekijöitä, jotta harrastustoimintaa saadaan pyöritettyä.

Ihan yleisesti ottaen tuo rahan puute nostetaan oikeastaan aina ongelmien keskeisimmäksi aiheuttajaksi ja rahan lisäämisen siis ongelmien ratkaisemiseksi. Väitän, että yleisesti ottaen tuo on kauhean kiva ratkaisu, jolla kuitenkin sekä vältytään asioiden syvällisemmältä pohtimiselta että tuotetaan kannetun kaivoveden ratkaisuja, jotka ovat luonteeltaan kaikkea muuta kuin "innovatiivisia".
En minä kai missään ole tyrmännyt näitä "inhimillisiä sysäyksiä"? Mutta juurihan minä lainaamassasi viestissä selvitin, että olemme kierteessä, jossa näitä "inhimillisiä sysäyksiä" ei tule, koska lajin parissa pyörivät ihmiset loppuvat käsiin. Onhan se kaunis ajatus, että kaikki korjaantuu ilmaiseksi. Sitähän lentopallossa on tehty viime vuosikymmenet, odotettu näitä "inhmillisiä sysäyksiä" ja ihmetelty, missä ne taustahenkilöt ja juniorit oikein luuraa. Ja tulos on nähtävissä. Minua suorastaan ärsyttää tämä lentopallopiireissä heiteltävä mainoslause lajin halpuudesta. Näin varmasti on ja se näkyy.

Raha ei koskaan yksin ratkaise ongelmia, mutta se antaa mahdollisuuden toteuttaa niitä muita keinoja.

Ja mitä kannettua kaivovettä minun viestistä löytyy? Minähän nimenomaan kirjoitin, ettei liiton pidä lähteä valmentajia seuroille ostamaan. Itse se raha on seurojen jostain kaivettava ja se on sitä innovatiivisuutta.
En minä kai missään ole väittänyt sinun tyrmänneesi niitä "inhimillisiä sysäyksiä" tai vaikkapa kieltänyt rahan merkitystä seuratoiminnan pyörittämisessä? Ei viitsi tämän enempää jatkaa tätä leikkiä, mutta olisi kyllä suotavaa, ettet kärjistäisi sanomisiani niin paljoa, että viestien merkitys oleellisesti muuttuu. Pieni kärjistäminen on kyllä ihan ok, jotta näkökulmien ristiriitaisuuksia saa korostettua.

Keijo kirjoitti:
MikasaBoy87 sanoi:
Minulla ei vaitettavasti ole tähän mahdollisuuksia antaa yleispätevää vastausta, mutta veikkaisin, että ihminen tai joukkue jättää pelaamatta liiton sarjassa silloin kun se ei enää ole taloudellisesti tai muilla tavoin mielekästä. En edelleenkään tiedä, mutta voisin kuvitella, että tulevalle kaudelle poispudonneet joukkueet Lieto ja Mänttä harjoittaisivat ykkössarjalentopallotoimintaa, mikäli siihen olisi toisenlaiset edellytykset. Ehkä.
Ensin syytät minua helpon ratkaisun hakemisesta rahan muodossa ja seuraavassa kappaleessa tarjoat sitä ensimmäiseksi selitykseksi pelaajien ratkaisuihin. Minä taas veikkaan, että Lieto ja Mänttä pelaisivat ykkössarjaa, olisi olemassa riittävästi pelaajia.
Koitin antaa kysymykseesi vastauksen niin varovaisesti ja sofistikoituneesti kuin vain pystyin, mutta sekään ei näköjään auttanut. Tällainen vie halun koittaa käydä asiallista keskustelua.

Keijo kirjoitti:
MikasaBoy87 sanoi:
Nyt jompikumpi meistä ei käsitä, mitä tarkoittaa organisoitunut toiminta. En minä ainakaan ole huomannut suuntausta, jossa kritisoidaan organisoitua toimintaa. Oikeastaan päinvastoin. Yhteisöllisyys ja siitä syntynyt organisoitu toiminta on ihan uudella sykkeellä nostamassa päätään.
Pahoittelut huonosta sanavalinnasta. Organisoidulla toiminnalla tässä kohdassa tarkoitin suurten organisaatioiden (liitto, julkishallinto jne.) toimintaa.

MikasaBoy87 kirjoitti: Kieltämättä esimerkkisi hieman karkasi käsistä eikä tuollaisenaan mielestäni oikein mitenkään liity ykkössarjasystemiin. Mutta jonkinlaisella ajatusten jalostamisella voisit saada tuosta kontrollista vs. kontrolloimattomuudesta ja rajoittamisesta vs. sallimisesta paremman esimerkin aikaiseksi? Voisi olla mielenkiintoinen lähtökohta jatkokeskustelulle.
Niinkuin itsekin totesin, ei se liittynyt mitenkään ykkössarjalentopalloon, mutta mielestäni hyvä esimerkki ihmisten ajattelutavasta tai sen puutteesta. Eikä minulla ole oikein kiinnostusta lähteä uusia esimerkkejä kirjoittelemaan.
Okei. Voi tietysti olla, että on olemassa sellaisia ihmisiä, jotka kritisoivat tällaisia suuria keskitettyjä organisaatioita pelkästään niiden suuruuden ja keskittyneisyyden takia. Uskon kuitenkin, että kritiikki ei kohdistu suoranaisesti siihen, vaan ennen kaikkea siihen, että usein suuret keskitetyt organisaatiot tuppaavat olemaan liian jäykkiä, kaavamaisia ja tunteettomia vastaamaan ihmisten nykyaikaisiin tarpeisiin. Minusta esimerkiksi Lentopalloliitto on lähtökohtaisesti selkeästi järkevin tapa organisoida tässä maassa kilpasarjoja, mutta vaarana näyttää olevan sen kankeus tyydyttää laji-ihmisten tarpeita - kyky uudistua, osallistaa*, mahdollistaa* jne. Liika joustamattomuus ja epäreilulta tuntuvat toimintatavat turhauttavat, ja turhautuminen näihin seikkoihin on minusta varsin oikeutettua.

*) sivuhuomautuksena, että hyvässä suunnittelussa osallistaminen ja mahdollistaminen tarkoittavat jotain muuta kuin oman sähköpostiosoitteen ilmoittamisen keskustelupalstalla tai kyselyn lähettämisen seuroille.
 
Viestejä
6
MikasaBoy87, asia selvä. Ymmärsin varmasti edellisen viestisi täysin väärin. En kyllä huomannut, missä kohtaa kärjistin sinun sanomaasi ja muutin viestin merkitystä. Mutta nöyrimmät pahoittelut joka tapauksessa.

Sinun kirjoituksessa on muuten ihan poliitikkomainen ote. Vastasit viestini jokaiseen kohtaan kommentoimatta kuitenkaan millään tavalla itse asiaa. Sen sijaan keskityit selvittämään sitä, miksi viestiäni ei voi kommentoida.
 
Viestejä
398
Keijo kirjoitti:

Sinun kirjoituksessa on muuten ihan poliitikkomainen ote. Vastasit viestini jokaiseen kohtaan kommentoimatta kuitenkaan millään tavalla itse asiaa. Sen sijaan keskityit selvittämään sitä, miksi viestiäni ei voi kommentoida.
Mielestäni esimerkiksi viimeinen kappaleeni sivuhuomautuksineen oli hyvinkin paljon itse asiaan/asiaasi pureutuvaa tekstiä. Olisin toivonut, että se olisi synnyttänyt jatkokeskustelua, mutta se synnyttikin tällaista.

Koska edellinen viestisi sortui siihen samaan kakkaan josta minua syytit, ehdotan, että lopetetaan tämä ja keskitytään jatkamaan keskustelua sen varsinaisesta sisällöstä.
 
