Verkkovirhe

Suomalaiset maailmalla

Viestejä
1,061
Puolassa lentopallo on joukkueurheilulajeista ykkönen ihan millä mittarilla tahansa. Jalkapallo lähes yhtä hyvä vaikka maajoukkueen menestys ei vedäkkään vertoja lentopallolle. Kannattais vähän perehtyä ennen kuin heittelee hajatelmiaan ilmoille.
Jotenkin näissä vertailuissa myös unohtuu mitä tarkoittaa maailmanlaajuisuus, oli sitten kyse urheilusta, musiikista tai elokuvista. Maailma onkin sellainen, johon kuuluu Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Vain Hollywood ja jenkkien ammattilaissarjat edustavat viihdemaailmaa.

Onneksi elämää on muuallakin.
 
Viestejä
1,061
Entinen itäblokin maa ei kelpaa koko euroopan suunnannäyttäjäksi, eikä Venäjä.Puhuin nyt vähän isomman alueen liigasta. Ei nyt kannata ottaa itteensä mutta lentopallo on hyvä harrastelaji, ammattilaisuus on lähinnä vitsi vaikkapa jalkapalloon tai kiekkoon verrattuna.
Rahallahan eli yleisömäärillä ja näkyvyydellä näitä mitataan.
Sen lisäksi, että unohdat kokonaan näissä keskusteluissa puoli maapalloa, esim. Etelä-Amerikan ja Aasian, unohdat täysin sen, kuinka tasa-arvoinen lentopallo on sukupuolien suhteen. Jotenkin olet sokeutunut tuohon jenkkimaailmaan ja rahan valtaan.

Esimerkiksi Aasiassa lähes jokaisessa maassa on naisille kovatasoiset ammattilaisliigat, jossa pelaajat tekevät hommaa työkseen. Eihän tulotaso ole tietenkään miljoonia euroja, kuten NHL-ammattilaisilla, mutta katsojia on silti katsomoissa tuhansia ja muissa viestimissä miljoonia. Ei 10 miljoonaa tienaava koripalloilija ole ainakaan minun silmissäni yhtään kovempi ammattilainen, kuin tuolla Aasian sarjoissa pelaava 1000 euroa kuukaudessa tienaava huippu.

 
Viestejä
3,837
Jotenkin näissä vertailuissa myös unohtuu mitä tarkoittaa maailmanlaajuisuus, oli sitten kyse urheilusta, musiikista tai elokuvista. Maailma onkin sellainen, johon kuuluu Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Vain Hollywood ja jenkkien ammattilaissarjat edustavat viihdemaailmaa.

Onneksi elämää on muuallakin.
No omassa jutussani puhuin euroopasta ja miten siellä vois yhteiselle eri maiden ammattilaissarjalle olla markkinoitakin. Baltian liiga vois olla se meidän juttu.
Katsojamäärillä ja yleisön kiinnostuksella mitataan tänä päivänä urheilulajit eli rahalla.
Kovin naivia kuvitella että lentopallomarkkinat voisi tehdä tästä poikkeuksen, siihen suuntaahan me täällä kotimaassakin koitetaan sarjoja kehittää että löytyisi katsojia, sponsoreita ja myös media kiinnostuisi.
Vai onko ihanne se että suomiverkkareissa ,markkinavoimista vapaa junnusukupolvi, treenaa tavoitteena edustaa Suomea maajoukkueessa.Urheilun aate päällimmäisenä, kaukana kavala markkinatalous.
 
Viestejä
1,135
Entinen itäblokin maa ei kelpaa koko euroopan suunnannäyttäjäksi, eikä Venäjä.Puhuin nyt vähän isomman alueen liigasta. Ei nyt kannata ottaa itteensä mutta lentopallo on hyvä harrastelaji, ammattilaisuus on lähinnä vitsi vaikkapa jalkapalloon tai kiekkoon verrattuna.
Rahallahan eli yleisömäärillä ja näkyvyydellä näitä mitataan.
Ei nyt kannata ottaa nokkiin mutta lentopallofoorumilla tuollaisilla mielipiteillä tekee itsestään "vitsin".
 
Viestejä
1,061
Vai onko ihanne se että suomiverkkareissa ,markkinavoimista vapaa junnusukupolvi, treenaa tavoitteena edustaa Suomea maajoukkueessa.Urheilun aate päällimmäisenä, kaukana kavala markkinatalous.
Ei tietenkään ole. Mä en vaan millään ymmärrä sun logiikkaa.

Tuolla sun logiikalla Suomessa ei ole näyttelijöitä, ei tanssijoita, eikä myöskään viihdeartisteja, sisustussuunnittelijatkin ovat harrastelijoita. Koska jenkeissä on samoilla aloilla vastaavissa hommissa ihmisiä, jotka tienaavat miljoonia.

Mun käsittääkseni olet yrittäjä, kuten minäkin. Olemmeko harrastelijoita, koska jossain isommilla markkinoilla tehdään samoja hommia isommin? Vaikka mekin tienaamme leipämme täällä pienemmillä markkinoilla?
 
Viestejä
3,837
Ei tietenkään ole. Mä en vaan millään ymmärrä sun logiikkaa.

Tuolla sun logiikalla Suomessa ei ole näyttelijöitä, ei tanssijoita, eikä myöskään viihdeartisteja, sisustussuunnittelijatkin ovat harrastelijoita. Koska jenkeissä on samoilla aloilla vastaavissa hommissa ihmisiä, jotka tienaavat miljoonia.

Mun käsittääkseni olet yrittäjä, kuten minäkin. Olemmeko harrastelijoita, koska jossain isommilla markkinoilla tehdään samoja hommia isommin? Vaikka mekin tienaamme leipämme täällä pienemmillä markkinoilla?
No avaanpa vähän tätä logiikkaa. Olen ollut näissä seuratalkoissa jo 80-luvun lopulta lähtien ja silloin kaikki tehtiin talkoilla. Ihan kaikki koska muuta mahdollisuutta ei ollut.Pankista vekseli ja sillä ostettiin pelaajat ,valmentajat , nimi vaan paperiin.Eli tiedän kyllä talkootöistä ihan kaiken tietämisen arvoisen; kovaa hommaa maksaa pankkivelkoja.
No näillä hommilla saatiin yks pronssimitali ja kaikki näki että tällä systeemillä ei voi menestyä.Aika paljon olen täällä kritisoinut talkootyötä juuri tästä syystä; jos sen varaan liikaa lasketaan, käy väärin.
Tänä päivänä Valepalla hyvät yhteistyökumppanit mikä mahdollistaa pelaajille palkanmaksun ilman talkootöitä, niitä tehdään kyllä mutta oikeissa kohdin.
90-luvun alun näkyvä vetovoimainen Ain Pork veti katsomoihin hyvin porukkaa,mies maksoi itse palkkansa lipputuloilla.
Samalla logiikalla toimii kaikki sarjapelit. Hyviä, vetovoimaisia pelaajia pitää joukkueissa olla, räiskyviä persoonia mennään mielellään katsomaan, Lelu, Silli, jne.
Seurojen ja joukkueiden pitää kehittyä ja kehittää tuotteensa vastaamaan kysyntää,myös lentopallossa, siitähän tässä on kyse.
 
Viestejä
1,284
No perskules samat on ajatukset👍Pork kuuluu ystäviini! Kassu tyrmää kohta Lelu ja Silli kalliita😊Nää pari vähän jo ehtoopuolen miehet!Teki juuri hyvän sponsoriretken näyttämällä naamansa firmoissa👌Ponsse ja Ropo Capital!
 
Viestejä
5,708
Entinen itäblokin maa ei kelpaa koko euroopan suunnannäyttäjäksi, eikä Venäjä.Puhuin nyt vähän isomman alueen liigasta. Ei nyt kannata ottaa itteensä mutta lentopallo on hyvä harrastelaji, ammattilaisuus on lähinnä vitsi vaikkapa jalkapalloon tai kiekkoon verrattuna.
Rahallahan eli yleisömäärillä ja näkyvyydellä näitä mitataan.

Ei kannata laittaa kyllä jääkiekkoa ja jalkapalloa samaan lauseeseen. Jääkiekko ei ole yhtään mitään jalkapalloon verrattuna. Kuten nyt jalkapallon EM-kisoja ollaan seurattu, niin kovia maita on paljon. Jääkiekossa jäädään käytännössä alle 10 kovaan maahan ihan maailmanlaajuisesti.
 
Viestejä
1,135
Ehkä olen vähän vanhan liiton mies mutta itse pidän urheilullisuutta ja eettisiä arvoja tärkeimpänä. Jos näkyvyys, markkina-arvo ja palkkiot ratkaisee niin kannattaa siirtyä E-urheilijaksi tai sen seuraajaksi. Ei kiitos sanon minä.
 
Viestejä
1,284
Ehkä olet väärällä palstalla! Meno on vaan nyt tällästä 2021! Kaikilla kivaa ja hauskaa on loppunut aikoja sitten😅
 
Viestejä
3,837
Ehkä olen vähän vanhan liiton mies mutta itse pidän urheilullisuutta ja eettisiä arvoja tärkeimpänä. Jos näkyvyys, markkina-arvo ja palkkiot ratkaisee niin kannattaa siirtyä E-urheilijaksi tai sen seuraajaksi. Ei kiitos sanon minä.
Niin, se seuraava kysymys kuuluu miten myyt nämä pelkät "eettiset arvosi" nuorille lajin harrastajille.
Jotenkin sain sen käsityksen että urheilullisuus, eettisyys ja toisaalta lajissa hyvin pärjäävät , perheensä elättävät, ja ison taustajoukonkin työllistävät joukkueet ja urheilijat olisivat toistensa vastakohta?
Yrittäjänä ajattelen että kaikki työpaikat ovat arvokkaita, en koe että menestyvä hyvin ansaitseva urheilija olisi jotenkin epäeettinen.
Voisitko perustella näkemyksesi, moni urheilija olisi varmaan kiinnostunut näistä näkemyksistä.
 
Viestejä
1,135
Niin, se seuraava kysymys kuuluu miten myyt nämä pelkät "eettiset arvosi" nuorille lajin harrastajille.
Jotenkin sain sen käsityksen että urheilullisuus, eettisyys ja toisaalta lajissa hyvin pärjäävät , perheensä elättävät, ja ison taustajoukonkin työllistävät joukkueet ja urheilijat olisivat toistensa vastakohta?
Yrittäjänä ajattelen että kaikki työpaikat ovat arvokkaita, en koe että menestyvä hyvin ansaitseva urheilija olisi jotenkin epäeettinen.
Voisitko perustella näkemyksesi, moni urheilija olisi varmaan kiinnostunut näistä näkemyksistä.
Eettisillä arvoilla en tarkoittanut ansaintapuolta vaan sitä että lentopallossa ei juurikaan ole esiintynyt dopingia, sopupelejä tai vastustajan fyysistä vahingoittamista. Myöskään fanikulttuuriin ei juurikaan ole kuulunut hulinagismi. Juttelin Puolan suurimman energiayhtiön johtajan kanssa maailmanliigaottelussa ja hän kertoi firmansa siirtyneen sponsoroinnissa lentopalloon juuri näistä syistä. Aiemmin tukivat fudista.
 
Viestejä
625
Kyllä se porkka vielä kovemmassa liigassa pelaa! Ulkomaalaisvahvistuksella aina ”kovempi” näytönpaikka kuin paikallisella! Pitäisi aina onnistua ja olla oarempi kuin paikalliset! Tuolla saa pelata ja kantaa vastuuta ja jossain vaiheessa isommat ympyrät kutsuvat! Porkka ei ole vielä iällä pilattu ja aikaa siis on! Sveitsi ei muuten vieläkään ole mikään ”Beer League” niin kuin monista niin ehkä tuntuukin! Tunnin matka trentiinoon näytillekkin vielä😂 Ei koskaan tiedä😊
 
Viestejä
625
Kyllä se porkka vielä kovemmassa liigassa pelaa! Ulkomaalaisvahvistuksella aina ”kovempi” näytönpaikka kuin paikallisella! Pitäisi aina onnistua ja olla oarempi kuin paikalliset! Tuolla saa pelata ja kantaa vastuuta ja jossain vaiheessa isommat ympyrät kutsuvat! Porkka ei ole vielä iällä pilattu ja aikaa siis on! Sveitsi ei muuten vieläkään ole mikään
 
Viestejä
3,563
Kyllä se porkka vielä kovemmassa liigassa pelaa! Ulkomaalaisvahvistuksella aina ”kovempi” näytönpaikka kuin paikallisella! Pitäisi aina onnistua ja olla oarempi kuin paikalliset! Tuolla saa pelata ja kantaa vastuuta ja jossain vaiheessa isommat ympyrät kutsuvat! Porkka ei ole vielä iällä pilattu ja aikaa siis on! Sveitsi ei muuten vieläkään ole mikään ”Beer League” niin kuin monista niin ehkä tuntuukin! Tunnin matka trentiinoon näytillekkin vielä😂 Ei koskaan tiedä😊
Rakentaa hyvää uraa, vakituinen peliaika on tärkeintä ja sen jälkeen kaikki on mahdollista, minne vain kun kehtitys jatkuu sitä myötä
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös