Verkkovirhe

VaLePa Mestaruus- ja Mestarien liigassa 2017-2018

Viestejä
4,950
Gloria kirjoitti: Jos sanotaan että yksittäisellä runkosarjan pelillä ei ole mitään väliä jos häviää sen kunhan saa kannun keväällä , osittain totta mutta jos esim. Valepa häviäisi mestarijoukkueena jumbo Tiikereille niin sehän olisi kansallinen häpeä niin pelaajille kuin seuralle sekä myös imagotappio seuralle jota saisi selitellä kauan.
Ei tarvis selitellä hetkeäkään sillä myös tappiot kuuluvat ihme kyllä urheiluun. Juuri tällä viikolla tuli hyvä esimerkki vähän isommista piireistä kun NBA-koriksen jumbo Chicago voitti murskaavasti 23 pisteellä ykkösenä keikkuneen Bostonin-Ja se on niin usein nähty sarjassa kuin sarjassa ja lajissa kuin lajissa että suuri ennakkosuosikki kapsahtaa karille juuri niitä kaikkein heikompia vastaan jos on kapsahtaakseen lainkaan.
 
Viestejä
12
Metriheikin kanssa täysin samaa mieltä. Onneksi pelit pitää pelata ja yllätyksetkin kuuluvat urheiluun. Tässä ottelussa Valepan tappio olisi jättiyllätys mitä tuskin tulee tapahtumaan. Jos se kuitenkin tapahtuisi, niin ei Valepan tarvisi mitään selitellä. Yksittäisen ottelun voi voittaa mikä joukkue tahansa. Sarjasijoitus määrittelee kuitenkin joukkueiden paremmuuden.
 
Viestejä
197
Gloria kirjoitti: Jos sanotaan että yksittäisellä runkosarjan pelillä ei ole mitään väliä jos häviää sen kunhan saa kannun keväällä , osittain totta mutta jos esim. Valepa häviäisi mestarijoukkueena jumbo Tiikereille niin sehän olisi kansallinen häpeä niin pelaajille kuin seuralle sekä myös imagotappio seuralle jota saisi selitellä kauan.
Voi sua pientä rehveliä! Ei se olisi imagotappio, keväällä tuskin muistettaisiin kuin Kokkolassa.
 
Viestejä
12
Konkari kirjoitti:
Ryynäsen Topi sanoi:
Ei ole Peetun osa ollut helppo. Luullakseni kaikki palstalaiset tietävät, että vaihtopelaajan osa ei ole helpoimmasta päästä. Kytätä pelistä toiseeen milloin pääsee kentälle.

Veikkaan, että Peetu olisi paljon varmempi ja kovempi pelimies, jos aloituksessa olisi saanut pelata. Vaihtopenkiltä on huono kehittyä. Sitten harvoin, kun oma vuoro tulee ja muutama epäonnistuminen, niin itseluottamus on kovilla.
Tätä kylvöähän Kokkolassa juuri niitetään. Vaihtopenkiltä on huono kehittyä, vuosikausia liigassa puolapuuosastolla otteluita seurannut lupaava nuorisokaarti ei ole valmis voittamaan otteluita.
Vähän kaksipiippuinen asia tämäkin. Huonommassa joukkueessa saat pelivastuuta, mutta harjoitukset (kuusikko) ovat heikkotasoisempia kuin paremmassa joukkueessa. Paremmassa joukkueessa peliaika on todennäköisesti pienempi, mutta harjoitusten (kuusikko) laatu parempaa.

Monessa paremmassa joukkueessa saattaa kuusikkotreeni olla parempaa peliä kuin heikkoa vastustajaa vastaan. Eli nuori joka on huonossa joukkueessa saa kovia pelejä vain kovia joukkueita vastaan, eikä ole harjoituksissa välttämättä päässyt mittaamaan omaa tasoaan. Kun taas hyvässä joukkueessa pelaava juniori saa harjoituksissa mitata oikeaa tasoaan. Toki harjoitus ja pelitilanne on aivan eri paineensiedoltaan, vaikkakaan pelitilanteessa ei tarvitse tehdä muuta kuin saman mitä harjoituksissa.

Olen samaa mieltä siitä, että pelaaminen opettaa pelaamaan ja harjoitteleminen harjoittelemaan. Kuitenkin on kyse siitä kykeneekö nuori pelaaja itse ottamaan askeleen paremmaksi pelimieheksi. Kukaan valmentaja ei ole sellainen taikuri, joka tekee pelaajasta kuin pelaajasta automaattisesti huippu pelaajan. Valmentaja voi ohjata pelaaja oikeaan suuntaan, antaa vinkkejä, toki antaa myös vastuuta jne... Mutta pelaajan on itse otettava se viimeinen askel.

Toki pelaajan viimeisen askeleen ottamiseen vaikuttaa moni asia. kyky, halu, taito, pää, terveenä pysyminen jne...

Perusteluna Miro Määttänen. Peliaikaa ja vastuuta on tullut jo vuosikausia, mutta valitettavasti hän ei tule koskaan ilmeisestikään ottamaan sitä viimeistä askelta. Toivon, että olen väärässä. Minulla ei mitään Miroa vastaan. Päin vastoin, harmittaa pojan puolesta kun on melko nuoresta pitäen häntä myös seurannut.
 
Viestejä
916
Niin, itse olen ollut yllättynyt siitä, että Peetun kehitys näyttää pysähtyneen Lakkapäästä lähdön jälkeen. Läpimurto kaksi vuotta sitten oli selviö ja en kyllä äkkiä keksi toista yhtä lahjakasta ja pitkää pelaajaa, joka iskee poikosena kuutospaikalta kolmen pelaajan torjunnan ohi pallon kenttään viitoskulmaan. Kuten tässä.
Ja edellämainittuihin täytyy kompata, ja jälkiviisaana todeta, että mikähän olisi Peetun rooli ja tehot nyky-Lakkapäässä Tuomen Henkan käsissä?

 
Viestejä
1,505
taustaduunari kirjoitti: varmassa ja loukkantumattomassa kunnossa tuntuu MEsko olevan kun ei kakkospassaria kokoonpanossa tarvita ollenkaan ??????
Jälleen se riitti 3 pisteeseen. Aamen.

Katseet kohti tiistaita.
 
Viestejä
185
tosikko kirjoitti:
taustaduunari sanoi:
varmassa ja loukkantumattomassa kunnossa tuntuu MEsko olevan kun ei kakkospassaria kokoonpanossa tarvita ollenkaan ??????
Jälleen se riitti 3 pisteeseen. Aamen.

Katseet kohti tiistaita.
Ja niin ylenkatsoivat vastustajaa, että lähettivät toisen valmentajankin Kyyjärvelle Betonimiehiä haastamaan ;)
 
Viestejä
1,505
Firewire kirjoitti:
tosikko sanoi:
taustaduunari sanoi:
varmassa ja loukkantumattomassa kunnossa tuntuu MEsko olevan kun ei kakkospassaria kokoonpanossa tarvita ollenkaan ??????
Jälleen se riitti 3 pisteeseen. Aamen.

Katseet kohti tiistaita.
Ja niin ylenkatsoivat vastustajaa, että lähettivät toisen valmentajankin Kyyjärvelle Betonimiehiä haastamaan ;)
Päävalmentaja lähti joukkueensa matkaan, onko siinä jotain normaalista poikkeavaa?
 
Viestejä
5,754
Itse en ole ainakaan millään tavalla kateellinen Valepalle. Toivon Valepalle paljon menestystä, ja toivottavasti tiistaina tulis toinen voitto Mestareiden liigassa Vantaalla. Kait sitä silti saa ihmetellä, miksi Mikko Esko pelaa aivan kaikki pelit. Tottakai Esko pelaa Mestareiden liigan kaikki pelit, sekä tärkeimmät pelit Mestaruusliigassa, mutta luulis, että hänkin tarvitsee vähän lepoa välillä. Yleensä kakkospassari joukkueessa saa kuitenkin joskus pelata, Valepassa ilmeisesti ei koskaan.
 
Viestejä
916
Määtän Kalle oli muutama vuosi sitten Lakkapään ainoa passari koko kauden ajan. Ei tarvinnut miettiä, pelaako vai ei. :woohoo: :woohoo: :woohoo:
 
Viestejä
5,754
jäsen kirjoitti: Määtän Kalle oli muutama vuosi sitten Lakkapään ainoa passari koko kauden ajan. Ei tarvinnut miettiä, pelaako vai ei. :woohoo: :woohoo: :woohoo:
No, itse en ymmärrä tätä mallia, että joukkueessa on vain yks passari joka pelaa. Toki, jos joukkue on sitä tasoa, että ei ole varaa peluuttaa vaihtomiehiä, niin eri asia toki. Valepa on vaan aika ylivoimainen tällä hetkellä liigassa, niin luulis, että Eskoakin tohtii joskus lepuuttaa.
 
Viestejä
1,766
VaLePa on tänään tosi kovan haasteen edessä. Haastattelussa nyt aamulla päävalkku vertasi samanlaisuutta saksalaisen Friedrichshafenin ja omansa välillä.

Kova tulee olemaan pommitus ainakin saksalaisten puolelta. Siellä ei kylläkään yhtään juuri viime aikoina ole Saksan miesten mj-pelureita. Kyllä Tischer ja Günthör ovat pelanneet aiemmin -tietääkseni.
Mutta eri kansallisuuden omaavia on ainakin 5 miestä - Norjasta Kreikkaan jne.

Valmentaja on sitten se Vital Heynen. Itse ollut myös miesten mj-päävalkkuna aiemmin.

Kaikki on mahdollista. Eka erään VaLePan on saatava kiilaa ja se olisi voitettava "kotona" Vantaalla.
Toivotaan parasta ja tsemppiä. Nyt on kova vastus, mutta on otettava jokin kova taktiikkakin vieraiden lyömiseksi.
Lykkyä kovasti pyttyyn! Seurataan netissä!
 
Viestejä
3,448
PassariLiberoHakkuri kirjoitti: VaLePa on tänään tosi kovan haasteen edessä. Haastattelussa nyt aamulla päävalkku vertasi samanlaisuutta saksalaisen Friedrichshafenin ja omansa välillä.

Kova tulee olemaan pommitus ainakin saksalaisten puolelta. Siellä ei kylläkään yhtään juuri viime aikoina ole Saksan miesten mj-pelureita. Kyllä Tischer ja Günthör ovat pelanneet aiemmin -tietääkseni.
Mutta eri kansallisuuden omaavia on ainakin 5 miestä - Norjasta Kreikkaan jne.

Valmentaja on sitten se Vital Heynen. Itse ollut myös miesten mj-päävalkkuna aiemmin.

Kaikki on mahdollista. Eka erään VaLePan on saatava kiilaa ja se olisi voitettava "kotona" Vantaalla.
Toivotaan parasta ja tsemppiä. Nyt on kova vastus, mutta on otettava jokin kova taktiikkakin vieraiden lyömiseksi.
Lykkyä kovasti pyttyyn! Seurataan netissä!
maailman (yhtenä) iloisin pessimisti ennustaa :pinch: erä tiukassa, piste ihme ja voitto mahdottomuus :blink: anteeksi jo etukäteen
 
Viestejä
10,903
Tänään menen kannustamaan VaLePan 3 - 1 voittoon. Totean tämän jo etukäteen. Miksi voitto: VaLePa haluaa voittoa enemmän = vahva asenne.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös