Verkkovirhe

Kokkolan Tiikerit 2021-2022

Viestejä
3,576
Ottamatta kantaa mihinkään, kenenkään joukkueen raha-asioihin ja taloustilanteisiin sen voin kyllä todeta että talkootouhut varainhankinnassa ei pitkälle kanna. Urheilun isoin ongelma on raha ja talkootyö on sen vastakohta, valitettavasti.
Ei näitä sanoja talkootöiden kehumiseksikaan oikein pysty lukemaan.. 🤷‍♂️
 
Viestejä
3,851
On aivan selvää että talkootöillä ei rahoiteta pelkästään lentopallo joukkuetta mutta muutaman kymppituhannen tulot eivät ainakaan pahenna pienien seurojen asiaa.
Aika paljon täällä on kuitenkin puhetta ollut talkootöistä ja niiden merkityksestä. Jos katsoo mestaruusliigaan osallistuneita joukkueita vaikkapa v. 2005 ja tänä päivänä ei sieltä montaa nykyistä joukkuetta taida löytyä.
 
Viestejä
305
Aika paljon täällä on kuitenkin puhetta ollut talkootöistä ja niiden merkityksestä. Jos katsoo mestaruusliigaan osallistuneita joukkueita vaikkapa v. 2005 ja tänä päivänä ei sieltä montaa nykyistä joukkuetta taida löytyä.
tai vuonna 1980
 
Viestejä
3,046
Aika paljon täällä on kuitenkin puhetta ollut talkootöistä ja niiden merkityksestä. Jos katsoo mestaruusliigaan osallistuneita joukkueita vaikkapa v. 2005 ja tänä päivänä ei sieltä montaa nykyistä joukkuetta taida löytyä.

Onkohan nykyseuroillakaan varaa maksaa palkkaa esimerkiksi salin laittajille pelikuntoon ennen peliä ja purkamiseen, paikoitus alueen ohjaajille, makkaranmyyjille, kahvion pitäjille, järjestyksen valvojille jne.
Jos on niin hyvä kaikilla seuroilla tuskin on ei seurat ole kultakaivoksia Suomessa ainakaan lentopallo seurat.
 
Viestejä
3,851
Onkohan nykyseuroillakaan varaa maksaa palkkaa esimerkiksi salin laittajille pelikuntoon ennen peliä ja purkamiseen, paikoitus alueen ohjaajille, makkaranmyyjille, kahvion pitäjille, järjestyksen valvojille jne.
Jos on niin hyvä kaikilla seuroilla tuskin on ei seurat ole kultakaivoksia Suomessa ainakaan lentopallo seurat.
En tiedä palkanmaksusta mutta talkoolaisia ei tahdo löytyä ja jotain korvausta pitää maksaa.Luultavasti rahaa.
Ymmärrän kyllä tämän ainakin siitä näkökulmasta jos itse olet maksanut isojakin summia perillisten harrastuksista. Miksi tuet samaan aikaan aikuisten ihmisten harrastuksia talkootöillä?
 
Viestejä
2,547
Aika paljon täällä on kuitenkin puhetta ollut talkootöistä ja niiden merkityksestä. Jos katsoo mestaruusliigaan osallistuneita joukkueita vaikkapa v. 2005 ja tänä päivänä ei sieltä montaa nykyistä joukkuetta taida löytyä.
Noinko on? Kokkolan Tiikerit on perustettu 1974 ja on pelannut samalla nimellä siitä lähtien, ilman ainuttakaan konkurssia tai nimen vaihtoa. Täällä jaksetaan jauhaa :(
 
Viestejä
3,046
En tiedä palkanmaksusta mutta talkoolaisia ei tahdo löytyä ja jotain korvausta pitää maksaa.Luultavasti rahaa.
Ymmärrän kyllä tämän ainakin siitä näkökulmasta jos itse olet maksanut isojakin summia perillisten harrastuksista. Miksi tuet samaan aikaan aikuisten ihmisten harrastuksia talkootöillä?

Täällä kyllä liikuntahallilla on lentopaaolapsia jo 6v alkaen joille opetetaan alkeita, sitten ryhmiä 10-15v jotka ovat tietenkin pitemmällä.
Täällä on otettu viimevuosina A,BJa C pojissa useita SM mitaleita joten tuki menee kaikille näillekin joten tuen kyllä muutakin kun aikuisten urheilua.
Mikä vika siinä aikuisten tukemisessa muuten on, ilman näistä junijoreista kasvattamista pelaajat loppuisi nopeasti.
 
Viestejä
3,851
Noinko on? Kokkolan Tiikerit on perustettu 1974 ja on pelannut samalla nimellä siitä lähtien, ilman ainuttakaan konkurssia tai nimen vaihtoa. Täällä jaksetaan jauhaa :(
Aika olennainen kysymys kun puhutaan mestaruusliigasta, toimintatavoista , talkootöistä, rahotuksista miten seurat toimii jotta on jatkuvuutta. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Tiikerit ei ole koko mestaruusliiga, se on säilynyt ja muutama muukin mutta suurin osa on vaihtunut. Osa seuroista hävinnyt vallan.
 
Viestejä
3,046
Eikös Valepa ja Raision Loimu joka taitaa olla menestynein seura kautta aikojen ole myös vanhoja seuroja.
Taitaa tänäpäivänä olla kuitenkin kaikilla seuroilla vaikeuksia, korona ei ainakaan parantanut asiaa.
 

Ryynäsen Topi

Kyseisen paikkakunnan palstan huippuasiantuntijat ja tietäjät ovat ihmeen hiljaa aina näistä talousjutuista.

Tykkää Lainaus Lainaa
Raportoi


Löysin vähän itseäni tuosta "huippuasiantuntija"-tittelistä. Samoin kommentointien jättämisestä tässä Saussin asiassa.

Juttu on niin, että olen kymmeniä vuosia tehnyt näitä talkoohommia, vaikka Pasman mukaan ne ovat turhia.

Totuus taitaa olla kuitenkin se, että Tiikerit ei taitasi enään olla pystyssä ilman talkoolaisen työpanosta, joka oli noiden huippuvuosien aikana todella mittavia.

Yksistään jäähallin laitto ja purku olivat todella valtava tapahtuma. Olen joskus laskeskellut, että olen ollut tekemässä ja purkamassa Kokkolan jäähallia lentopallo-areenaksi noin 20 kertaa. Suuressa osassa hoidin myös paljon myös niitä juttuja ja käytännön asioita joita jokaiseen kertaan tarvittiin. Materiaalikuljetukset ennen ja jälkeen.

Olen kaikki nämä vuodet ymmärtänyt olla vain ja ainoastaan talkoolaisena ja menessa jutussa olen myös muutoinkin auttanut seuraa.

Monasti on vuosien varrella kysytty johtokuntaan (tai hallitukseen). Aina olen ymmärtänyt olla menemättä.

Se, että Tiikerit on jättänyt velvoitteet hoitamatta tässä Saussin tapauksessa ei ole mielestäni oikein. Sauss on käsittääkseni nyt saamassa sen mikä hänelle kuuluu. Se on hyvä asia.

En kuitenkaan ala mollaamaan Tiikereitä siitä tällä palstalla, koska se ei ole minun asiani.

Näitä mollajia on kyllä ihan tarpeeksi ilman minun "huippuasiantuntemustanikin".

Tuntisinko, että olisin parempi ilminen, jos yhtyisin teidän kaikkien joukkoon jotka nyt otatte kaiken "medianäkyvyyden" asian suhteen. En todellakaan tuntisi.
 
Viestejä
3,851
Eikös Valepa ja Raision Loimu joka taitaa olla menestynein seura kautta aikojen ole myös vanhoja seuroja.
Taitaa tänäpäivänä olla kuitenkin kaikilla seuroilla vaikeuksia, korona ei ainakaan parantanut asiaa.
Joo, kyllä valepalla kans kokemusta pohjakosketuksista, vaikeeta on ollut
. "väliaikaista kaikki on vain";)
 

Ryynäsen Topi

Tiikerit laittoi 2016 lokakuussa Mestaruusliigan avausotteluun Poriiin Isomäen jäähallin lentoapllo-areenaksi VaLePa vs Hurrikaani otteluun.

Tiikerit oli ainut seura Suomessa, joka pystyi asian hoitamaan. Kaikki tarvittava materiaali oli omaa. Jää peitettiin ensi solukumilla, sitten laitettiin rimoitus jään päälle ja sen päälle alustalevyt. Sitten lopuksi Tarafleks-matot.

Tarvikkeita oli erikoispitkä rekka-auto täpötäynnä tavaraa. Me talkooporukka matkasimme bussilla.

Ensin illalla oli Isomäen jäähallissa Ässät vs Jypin välinen liigaottelu, joka päättyi muistaakseni noin klo 21.

Koko iltayön ja pitkälle aamuyöhön kesti, ennekuin halli saatiin muutettua lentopallo-areenaksi.

Seuraavana aamuna aikaisin lähdin Kakon Hannun kanssa Isomäkeen laittamaan lattia-mainoksia, joita oli todella paljon.

Pelin päätyttyä, (jonka Hurrikaani voitti 3-1) aloimme purkamaan hallia ja lastasimme tavarat rekkaan. Kotona Kokkolassa olimme maanantai-aamuna. Sitten piti vielä purkaa rekassa olevat tavarat varastoon.

Talkoita on tehty. En tiedä, onko kaikki ollut viisasta, jos ajattelee järjen kanssa. Eikös joskus ole sanottukin, että on hullun hommaa.

Päivääkään en kuitenkaan ole katunut tekemääni talkootyötä. Mitä vanhemmaksi olen tullut, niin Buranaa on kyllä kulunut melkoisesti.
 
Viestejä
4,921
Löysin vähän itseäni tuosta "huippuasiantuntija"-tittelistä. Samoin kommentointien jättämisestä tässä Saussin asiassa.

Juttu on niin, että olen kymmeniä vuosia tehnyt näitä talkoohommia, vaikka Pasman mukaan ne ovat turhia.

Totuus taitaa olla kuitenkin se, että Tiikerit ei taitasi enään olla pystyssä ilman talkoolaisen työpanosta, joka oli noiden huippuvuosien aikana todella mittavia.

Yksistään jäähallin laitto ja purku olivat todella valtava tapahtuma. Olen joskus laskeskellut, että olen ollut tekemässä ja purkamassa Kokkolan jäähallia lentopallo-areenaksi noin 20 kertaa. Suuressa osassa hoidin myös paljon myös niitä juttuja ja käytännön asioita joita jokaiseen kertaan tarvittiin. Materiaalikuljetukset ennen ja jälkeen.

Olen kaikki nämä vuodet ymmärtänyt olla vain ja ainoastaan talkoolaisena ja menessa jutussa olen myös muutoinkin auttanut seuraa.

Monasti on vuosien varrella kysytty johtokuntaan (tai hallitukseen). Aina olen ymmärtänyt olla menemättä.

Se, että Tiikerit on jättänyt velvoitteet hoitamatta tässä Saussin tapauksessa ei ole mielestäni oikein. Sauss on käsittääkseni nyt saamassa sen mikä hänelle kuuluu. Se on hyvä asia.

En kuitenkaan ala mollaamaan Tiikereitä siitä tällä palstalla, koska se ei ole minun asiani.

Näitä mollajia on kyllä ihan tarpeeksi ilman minun "huippuasiantuntemustanikin".

Tuntisinko, että olisin parempi ilminen, jos yhtyisin teidän kaikkien joukkoon jotka nyt otatte kaiken "medianäkyvyyden" asian suhteen. En todellakaan tuntisi.
Se nyt on vaan kaikessa yksinkertaisuudessaan niin että tämä on lentopalloiluun keskittyvä keskustestelupalsta. Silloin täällä usein keskustellaan pinnalla olevista asioista ja välillä ne ovat negatiivisia ja välillä positiivisia. Mielestäni se olisi todella harmittavaista jos ei myös näistä negatiivisista asioista keskusteltaisi ja eikä sitä yleensä negatiivisista asioista voi kauhean positiivisesti kirjoittaa. Vai pitäisikö Tiikereitä kehua "hyvin" hoidetusta velvollisuuksien laiminlyönnistä? Silloin kun on positiivisen maininnan paikka niin sitten kehutaan ja negatiivisista ollaan kriittisempiä. Ei tästä sen kummemmin mieltään tarvi pahoittaa.
 
Viestejä
1,137
Tuollaisen loan heiton ymmärtää tavalliselta katsojalta ja fanilta. Se että samaan syyllistyy jonkun toisen liigaorganisation päivittäisessä toiminnassa häärivä aktiivi, on mielestäni käsittämätöntä. Kuka heittää ensimmäisen kiven ...?
 

Ryynäsen Topi

Korvauksethan pitäisi maksaa aikajärjestyksessä, ei vuosia myöhässä pelaajan vaadittua ja nostettua kissan pöydälle. Jos asia maksamattomista sopimuksista olisi ollut julkinen, Tiikereillä ei olisi liigalisenssiä Mestaruusliigan sääntöjen ja auditointien mukaan. Melkoisia veijareita nämä JN, KP ja JJ ovat olleet taustajoukoissa, selkäranka selvästi hankittu Etolasta. Rahaa on liikuteltu ja joku on lihaakin raakutellut. 🤔


Olisi kyllä reilumpaa kirjoittaa oikeilla nimillä kuin pelkillä nimikirjaimilla. Ne ovat niin vihjailevia. Tulee tunne, että tiedät kaikesta kaiken.

Jos JJ kirjaimilla tarkoitat sitä henkilöä, joka tulee minulle ensimmäisenä mieleen, eli Jussi Jokinen, niin voin kertoa sinulle, että Jussi ei ollut vielä silloin missään muotoa Tiikerien toiminnassa mukana.
 

Ryynäsen Topi

Kassulta kysyisin - nyt kun "huippuasiantuntijana" kommentoin - Oletko oikeasti Suomalaisen lentopallon ja sen eteenpäinviemiseksi tekemässä töitä vilpittömin mielin?

En ole juuri koskaan lukenut kirjoituksissasi mitään positiivista pelaajien suhteen.

Kirjoitit taannoin tosi halventavasti mm. molemmista Välimaan veljeksistä.

Väitit, että "kukaan muu seura ei olisi huolinut Anton Välimaata passariksi kuin Tiikerit". Myös nuorempaa Välimaata olet mollannut.

Korviini on kantautunut, että Akaa on ollut tosi tyytyväinen, kun sai Antsin sinne. Eivätkö ne sillä Akaassa ole kysyneet sinulta neuvoa?

Se, että kirjoitat lähes aina ilkeään sävyyn asiasta kuin asiasta, joka koskee Suomalaista lentopalloa tai pelaajia, ei vie asiaa eteenpäin.

Pyrin aina siihen, että pystyn vastaamaan huutooni, mitä kirjoitan.

Pystytkö sinä Kassu? Ja vielä kerran: Oletko mielestäsi Suomalaisen lentopallon eteenpäin viemisen asialla? Oletko mielestäsi fiksu, kun mikään ei ole mielestäsi hyvin lentopallokentillä Suomessa?
 
Viestejä
1,504
Olisi kyllä reilumpaa kirjoittaa oikeilla nimillä kuin pelkillä nimikirjaimilla. Ne ovat niin vihjailevia. Tulee tunne, että tiedät kaikesta kaiken.

Jos JJ kirjaimilla tarkoitat sitä henkilöä, joka tulee minulle ensimmäisenä mieleen, eli Jussi Jokinen, niin voin kertoa sinulle, että Jussi ei ollut vielä silloin missään muotoa Tiikerien toiminnassa mukana.
Jatketaan lyhenteillä: LPL ja TPS/salibandy. Kyllä JJ on mukana nykytouhussakin Saussin mukaan. 😉
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös