Verkkovirhe

TV/netti näkyvyys

No eikös täällä Hannulaakin enemmän parjata Vilposta, joka koko ajan toistaa näitä oleellisia itsestäänselvyyksiä, näkeehän ne jokainen itse, toisti niitä joku tai ei🤔
Hannulalta jää oman puhetulvansa aikana huomaamatta tuomarin/pelaajien käsimerkit ja eleet. Eli hehkuttaa jotain palloa jo päättyneeksi kunnes tajuaa lopulta kun saa suunsa kiinni vähäksi aikaa että eipäs mennytkään niin vaan tuli esim.videohaasto tai jotain muuta

Hannulalta jää oman puhetulvansa aikana huomaamatta tuomarin/pelaajien käsimerkit ja eleet. Eli hehkuttaa jotain palloa jo päättyneeksi kunnes tajuaa lopulta kun saa suunsa kiinni vähäksi aikaa että eipäs mennytkään niin vaan tuli esim.videohaasto tai jotain muuta

Kun Suomen peli kulkee kuin unelma,
niin palstalaisista nousee esiin nipullinen selostuksen ja kommentoinnin ammattilaisia. Eli hyvin on jälleen asiat suomalaisessa lentopallossa, kun yksittäisiä selostuksen kohtia jaksetaan ruotia.

Itse aion keskittyä hyvään fiilikseen ja Yle on hoitanut minusta suorat lähetykset hyvällä otteella ja ammattitaidolla. Makuasioista voi toki kiistellä maailman tappiin, mutta otetaan nyt ilo irti medianäkyvyydestä ja suomalaisten lentopalloon osoittamasta huomiosta. Tätähän me on odotettu ja toivottu.

No eikös täällä Hannulaakin enemmän parjata Vilposta, joka koko ajan toistaa näitä oleellisia itsestäänselvyyksiä, näkeehän ne jokainen itse, toisti niitä joku tai ei🤔
Sitäpä tässä tarkoitettiinkin myös, kun ei olla radiossa niin ei tarvitse ääneen todeta kaikkea näkemäänsä.

Kun Suomen peli kulkee kuin unelma,
niin palstalaisista nousee esiin nipullinen selostuksen ja kommentoinnin ammattilaisia. Eli hyvin on jälleen asiat suomalaisessa lentopallossa, kun yksittäisiä selostuksen kohtia jaksetaan ruotia.

Itse aion keskittyä hyvään fiilikseen ja Yle on hoitanut minusta suorat lähetykset hyvällä otteella ja ammattitaidolla. Makuasioista voi toki kiistellä maailman tappiin, mutta otetaan nyt ilo irti medianäkyvyydestä ja suomalaisten lentopalloon osoittamasta huomiosta. Tätähän me on odotettu ja toivottu.
Juu juu. Nautitaan nautitaan kun peli kulkee. Mutta keskustelupalstalla on ihan kiva kertoa mielipiteitänsä kaikenlaisista jutuista lajimme ympärillä ja itseäni nyt vaan sattuu tympimään tuo Hannulan selostus. No can do. Mutta Suomen otteista kentällä nautitaan täysillä

Juu juu. Nautitaan nautitaan kun peli kulkee. Mutta keskustelupalstalla on ihan kiva kertoa mielipiteitänsä kaikenlaisista jutuista lajimme ympärillä ja itseäni nyt vaan sattuu tympimään tuo Hannulan selostus. No can do. Mutta Suomen otteista kentällä nautitaan täysillä

Kyllä pitää voida asiallisesti kritisoida niin valmennusta, pelaajia kuin vaikkapa selostajaa. Ei tämä kait mikään selkään taputtelijoiden kerho ole? Hannulla on ihan ok, kun ei ole kyseessä peli missä on Suomi mukana. Suomen peleissä näkisin mielummin esim Oikarisen selostamassa. Hoivala on ihan ok, vaikka siihenkin olisi jo ehkä hyvä ottaa uutta verta.

