Verkkovirhe

Veljekset MM-kisoissa 2025

Deroo ja minä
Olemme ystäviä
Vaikkakin aivan erilaisia
Tykkäämme eri asioista

Deroo on vanha, minä olen nuori
Deroo on yypee, minä olen hakkuri
Deroo pelaa Venäjällä, minä pelaan Milanossa
Deroolla on perhe, minä olen vapaa

Mutta yksi asia meitä yhdistää
Joka on meille hyvin tärkeää
Meitä kumpaakaan ei Suomi ota kiinni!

Deroo ja minä
Olemme ystäviä
Vaikkakin aivan erilaisia
Tykkäämme eri asioista

Deroo on vanha, minä olen nuori
Deroo on yypee, minä olen hakkuri
Deroo pelaa Venäjällä, minä pelaan Milanossa
Deroolla on perhe, minä olen vapaa

Mutta yksi asia meitä yhdistää
Joka on meille hyvin tärkeää
Meitä kumpaakaan ei Suomi ota kiinni!
Jaa sitä on Lapilahden lintuja kuunneltu,ei huono😀

Kyllä Suomen menestyksen vaatimuksena on keskihyökkäys. Belgiaa vastaankin olisi ollut mahdollisuuksia käyttää enemmän. Ei keskihyökkäys vaadi mitään unelmavastaanottoja, vaan rohkeutta passarilta ja hyökkääjän ajoissa ilmaan. Vaikka joku hyökkäys jää torjuntaan, sitoo se edes hiukan vastustajan torjuntaa. Sen jälkeen laitapelaajatkin saisivat hiukan enemmän tehoja. Valitettavan usein kolmospaikka unohtuu, jos tulee hyökkäysvirhe. Laitapelaajille kyllä passeja tulee, vaikka pallo ei kuole.

Kyllä Suomen menestyksen vaatimuksena on keskihyökkäys. Belgiaa vastaankin olisi ollut mahdollisuuksia käyttää enemmän. Ei keskihyökkäys vaadi mitään unelmavastaanottoja, vaan rohkeutta passarilta ja hyökkääjän ajoissa ilmaan. Vaikka joku hyökkäys jää torjuntaan, sitoo se edes hiukan vastustajan torjuntaa. Sen jälkeen laitapelaajatkin saisivat hiukan enemmän tehoja. Valitettavan usein kolmospaikka unohtuu, jos tulee hyökkäysvirhe. Laitapelaajille kyllä passeja tulee, vaikka pallo ei kuole.
No eilen ainakin Belgia tylsytti suomen keskihyökkäykset lyhyillä syötöillä, keskareille. Taktiikka oli hyvä, kyllä keskihyökkäys vaatii aina lähes kuppinostot kun pelataan maailman huippuja vastaan...
eilen Belgia jätti kyllä keskelle tilaa hyökätä mutta aika helposti niitä harvoja hyökkäyksiä hyvin puolustivat.Olivat siinäkin parempia kuin veljekset.

Kuppinostossa keskihyökkäyksen edessä on useimmiten torjunta. Sitten, epäonnistuneen hyökkäyksen jälkeen, passarit useimmiten siirtyvät heti laitapeliin ja torjunta ei hajoa. Kyllä keskihyökkäys on parhaimmillaan silloin, kun pallo ei ole aivan kupissa. Silloin yllätyksellisyys säilyy.

No riippuu se vähän passarista myös. Tietysti Suomella ei ole De Ceccoa olemassa.
Joo jonkin verran mutta ei isossa kuvassa .Keskipelin uhkaa ei synny jonglööritempuilla vaikka Meskokin oli taidokas passari . Aika helposti mennään harhapoluille jos kuvitellaan että keskipelillä pelejä ratkotaan. Belgia näytti nyt viimeks miten haavoittuva on keskipelin uhka.

Slovenia ei ollut kaukana kellistää USA:ta kahdella keskitorjujalla kun veivät virkaveljiään kuin litran mittaa. (Helpon näköisesti Pajenk vaimensi televisiodatan mukaan McHenryn 3,48m hyökkäyksiä) MUTTA molemmat Pajenk ja Kozamernik ovat pelattavissa huonommissakin tilanteissa sivuttaissuunnan tilanteko kyvyn takia. Varsinkin vastaanoton ollessa 2-4metriä verkosta, korostuu hyökkääjän taito katkaista kaatuva ja pidempään ilmassa oleva pallo kohdassa jossa vastustajan torjuja ei ole käsineen välissä. Vrt. Robertlandy Simon.

Slovenia ei ollut kaukana kellistää USA:ta kahdella keskitorjujalla kun veivät virkaveljiään kuin litran mittaa. (Helpon näköisesti Pajenk vaimensi televisiodatan mukaan McHenryn 3,48m hyökkäyksiä) MUTTA molemmat Pajenk ja Kozamernik ovat pelattavissa huonommissakin tilanteissa sivuttaissuunnan tilanteko kyvyn takia. Varsinkin vastaanoton ollessa 2-4metriä verkosta, korostuu hyökkääjän taito katkaista kaatuva ja pidempään ilmassa oleva pallo kohdassa jossa vastustajan torjuja ei ole käsineen välissä. Vrt. Robertlandy Simon.
No omaan silmään taas se oli suhteellisen kaukana. Oli miten vain, niin hienoa peliä molemmilta, Yhdysvalloilta melkoinen päivä syöttöruudussa. Tuota tarvitaan myös Suomen maajoukkueeseen jos halutaan päästä aivan huipulle. USA:n peliä katsellessa tuli ihan semmoinen olo että he voittavat Kiralyn koutsatessa Los Angelesin kotikisat.

No omaan silmään taas se oli suhteellisen kaukana. Oli miten vain, niin hienoa peliä molemmilta, Yhdysvalloilta melkoinen päivä syöttöruudussa. Tuota tarvitaan myös Suomen maajoukkueeseen jos halutaan päästä aivan huipulle. USA:n peliä katsellessa tuli ihan semmoinen olo että he voittavat Kiralyn koutsatessa Los Angelesin kotikisat.
USA:ta ei auta päästää siihen parin pinnan johtoon missä kaikilla vihreä valo vetää syöttöruudussa kinnasta tyhjäksi. Siellä myös staffissa kaksi melkomoisen kovaa herrasmiestä Javier Weberin ja Luka Slaben muodossa.

Noh, olipa ainakin parasta peliä mitä Suomelta on nähty moneen vuoteen. Se oli ilahduttavaa.

Ainakin 5-15 vuotta sitten Suomen maajoukkueelle oli tyypillistä että siellä vain 1-2 pelaajaa jotka syöttää kovaa hyppysyöttöä. Muut hyppyleijaa. Parhailla joukkueilla suunnilleen kaikki syöttää kovaa, vaikka en nyt ole tarkasti pitänyt kirjaa. Olisi se hienoa nähdä Suomenkin joukkueessa pitkiä pelaajia, jotka syöttää kovaa ja lyö kovaa. Ja tietysti nostaa kovia lyöntejä ja tekee nopeita reaktioliikkeitä. Mutta hyvältä se peli näytti Argentiinaa ja Ranskaa vastaan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Takaisin