Tiikerit mestaruusliigassa 2018-2019

Menikö tuo minun selvä jumbojoukkue -heitto noin tunteisiin, kun edelleen siitä pitää kuittailla? :D Tänään homma näkyy jatkuneen valitettavan tutulla kaavalla. Nyt tuli sen verran nolo tappio, että olisikohan nyt oikeasti jo peiliin katsomisen paikka?
Eihän se nolo tappio ole jos Tiikerit ykkössarjan kolmoselle häviää. Maaliskuussahan Tiikereillä on mahdollisuus päästä Hurmosta vastaan taas pari ottelua pelaamaan, jos joensuulaiset nousee pykälän sarjataulukossa.

Hurmos on kova ja minua vee tuttaa viel√§kin Savon tappio sille. ūüėā
Aivan sama kun Sawolaesella, minuakin ketuttaa Savon tappio Hurmokselle ja olin vielä paikanpäällä se toteamassa. Eiköhän siitä pikkuhiljaa pääse ohi, joutuu vaan toteamaan että kovia joukkueita ykkösessä pelaa kun Hurmoskaan ei ole sen kärkiporukka.

Vähän tuo nyt eilinen toki harmittaa, mutta kyllä Hurmos voittonsa ansaitsi. Youtuben ja tilastojen valossa Tiikerit pelasi hyvän pelin. Joensuulaiset olivat vain tällä kertaa parempia.
Voi vain kuvitella kuinka katossa tunnelma oli viimeisen pallon jälkeen. Tupa näytti aika täysi olevan. Itse ainakin toivon ihan mielenkiinnon takia, että Hurmos kairaa itsensä finaaliviikonloppuun.
4. erässä 16-9 tilanteessa olin ihan varma, että 5. erää ei pelata. Hyvin nousi sillasta Tiikerit.
Välimaalta ehkä kauden parasta peliä. Kaikki laiturit hyvillä tehoilla. Honelle harmittavasti vähän ohipeli. Olisi kaivannut sen pari torjuntaa ja hyökkäyspistettä lisää.
Latvialaiset kun jatkavat tuolla tasolla, niin ei mitään hätää. Varsinkin Kudrjasovs on kahdessa edellisessä pelissä näyttänyt aivan eri mieheltä. Sanoikin Hurmos/VaLePa ennakossa, että ei ole halunnut aloittaa kautta liian vahvasti, jotta on vielä loppukaudesta puhtia jäljellä.

Mikä olisi lopputulos ollut jos Jiri olisi saanut pelata viimeisen erän? Neljässä erässä 20/+15. Lahti viimeisessä erässä 0/-3, nostot kyllä onnistuivat, mutta kyllä Jirilläkin oli noussut....
Muutenkin nuo Tiikereiden vaihdot ovat aivan avuttomia syöttövaihtoja jotka eivät johtaneet mihinkään positiiviseen.
Saviaroa ei panna kentälle vahingossakaan, edes torjuntaan passarin tilalle vaikka yhden rotaation ajaksi.
Puolustuspelin ja varmistuspelin Hurmos vei 100-0 Tiikereiden seistessä suorin jaloin lattiaan liimautuneena.
Toisaalta Tiikerit voittivat kun hävisivät, sillä Suomen cup on vain kuluerä seuroille ja varsinkin jos kaikki pelit on vieraspelejä.

Sori kun en löytänyt mitään positiivista vaikka koko pelin katsoin juutuupista. Sen verran fani kuitenkin........

Tänään Tiikereillä kasvojen pesun paikka. Häviö ykkössarjan neloselle pitää pyyhkiä pois ottamalla tänään vähintään kaksi pistettä. Muuten käy niin, että itsenäisyyspäivään mennessä sarjataulukossa takana nyt olevat joukkueet ovat painaneet ohi oikealta ja vasemmalta. Latvialainen kertoi, että vielä tässä vaiheessa kautta ei kannata laittaa kaikkea peliin, jotta olisi keväällä kunnossa. Maaliskuussa sitten viimeistään kannattaa ruveta pelaamaan.

Tulipa seurattua ruudulta "virkamiäskiakkoa" se oli vähän niinku peli joka nyt vaan pelattiin. Tiikerien syöttö aivan lapsellisen helppo. Oma vo jälleen kerran 80% kolmen metrin viivalla, sen kertoo jo keskihyökkäysten määrä. Passari joka tykkää mennä paljon keskeltä ei sitä yksinkertaisesti pystynyt tekemään. Tämän päivän lena on syöttö vo-peliä ja jos se sakkaa niin voittoja ei tuu. Ja kyllä ekan erän lopussa hyökkäykset yhtä vastaan pitää hoitaa...ei saa lyödä yhden äijän torjuntaan tai ohi ratkaisupalloja... vammalalle hyvä kuntopiiri ennen saunaa :)