Hannulassa rasittaa asiavirheet, vanhojen aikojen ja pelaajien vanhempien meriittien toistelu, pelaajien nimien sekoittaminen, se ettei vaikuta edes yrittävän lausua Virtasta kummempia nimiä kunnolla ja juuri tuo ettei ole aina ihan kartalla miksi vaikka videohaasto tehtiin vaikka tilanne olisi täysin selvä. Ote on myös ollut välillä ihmeen negatiivinen Hannula-Hoivala- kaksikolla. Hoivala taas on tehnyt hienon työn lentopallon parissa, tiedot vaan on jääneet jälkeen. Termistö on hukassa ja ihan ihme kommentteja välillä siitä miten pitäisi pelata tai rakentaa taktiikkaa.

Vilponen ärsyttää koska hän on nainen ja nainen urheilustudioissa missä tahansa roolissa valitettavasti edelleen korostuu ja siten naisten tekemisiin kiinnitetään enemmän huomiota. Parannettavaa toki työskentelyssä on ja mielestäni hän onkin ottanut isoja harppauksia, mutta valitettavasti penkkiurheilukansalle mikään ei naisilta tule riittämään.

^ Hannulan ja Hoivalan osalta olen hyvinkin paljon samaa mieltä, hyvin kiteytetty. Vilposen osalta, noh, eri mieltä.

Saa olla eri mieltä. Samantyyppinen keskustelu nyt vaan on jokaikisen lajin piirissä aina kun on nainen tai harvoin monikossa naisia studiossa. Yleisurheilu ja hiihto poikkeuksena! Mutta esim. jääkiekko, jalkapallo, lentopallo, koripallo, ei montaa naista näy. Syitä tähän on varmasti paljon. Varmaan yhtä paljon kuin siihen, miksi naisvalmentaja on palloilussa pääsarja- ja maajoukkuetasolla edelleen harvinaisuus. Suomessa ei tällä hetkellä lentopallon parissa ainoatakaan, ykkössarjassa taitaa olla jokunen. Yhtäkään naismaajoukkuevalmentajaa ei lentopallosta tule kyllä mieleen.

Kannattaa muistaa, että Ylen lähetys on suunnattu kaikille sitä katsoville. Taitaa olla parhaimmillaan Suomen otteluissa n. 200.000 - 300.000 katsojaa. Lähetystä ei ole pelkästään tehty lajiniilojen eliitille.

Saa olla eri mieltä. Samantyyppinen keskustelu nyt vaan on jokaikisen lajin piirissä aina kun on nainen tai harvoin monikossa naisia studiossa. Yleisurheilu ja hiihto poikkeuksena! Mutta esim. jääkiekko, jalkapallo, lentopallo, koripallo, ei montaa naista näy. Syitä tähän on varmasti paljon. Varmaan yhtä paljon kuin siihen, miksi naisvalmentaja on palloilussa pääsarja- ja maajoukkuetasolla edelleen harvinaisuus. Suomessa ei tällä hetkellä lentopallon parissa ainoatakaan, ykkössarjassa taitaa olla jokunen. Yhtäkään naismaajoukkuevalmentajaa ei lentopallosta tule kyllä mieleen.

Juu, olen tästä samaa mieltä että naiset ovat pahasti vähemmistössä valmentajina, kommentaattoreina ja selostajana. Minulla ei ole mitään naiskommentaattoreita vastaan. Kyseisessä tapauksessa ei ole ainakaan minun kohdallani kyse sukupuolesta vaan siitä miten sen homman hoitaa.

Oikarinen - Tolvala kaksikko vaikutti meikäläisen korvaan selkeästi sujuvammalta ja asiantuntevammalta kuin Hannula - Hoivala.

JuM

Kannattaa muistaa, että Ylen lähetys on suunnattu kaikille sitä katsoville. Taitaa olla parhaimmillaan Suomen otteluissa n. 200.000 - 300.000 katsojaa. Lähetystä ei ole pelkästään tehty lajiniilojen eliitille.
Niinpä, mitkä olisikaan katsojamäärät ja kuinka moni lajia ensikertaa seuraava saattaisi innostua ja jopa eksyä Mestaruusliigan pariin jos ämyreistä ei tulisi Runo-Hannua vaan lajia ja sen hienouksista kertovaa selostusta...?

Juu, olen tästä samaa mieltä että naiset ovat pahasti vähemmistössä valmentajina, kommentaattoreina ja selostajana. Minulla ei ole mitään naiskommentaattoreita vastaan. Kyseisessä tapauksessa ei ole ainakaan minun kohdallani kyse sukupuolesta vaan siitä miten sen homman hoitaa.
Aivan sama, kumpi sukupuoli selostaa tai kommentoi. Tärkeämpää on työn laatu.

Saa olla eri mieltä. Samantyyppinen keskustelu nyt vaan on jokaikisen lajin piirissä aina kun on nainen tai harvoin monikossa naisia studiossa.

Et tainnut katsoa jalkapallon em-kisoja? Studiossa oli naispuolisia asiantuntijoita joka kerta kun itse näin ja hoitivat homman erittäin vakuuttavasti. Tätä todistaa sekin ettei asiasta ole tehty minkäänlaista numeroa missään foorumilla mitä itse olen seurannut.

Vilponen tarvitsisi lähinnä ison annoksen rentoutta, tuntuu että mielessään on jonkinlainen ajatus siitä kuinka tämä lause "kuuluu" muodostaa ja yrittää jokaisen sanan saada oikeaan muottiin.

Hienoa, kun tuo Lentopallon Miesten EM Kisojen koko kattaus, eli n. 100 peliä, ovat katsottavissa HD laadulla suorina koko lailla kohtuu hintaisella paketilla, eli 4,99€. Näin eläkeläisenä olen lisäksi katsellut aina päivisin edellisenä iltana suorana katsomatta jääneet ottelut otteluvideo tarjonnasta.

Eli tämä kattaus löytyy ja on yhäkin hankittavissa www.eurovolley.tv Ja kun on virallinen CEV’n stream tarjoaja, niin ei ole mitään GEO blokkauksia Suomenkaan kohdalla. Laatu on ainakin tähän mennessä pysynyt HD’na, eli ilmeisesti esim Akamailta tms. on vuokrattu riittävästi kaistaa niin multicast, kuin unicast streameille.

Negatiivisena puolena ovat selostuksen puuttuminen ja istumalihasten ’puutuminen’, mutta positiivisena puolena tietenkin, että Hannulan höpötyksiä ei ole tarvinnut kuunnella

Ryynäsen Topi

Manu Myllyahosta tulee erittäin asiallinen ja hyvä lentoapalloselostaja, jos hänelle joskus sellainen pesti annetaan.

Manu tietää lajista paljon ja on hyvin perehtynyt kulloiseenkin ottelukokonaisuuteen. Lisäksi Manulla on erittäin miellyttävä ja pehmeä puheääni.

P.S. Mitenkään naiskommentaattoreita väheksymättä, niin jos nainen selostaa tai on kommentaattorina ja puhuu kimeällä äänellä ja joka lauseen välissä tulee "niinku" tai "tavallaan" kommentti, niin käännän kyllä äänen pois.

Et tainnut katsoa jalkapallon em-kisoja? Studiossa oli naispuolisia asiantuntijoita joka kerta kun itse näin ja hoitivat homman erittäin vakuuttavasti. Tätä todistaa sekin ettei asiasta ole tehty minkäänlaista numeroa missään foorumilla mitä itse olen seurannut.

Vilponen tarvitsisi lähinnä ison annoksen rentoutta, tuntuu että mielessään on jonkinlainen ajatus siitä kuinka tämä lause "kuuluu" muodostaa ja yrittää jokaisen sanan saada oikeaan muottiin.

Marianne Miettinen on loistava asiantuntija jalkapallon puolella. Lentopallossa mielestäni näkisin vastaavaan. Maria Miettinen toki on valmentaja ja valmentajalla on yleensä paras asiantuntemus.

Manu Myllyahosta tulee erittäin asiallinen ja hyvä lentoapalloselostaja, jos hänelle joskus sellainen pesti annetaan.

Manu tietää lajista paljon ja on hyvin perehtynyt kulloiseenkin ottelukokonaisuuteen. Lisäksi Manulla on erittäin miellyttävä ja pehmeä puheääni.

P.S. Mitenkään naiskommentaattoreita väheksymättä, niin jos nainen selostaa tai on kommentaattorina ja puhuu kimeällä äänellä ja joka lauseen välissä tulee "niinku" tai "tavallaan" kommentti, niin käännän kyllä äänen pois.
Saman teen vastaaville mieskommentaattoreillekin:giggle:. Myös Myllyahosta olen samaa mieltä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.