Viestejä
453
Viimeiset kaksi sivua on ns. villeistä sarjoista. Liittyykö nämä villit sarjat loppupeleissä mitenkään 1-sarjan lentopalloon? Varmasti alueellista villiäkin villimpää toimintaa on mutta kyllähän se nyt isosti liikkuu välillä 3-sarja ja puulaaki. Jos siellä seassa on 1-sarjaan kelpaava pelaaja niin se ei vielä kaada koko joukkuetta.

Ja on villejä sarjoja muissakin palloilulajeissa. Kortteliliigat yms on tätä parhaimmillaan.
 
Viestejä
398
Nemo kirjoitti: Viimeiset kaksi sivua on ns. villeistä sarjoista. Liittyykö nämä villit sarjat loppupeleissä mitenkään 1-sarjan lentopalloon?
Jos sama meno jatkuu, niin tulevaisuudessa voi hyvinkin liittyä nykyisen 1-sarjan tasoiseen lentopalloiluun.
 
Viestejä
453
Onhan totta, että 1-sarja on monina kausina kokonaisuudessaan kaukana liigan häntäpäänkin tasosta ja sarjan sisäinen tasokin on todella laaja.

Minusta pelien vähentäminen on hyvä asia tulevaksi kaudeksi. 1-sarja ei voi olla pelkkien junnujen kehityssarja vaan mukaan tarvitaan myös kokeneita pelaajia joiden elämä sisältää jo mahdollisesti paljon muutakin kuin pallon pelaaminen. Jos sarjassa pelaaminen vaatii syyskuun lopusta jopa huhtikuulle pelaamisen 1-2 peliä joka vkloppu, niin ymmärrän hyvin ettei rumbaan kiinnosta sitoutua. Nyt kun kausi lyhenee, mukaan mahtuu vapaita viikonloppuja.

Valtaosa kuitenkin vain harrastaa 1-sarjassa.
 
Viestejä
6
Kuten MikasaBoy87 kirjoitti, villit sarjat liittyvät ykkössarjalentopalloon, kun pohditaan syitä pelaajakatoon ja toisaalta ratkaisukeinoja pelaajamäärien kasvattamiseksi. Nythän tilanne on se, että pelaajia ei enää riitä edes ykkössarjaan asti. Kyllä esimerkiksi Mäntässäkin ykkössarjaa pelattaisiin, jos pelaajia olisi.

Siinä olet, Nemo, oikeassa, että ongelmana Suomen sarjoissa on monesti liian kova pelitahti. Suomalaisissa pääsarjoissa, jotka ovat jääkiekkoa lukuunottamatta korkeintaan puoliammattilaissarjoja, pelataan kovemmalla tahdilla kuin eurooppalaisissa ammattilaissarjoissa.

Näkisin, että ykkössarjassa korkeintaan yhden pelin viikkotahti olisi riittävä. Sitä en tiedä, johtaako uusi sarjajärjestelmä tähän tahtiin.
 
Viestejä
20
Keijo kirjoitti: Näkisin, että ykkössarjassa korkeintaan yhden pelin viikkotahti olisi riittävä. Sitä en tiedä, johtaako uusi sarjajärjestelmä tähän tahtiin.
Tiedoksi Keijo, että nykyinen sarjajärjestelmä ei ole uusi. Sitä on vain vähän vanhasta viilattu seurojen toiveiden mukaisesti.
Yhden pudotuspelin ja kolmen jatkosarjapelin vähentämisen tarkoituksena on nimenomaan väljentää aikataulua.
 
Viestejä
453
Runkosarjasta ei voida karsia mitenkään pois, ilman että sarja muuttuisi yhdessä lohkossa pelattavaksi valtakunnalliseksi sarjaksi. Tämähän on salibandyn puolella tehty viime vuosien aikana, mikä puolestaan nostaa 2-sarjan yms tasoa hieman. Tätä on varmasti liitossa puitu, mutta mikä olisi seurojen mielenkiinto tällaiseen? Osaako Pertsa sanoa tähän mitään?

Jatkosarja on ainut paikka mistä pelejä voidaan vähentään järkevästi, eikä puolivärierästä toisen ottelun poistaminen pahaa tee. Kyllä niitä pelejä on pelattavaksi.
 
Viestejä
398
Aivan. Ja villi sarja ei automaattisesti tarkoita tason tippumista. Se, että joukkue ei virallisesti pelaa "Suomen toiseksi korkeinta sarjaa", ei siinä 9x9 metrin ruudussa merkitse mitään. Ken tietää, vaikka omaehtoisesti toimivan sarjan pelin taso nousisi ajan saatossa liigan tasoon verrattavaksi.

Nemo nosti esille kokeneiden pelaajien merkityksen sarjan elinvoimaisuuden kannalta ja nuorten pelaajien kehityksessä. Elän sellaisessa mutu-tuntumassa, että nimenomaan ne kokeneimmat pelaajat ovat vuosien mittaan ymmärtäneet esimerkiksi pudotuspelien merkityksen kauden huipentajana, ja jonkin verran raapivat päätään kuullessaan, että viime kauden pudotuspeliälyttömyyttä ruokitaan entisestään.

Nemo kirjoitti:
Jatkosarja on ainut paikka mistä pelejä voidaan vähentään järkevästi, eikä puolivärierästä toisen ottelun poistaminen pahaa tee. Kyllä niitä pelejä on pelattavaksi.
Muuttaisin "kyllähän niitä pelejä on pelattavaksi" -ajattelun ennemmin "ennen kaikkea merkityksellisiä pelejä" -ajatteluun. Juuri ne panokselliset (ja kenties tunnelmalliset) pelit ovat tämänkin lajin suola, jonka poistaminen sopasta vähentää niiden muidenkin lisukkeiden makua.
 
Viestejä
16
Millä mallilla joukkueiden rakentaminen on joukkuekohtaisesti? Vahvistaako Mikkeli edelliskaudesta? Entäs Kiisto, joka mahdollisesti sarjan kovin joukkue? Mikä on Kuutosten tilanne? Entä A-Volley? TKT? Asiantuntijat- sekä tietäjät, kertokaa.
 
Viestejä
20
Nemo kirjoitti: Runkosarjasta ei voida karsia mitenkään pois, ilman että sarja muuttuisi yhdessä lohkossa pelattavaksi valtakunnalliseksi sarjaksi. Tämähän on salibandyn puolella tehty viime vuosien aikana, mikä puolestaan nostaa 2-sarjan yms tasoa hieman. Tätä on varmasti liitossa puitu, mutta mikä olisi seurojen mielenkiinto tällaiseen? Osaako Pertsa sanoa tähän mitään?

Jatkosarja on ainut paikka mistä pelejä voidaan vähentään järkevästi, eikä puolivärierästä toisen ottelun poistaminen pahaa tee. Kyllä niitä pelejä on pelattavaksi.
Jos se minusta olisi kiinni, rakennettaisiin 1-sarjan ja liigan väliin entisen Supersarjan tyylinen sarja. Seuroilla siihen ei ole halua.
 
Viestejä
113
PertsaPee kirjoitti:
Nemo sanoi:
Runkosarjasta ei voida karsia mitenkään pois, ilman että sarja muuttuisi yhdessä lohkossa pelattavaksi valtakunnalliseksi sarjaksi. Tämähän on salibandyn puolella tehty viime vuosien aikana, mikä puolestaan nostaa 2-sarjan yms tasoa hieman. Tätä on varmasti liitossa puitu, mutta mikä olisi seurojen mielenkiinto tällaiseen? Osaako Pertsa sanoa tähän mitään?

Jatkosarja on ainut paikka mistä pelejä voidaan vähentään järkevästi, eikä puolivärierästä toisen ottelun poistaminen pahaa tee. Kyllä niitä pelejä on pelattavaksi.
Jos se minusta olisi kiinni, rakennettaisiin 1-sarjan ja liigan väliin entisen Supersarjan tyylinen sarja. Seuroilla siihen ei ole halua.
Miksi?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös