Verkkovirhe

Presidentti Mauno Koiviston muistoa kunnioittaen

Viestejä
10,895
Presidentti Mauno "Manu" Koiviston elämäntyö ansaitsee tällekin palstalle oman topicin. Tippa tuli itselleni linssiin, kun ajattelin Manun elämänkaarta ja millaisten myrskyjen läpi tämä fundeeraaja on johdattanut Suomen vakauden aikaan. Hänen intohimonsa lentopalloon me kaikki tiedämme. Olisi hienoa, jos tänne palstalaiset kirjaisivat Manun lentopalloon liittyviä muistoja. Korson Vedon otteluissa hän oli usealla kaudelle ainakin kerran kauden aikana vieraana. Vantaa Ducksin ankkamaista huumaa ei hän päässyt enää kokemaan. Facebookissa on varsinkin levinnyt hänen aforismejaan, joista laitan tähän erinomaisen esimerkin.

"Minua rasittaa, että on joku eliitti, joka kertoo mitä mieltä kansan pitäisi olla ja antaa tuomioitaan ja hyväksymistään sen mukaan. Täytyy tunnustaa, että minua aika lailla rasittaa sekin, kun sanotaan, että katsokaa muita maita ja kuinka me kehtaamme niiden edessä olla. Aivan kuin meidän historiamme, yhteiskuntamme tai saavutuksemme olisivat sellaisia, että pitäisi jotenkin madella muiden ihmisten edessä."
 
Viestejä
1,766
Einomies Porkkakoski kirjoitti: Presidentti Mauno "Manu" Koiviston elämäntyö ansaitsee tällekin palstalle oman topicin. Tippa tuli itselleni linssiin, kun ajattelin Manun elämänkaarta ja millaisten myrskyjen läpi tämä fundeeraaja on johdattanut Suomen vakauden aikaan. Hänen intohimonsa lentopalloon me kaikki tiedämme. Olisi hienoa, jos tänne palstalaiset kirjaisivat Manun lentopalloon liittyviä muistoja. Korson Vedon otteluissa hän oli usealla kaudelle ainakin kerran kauden aikana vieraana. Vantaa Ducksin ankkamaista huumaa ei hän päässyt enää kokemaan. Facebookissa on varsinkin levinnyt hänen aforismejaan, joista laitan tähän erinomaisen esimerkin.

"Minua rasittaa, että on joku eliitti, joka kertoo mitä mieltä kansan pitäisi olla ja antaa tuomioitaan ja hyväksymistään sen mukaan. Täytyy tunnustaa, että minua aika lailla rasittaa sekin, kun sanotaan, että katsokaa muita maita ja kuinka me kehtaamme niiden edessä olla. Aivan kuin meidän historiamme, yhteiskuntamme tai saavutuksemme olisivat sellaisia, että pitäisi jotenkin madella muiden ihmisten edessä."
Kyllä lentopallomies Manu Koivisto on onneksi bongattu aikanaan Korson Lumossa, silloin kun pääsin pk-seudulla asuneena ns. paikallisotteluihin.
Olen kerran Pasilan Urheilutalolla puristanut hänen kättään. Maaottelu taisi olla Suomi-Kiina. Joskus.
 
Viestejä
3,441
PassariLiberoHakkuri kirjoitti:
Einomies Porkkakoski sanoi:
Presidentti Mauno "Manu" Koiviston elämäntyö ansaitsee tällekin palstalle oman topicin. Tippa tuli itselleni linssiin, kun ajattelin Manun elämänkaarta ja millaisten myrskyjen läpi tämä fundeeraaja on johdattanut Suomen vakauden aikaan. Hänen intohimonsa lentopalloon me kaikki tiedämme. Olisi hienoa, jos tänne palstalaiset kirjaisivat Manun lentopalloon liittyviä muistoja. Korson Vedon otteluissa hän oli usealla kaudelle ainakin kerran kauden aikana vieraana. Vantaa Ducksin ankkamaista huumaa ei hän päässyt enää kokemaan. Facebookissa on varsinkin levinnyt hänen aforismejaan, joista laitan tähän erinomaisen esimerkin.

"Minua rasittaa, että on joku eliitti, joka kertoo mitä mieltä kansan pitäisi olla ja antaa tuomioitaan ja hyväksymistään sen mukaan. Täytyy tunnustaa, että minua aika lailla rasittaa sekin, kun sanotaan, että katsokaa muita maita ja kuinka me kehtaamme niiden edessä olla. Aivan kuin meidän historiamme, yhteiskuntamme tai saavutuksemme olisivat sellaisia, että pitäisi jotenkin madella muiden ihmisten edessä."
Kyllä lentopallomies Manu Koivisto on onneksi bongattu aikanaan Korson Lumossa, silloin kun pääsin pk-seudulla asuneena ns. paikallisotteluihin.
Olen kerran Pasilan Urheilutalolla puristanut hänen kättään. Maaottelu taisi olla Suomi-Kiina. Joskus.
Kunnioitan Manua myös kovasti mitä henkilönä voi Suomen lentopallon eteen "ulkopuolisena" tehdä. Tuo LPH kommenti puristanut hämmensi minua. Itse koe saman tilanteen ilman puristusta. Enemmän kokesin ison käen oman ympärillä :) R.I.P sinulle Mauno Koivisto.
 
Viestejä
1,795
Iltapäivälehden sivuilta voi lukea Manun lentopallokaverin ja Manun tapaamisesta tämän sairasvuoteella. Huomaa kuinka tärkeä tämä laji oli heille molemmille.

Eipä tullut bongattua tätä legendaa lentopalokatsomossa eikä muutenkaan. Anoppila tosin sijaitsi aika lähellä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös