Verkkovirhe

Livescore- ja tilastosivu

Viestejä
1,318
Muutamia itseä häiritseviä asioita:

Hitaus. Ilmeisesti palvelu pyörii Microsoftin Azure palvelussa. Joko tuolta ei ole vuokrattu tarpeeksi konetehoa/nettikaistaa tai sitten palvelin on maantieteellisesti liian kaukana. Suomalaisen palveluntarjoajan palvelimella voisi toimia paremmin, mutta tämä voi olla kustannuskysymys.

Pelaajien ranking kokonaissuoritusmäärien mukaan. Tämä ei toimi, kun joukkueiden pelimäärissä on niin isot erot. Parempi olisi per erä tai per ottelu ranking.

Suomennokset. Muistaakseni jo liigan infotilaisuudessa sanottiin, että suomennos on käynnissä.

Mikä suoritus on "Hands off"? Lyödäänkö pallo torjunnasta ulos vai tippuuko joltain kädet :)
 
Viestejä
854
tora kirjoitti: Mikä suoritus on "Hands off"? Lyödäänkö pallo torjunnasta ulos vai tippuuko joltain kädet :)
Jos veikata pitäisi niin torjunnasta ulos. Ainakin noista kahdesta vaihtoehdosta. :D

Eilen sekä livescorea että elävää pelitilannetta seuratessani olin tekevinäni sellaisen havainnon, että tilastoijat merkkasivat puolustustilanteessa 'Defensive error' kun puolustaja ei saanut palloa takaisin peliin; ja nyt jälkikäteen saman pelin play by playta katsoessa nämä näyttäytyvät 'Invasion'-merkinnöillä.

Johtopäätökseni on että tilastoijat käyttävät tällä hetkellä tuolta osin vääriä merkintöjä - olettaisin että defensive error tarkoittaa suoranaista virhettä (kuten invasion eli ymmärtääkseni keskirajan ylitys) eikä epäonnistunutta puolustusyritystä.
 
Viestejä
260
Kysyin sähköpostilla maanantaina itse Jussi Jokiselta, miksi edelleen seurojen pitää lähettää valmentajien kommentteja pelin jälkeen kun niitä Yle ei kuitenkaan julkaise. Olen edelleen ilman vastausta, joten eiköhän sammuteta valot ja mennään nukkuun.
 
Viestejä
1,527
Vee kirjoitti: Kysyin sähköpostilla maanantaina itse Jussi Jokiselta, miksi edelleen seurojen pitää lähettää valmentajien kommentteja pelin jälkeen kun niitä Yle ei kuitenkaan julkaise. Olen edelleen ilman vastausta, joten eiköhän sammuteta valot ja mennään nukkuun.
Jokinen taitaa nukkuu jo! :angry:
 
Viestejä
2,543
Vee kirjoitti: Kysyin sähköpostilla maanantaina itse Jussi Jokiselta, miksi edelleen seurojen pitää lähettää valmentajien kommentteja pelin jälkeen kun niitä Yle ei kuitenkaan julkaise. Olen edelleen ilman vastausta, joten eiköhän sammuteta valot ja mennään nukkuun.
Mitäpä niitö julkaisemaan, voi vahingossa jäädä kertomatta oliko joku suomalaispelaajista jäällä, kokoonpanossa, kentällä vai farmissa jossain NHL- tai KHL-ottelussa :evil:
 
Viestejä
533
Tai vaikka mestis tai 1-divari pelissä.
Missähän luuraa toimari,ei ole kuulunut/näkynyt missään aikoihin eli Keke Säilynoja?

No,palkka juoksee ja sehän riittänee.
 
Viestejä
10,895
Jussi Juonio kirjoitti:
Vee sanoi:
Kysyin sähköpostilla maanantaina itse Jussi Jokiselta, miksi edelleen seurojen pitää lähettää valmentajien kommentteja pelin jälkeen kun niitä Yle ei kuitenkaan julkaise. Olen edelleen ilman vastausta, joten eiköhän sammuteta valot ja mennään nukkuun.
Mitäpä niitö julkaisemaan, voi vahingossa jäädä kertomatta oliko joku suomalaispelaajista jäällä, kokoonpanossa, kentällä vai farmissa jossain NHL- tai KHL-ottelussa :evil:
Jussilla on siinä mielessä hyvin pullat uunissa, että hänen ei tarvitse näitä kommentteja talkoopohjalta kirjoittaa ja lähetellä muuten jo hiljenneistä liikuntasaleista. Ja mitä sitä alentumaan keskusteluihin seuroja edustavien ihmisten kanssa.
 
Viestejä
854
No hei, jos liigapelien tilastoinnissa on epäselvyyksiä niin Ranskassa munitaan europelien tilastoja myös. Mahtoiko Perkiö erehtyä luulemaan tilastoa todelliseksi kun hämmästeli valtavia hyökkäysmääriä Aamulehdessä tänään... Kovia ovat syöttämään kun saavat 420 syöttöä tehtyä pelin aikana. Oho, katsojiakin on ollut tasan 5000, ei huono.

http://www.cev.lu/Competition-Area/MatchStatistics.aspx?ID=27962
 
Viestejä
4,879
Pussinpohja kirjoitti: No hei, jos liigapelien tilastoinnissa on epäselvyyksiä niin Ranskassa munitaan europelien tilastoja myös. Mahtoiko Perkiö erehtyä luulemaan tilastoa todelliseksi kun hämmästeli valtavia hyökkäysmääriä Aamulehdessä tänään... Kovia ovat syöttämään kun saavat 420 syöttöä tehtyä pelin aikana. Oho, katsojiakin on ollut tasan 5000, ei huono.

http://www.cev.lu/Competition-Area/MatchStatistics.aspx?ID=27962
Juu ja jossain pelissä LP Kangasalan tämän päivän ukrainalaisjoukkueen hakkuri sai vaatimattomat 102 passia :huh:
 
Viestejä
854
metriheikki kirjoitti: Juu ja jossain pelissä LP Kangasalan tämän päivän ukrainalaisjoukkueen hakkuri sai vaatimattomat 102 passia :huh:
Juuri tuo linkattu peli on se Perkiön mainitsema.
Vakavasti puhuen, näyttää siltä että kaikki lukemat olisivat kaksinkertaiset todellisuuteen nähden.
 
Viestejä
1,795
Ja taas on tuskaisen hidasta livescoresivun latautuminen...

Ainoa mikä toimii on Eikan liverapsa Lumosta Koven hottistopicissa
 
Viestejä
533
Kävin pitkästä aikaa vilkasemassa tuota livescorea ja näyttää toimivan hiton hyvin,ei mitään ongelmaa.
Ei ole todellakaan hidasta tai sitten on koneessa vika.
 
Viestejä
87
Välillä sivut pelaa ja välillä ne ei todellakaan pelaa. Jos käy kerran kokeilemassa ja silloin sattuu toimimaan, ei välttämättä kannata kuuluttaa kirkossa, että toimii loistavasti ja koneissa on vika jos tökkii. Välillä taas tänään tökki todella pahasti, mutta loppua kohden toimi ihan normaalisti.
 
Viestejä
533
lokakuu kirjoitti: Välillä sivut pelaa ja välillä ne ei todellakaan pelaa. Jos käy kerran kokeilemassa ja silloin sattuu toimimaan, ei välttämättä kannata kuuluttaa kirkossa, että toimii loistavasti ja koneissa on vika jos tökkii. Välillä taas tänään tökki todella pahasti, mutta loppua kohden toimi ihan normaalisti.
Ei tässä kuulutella kirkossa eikä kappelissa mitään,tuntuu joskus,että perus Suomalaista valitusta...eihän tuo livescore maksakaan mitään,ei voi paljoa vaatia.
Eihän nuo joukkueet tee myöskään ottelu ennakoita/ raportteja niinku olettaa vois,mutta minkä sille mahtaa.
 
Viestejä
10,895
etupateri kirjoitti:
lokakuu sanoi:
Välillä sivut pelaa ja välillä ne ei todellakaan pelaa. Jos käy kerran kokeilemassa ja silloin sattuu toimimaan, ei välttämättä kannata kuuluttaa kirkossa, että toimii loistavasti ja koneissa on vika jos tökkii. Välillä taas tänään tökki todella pahasti, mutta loppua kohden toimi ihan normaalisti.
Ei tässä kuulutella kirkossa eikä kappelissa mitään,tuntuu joskus,että perus Suomalaista valitusta...eihän tuo livescore maksakaan mitään,ei voi paljoa vaatia.
Eihän nuo joukkueet tee myöskään ottelu ennakoita/ raportteja niinku olettaa vois,mutta minkä sille mahtaa.
Korson Veto hoitaa ennakot ja rapsat.
 
Viestejä
87
Vai että ihan perisuomalaista valitusta. Mielestäni voi ja pitääkin vaatia Suomen korkeimman tason lentopallosarjalta toimivaa tulos ja livescore- palvelua.

"Eihän tuo maksakkaan mitään, ei voi paljoa vaatia." -Kommentti kertoo mielestäni aika paljon tosin ajattelutavastasi. Mitähän ihmiset tuumaisi kun jääkiekon sm-liigakin päättäisi, että kun kyseessä on ilmaissivusto, voi taso olla aivan surkea. Tai jos esim jalkapallon mestareiden liiga, lentopallon world league jne eivät panostaisi sivustoihin ollenkaan, koska nekin ovat ilmaissivustoja. Herätys.

Kyllä sarjan uskottavuuden kannalta on äärimmäisen tärkeää, että kaikkeen millä tavoin ihmiset pääsevät liigaa seuraamaan ovat mahdollisimman laadukkaasti tehty. Nykyinen sivusto on kyllä hyvä, niin kauan kuin se toimii. Ilmeisesti silloin kun käyttäjiä on hiemankin enemmän yhtäaikaa tuloksia seuraamassa, niin sivusto alkaa tökkiä. Joka taas tarkoittaa sitä että ongelmasta selviäisi yksinkertaisesti sijoittamalla palvelimiin vähän enemmän tuohta. Eikä todellakaan puhuta mistään valtavista summista näillä liikennemäärillä mitä kotimainen sarjamme sivuilleen vetää.

Jotta lajiamme ja sarjaamme saadaan vietyä eteenpäin, pitää myös vaatimustasoa pitää korkealla. Itse en ymmärrä ajattelua jossa mitään ei vaadita ja ollaan haaleassa vedessä ongelmien kanssa, jotka olisivat todella helposti ratkaistavissa.
 
Viestejä
1,795
Jos hoidetaan tämä livescorehomma niin että jokaiselle pelipaikkakunnalle määrätään yksi vapaaehtoinen toimihenkilö lisää jokaiseen kotiotteluun. Kutsuttakoon häntä vaikka ”eikaksi”. ”Eikan” homma on laatia liverapsaa kentän päädyssä ja lähettää dataa omalla tietokoneella säännöllisesti hottiksen sivuille.

Otteluselostaja kuuluttaa tyyliin: …kotijoukkueen huoltajana toimii Aarne Hinkkanen, tilastoijana Eemeli Lyytikäinen ja eikkana Samuel Hinkkanen.

Mitään muuta huomiota tämä ”eikka” ei sitten saisikaan. Vaan homma täytyy hoitaa huomiota herättämättä vaatimattomasti. Raportin täytyy soljua hottiksen sivuille virheettömästi ja salamannopeasti. Vaikka sitten oma ottelunseuranta siitä kärsisikin. Homman täytyy olla myös pyyteetöntä; motiivina ainoastaan rakkaus lentistä ja omaa seuraa kohtaan, sekä halu olla porukoille avuksi lentismatsien seuraamisessa.

Tällainen Eikka on jo yhdellä pk-seudun lentisporukalla.

Kun meikäläisen lml web azurewebsites net ei tehnyt muuta kuin ilmoitti että sivua päivitetään, vaikka bittien pitäisi tänne mettäkulmillekin kulkea valon nopeudella, niin hermo meni. Siirtyminen Kove-mestaruusliigassa topicin seuraamiseen helpotti tilannetta kummasti. Ainakin yhtä mestaruusliigan ottelua pystyi seuraamaan melkein pallo pallolta. PK-seudun eikka hoitaakin homman hienolla tavalla.
 
Viestejä
444
waltsu kirjoitti: Jos hoidetaan tämä livescorehomma niin että jokaiselle pelipaikkakunnalle määrätään yksi vapaaehtoinen toimihenkilö lisää jokaiseen kotiotteluun. Kutsuttakoon häntä vaikka ”eikaksi”. ”Eikan” homma on laatia liverapsaa kentän päädyssä ja lähettää dataa omalla tietokoneella säännöllisesti hottiksen sivuille...
Meikäläinen on ollut Tiikereiden "köyhän miehen eikka". Jokunen vuosi sitten tiedot tuli hottikseen. Sitten siirryin syöttämään livekommentteja suoraan Tiikereiden sivuille. Tänä vuonna Tiikereiden kotiotteluista on ollut tarjolla livekuvaa Kepit.tv:n kautta.
Päällekkäinen pelkkä tekstipohjainen kommentointi tuntui tarpeettomalta, vaikka jokunen niitä on facebookissa kaivannutkin.

No, vierasotteluista ei ole videolähetystä, joten olen paikan päällä helmikuun kolmantena Korsossa, kun Korson Veto ja Tiikerit kohtaavat. Sitten on tarjolla sekä aidon "eikan" kommenttia hottiksessa että "köyhän miehen eikan" kommenttia Tiikereiden nettisivuilla.

Tarjolla on siis "stereolähetys" ilman kuvaa, silvuplee. ;)
 
Viestejä
10,895
Otetaan FUBB:n kanssa leikkisä "battle". Kyllä taso taitaa meidän välillä mennä niin, että minä olen "köyhän miehen FUBB".
 
Viestejä
444
Einomies Porkkakoski kirjoitti: Otetaan FUBB:n kanssa leikkisä "battle". Kyllä taso taitaa meidän välillä mennä niin, että minä olen "köyhän miehen FUBB".
Ei tämä tosiaan mikään "kisa" ole. Vain kentällä "taistellaan", kaikki muu on talkoohenkeä ja rakkautta lentopalloon.

Heitetään yläviitoset, kun tavataan, oppi-isä. :)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös