Verkkovirhe

Pielaveden Sampo

Viestejä
3,450
Poikelan tärkeys Sammolle hyökkäyspuolelle on kiistaton. Se mihin se riittää muihin verrattuna on eri asia. Eniten minua kiinnostaa miten kauan Antti on pois rosterista?
 
Viestejä
3,074
Ilman muuta Poikelan poissa olo huonontaa paljon Sammon hyökkäys oeliä, mutta uskon että uusi hakkurikin vielä "piristyy" ja tulosta alkaa tulla..seuraava Isku ottelu antaa jo siitä viitteitä toivottavasti.
 
Viestejä
221
Hyvä uutinen on, että Poikela on kehittynyt viime kaudesta. Pielaveden-Keiteleen Sanomissa (21.10.)verrattiin Antti Poikelan ja Elvis Krastinsin peliä ja todettiin pelaajat samantasoisiksi. Tällä perusteella kirjoittaja( Janne Taskinen) arvioi että "maajoukkueen porttien aukeaminen ei ole enää kaukana Poikelalle." Oliko Poikelasta todella maajoukkueeseen vai onko Janne Taskinen vetänyt vähän kotiin päin? Yleensä Taskisen otteluselostukset ovat mielestäni olleet asiallisia ja ainakin puolueettomia.
 
Viestejä
347
Matti K kirjoitti: Hyvä uutinen on, että Poikela on kehittynyt viime kaudesta. Pielaveden-Keiteleen Sanomissa (21.10.)verrattiin Antti Poikelan ja Elvis Krastinsin peliä ja todettiin pelaajat samantasoisiksi. Tällä perusteella kirjoittaja( Janne Taskinen) arvioi että "maajoukkueen porttien aukeaminen ei ole enää kaukana Poikelalle." Oliko Poikelasta todella maajoukkueeseen vai onko Janne Taskinen vetänyt vähän kotiin päin? Yleensä Taskisen otteluselostukset ovat mielestäni olleet asiallisia ja ainakin puolueettomia.
Mielipidekysymyksiähän nämä ovat, mutta minunkin mielestä Poikela on vähintäänkin Elvikssen veroinen, ellei parempi. Hurrikaanissa Kakon testosteronihuuruinen valmennustyyli ei sopinut Poikelalle, eikä myöskään Petrusevicille, mutta Tuovisen analyyttinen ote peliin ja rauhallinen suhtautuminen pelaajiin on palauttanut Poikelalle itseluottamuksen.

Lokakuun alun hurja Etta-peli osoitti, että tarvittaessa Poikela kaataa vastustajan vaikka yksin - ihan heti en muista, että Elviss olisi päässyt lähellekään vastaavia tehoja.
 
Viestejä
10,915
Edelliseen viitaten, niin tehoihin osin vaikuttaa myös passien jakauma. Pelaajilla myös voi joskus tulla ns. pöljä päivä. Myönteisessä mielessä.
 
Viestejä
87
Ainakin tilastojen perusteella keskitorjujien tehot todella heikot. Hakkuritilanne myös hankala. Varmastikin monen asian summa.
 
Viestejä
221
Kiitos kaikille kysymystäni kommentoineille!
Tänään Sampo kohtaa Iskun ja Isku lienee hyvä mittari sille, kuuluuko Sampo keskikastiin vai onko jopa pudotuspelipaikka tiukassa. Iskulla on tosin rasitteena eilinen tasainen ja pitkä peli ja Sampon kaikkien pelaajien pelikunnosta ei liene varmuutta. Enpä uskalla veikata lopputulosta!
 
Viestejä
221
Nyt on sitten Sampo kunto punnittu! Isku oli selvästi parempi ja Sampo pystyi antamaan kunnon vastuksen vain toisessa erässä. Sampo on tähän mennessä hävinnyt vain sarjan kärkijoukkueille.

Sampon sijoitus on nyt yhdeksäs, eli poikkeuksellisen huono tälle kaudesta toiseen menestyneelle joukkueelle. Tilanne vaikuttaa huolestuttavalta, mutta ehkä on liian aikaista tehdä vielä pitemmälle meneviä arvioita.

Miltä peli näytti livenä? Oliko Isku niin selvästi parempi kuin numeroiden valossa näyttää?
 
Viestejä
10,915
Ei kai vielä voi puhua kriisistä, mutta syvällä kyntää menestykseen tottunut Sampo. Mistä kenkä puristaa?
 
Viestejä
432
Tulipahan käytyä extemporee Pielavedellä kattomassa illan peli. Odotukset oli kovat ja edessä oli varmasti hyvä ja tiukka tappelu pinnoista.

Ihan sitä mitä odotin ei nähty ja oikeestaan aika paljon ikävä kyllä se jäi siitä.
Kyllä Sampo tarvii Poikelan rosteriin niin pian kuin se vaan on mahdollista. Jotenkin näytti aneemiselta peli ja pelistä puuttui se jokin. Se jokin on ollut Sampolla iloista ja räjähtävää pelaamista. Sitä en ikävä kyllä nyt nähnyt.
Se mikä pisti silmään niin Kaatrasalo oli lähes ainoa jolla oli asenne kohdallaan. Djordjevic oli kanssa asenteeltaan hyvä ja koitti tsempata porukkaa koviin suorituksiin. Djordjevic palkittiinkin Sampon parhaana joka oli oikea valinta.

Iskullakaan ei mielestäni ollut parasta mahdollista peliä vaikka 3-0 voitto tulikin. Iskun ei tarvinnut tehdä tuon enempää.
Iskun miehistä oli kyllä hienoa kattoa kuinka Helenius ja varsinkin Mäkinen kirmasi kentällä kunnioittamatta ketään verkolla :)
Mukavaa oli myös kattoa kuinka Iskun porukka riemuitsi pinnasta ringissä.

Härkönen keskeltä oli pelin alussa aika hyvä, mutta loppua kohden ikään kuin katosi pelistä. Mutta mukava oli nähdä hänen tekemistään.
Isku on nuori joukkue ja varmasti tulee kiusaamaan vielä monta kertaa vastustajia.

Sinkkonen puolestaan torjui näyttävästi ja naputti myös palloa lattiaan 7 passista 4 . Torjuntoja neljä myös.
Kokonaisuudessaan iloa oli juuri nuorten tekeminen.

Syöttö oli minusta melko heikko molemmilla. Suurin osa leijaa ja osa vielä helppoa leijaa. Vastaanotto toimi Iskulla hyvin mutta Sampon helppo syöttö teki sen hyväksi.

Tämä peli ei kuulu niihin jotka jää mieleen kovana tiukkana pelinä. Sampolla on huoleena (minusta) hakkuri. Ei pääse kehumaan nyt Serbian miestä vaikka kuinkan tahtois. Raamit on miehellä kuin lentopalloilijalla kuuluu olla mutta mutta.... 1 vs 1 suoraan torjuntaan pari kertaa ja jotenkin näytti siltä, että silmät kiinni läps.

Siitäkö lie ollu kiinni mutta myös passari Kraus oli kuin eri mies mitä olen viimeksi nähnyt. Viime kaudella mies loisti ja kuului ehdottomasti minun mielestä parhaimpiin passareihin mitä olen nähnyt. Nyt ei sitä loistetta näkyny koko pelin aikana ja Jere ottikin miehen vaihtoon.

Toivon todella, että Poikela kuntoutuu pian pelikuntoon, sillä Sampo tarvitsee miehen kuusikkoon.

Mielenkiintoista oli seurata kun Heinon katseet millon verkkotuomaria kohti tai päätuomaria kohti eikä rajatuomaritkaan jääny ilman hemaisevia katseita :D
Samalla alkoi kentällä pelaajat keskustelemaan siihen malliin, että päätuomari joutui jututtamaan kummankin puolen kapteeneja lopettaakseen mussutuksen. Sellasta pikku jutustelua se oli verkon molemmin puolin :D

Alkukausi oli Sampolla oikein hyvä ja peli kulki. Nyt menee alavireisesti mutta kyllä sieltä vielä tullaan se on varma.

Katsomossa oli pientä alavireisyyttä havaittavissa ja kyllä on sanottava, että on se kriittinen yleisö. Seassa istuessa ei voinut olla kuulematta kuinka omat puri nilkkaan ja viimeisen erän ollessa Iskun Iskulle 23 pinnaa alkoi osa porukasta nousta ja liikkua ulko-ovea kohti ? Hmm....Ei kiva :(
Aikasemmin kun olen päässyt vierailemaan Sampon luolassa on meno ollu todella hyvää ja meteliä on piisannu todella hyvin.

Yksi mikä oli tosi mukavaa niin, Sampon nauhoitetut mainokset ja kun tuli esim. ässäsyöttö niin kaijuttimista kuului siihen liittyvä mainos jossa kehuttiin syöttöä ja kuinka paljon sponsori anto fyrkkaa siitä :D
Hieno idea ja ainakin minulle se osu ja uppos . Ihan naaratti :D

Priimaa oli tietenkin kahvi ja ihan parasta oli grillimakkkarat :)

Kaikki positiivinen ylös ja nokka kohti uusia haasteita. Sen minkä Sampoa tunnen ja tiedän niin, on satavarmaa, että tuolta tullaan vielä ja kovaa. Pienestä se on kiinni ja niin kuin Jere sanoi, " tehtävänäni on löytää peli siitä joukkueesta, mikä käytettävissä on ja uskon sen myös löytyvän."

Minä uskon myös sen, että peli löytyy.
 
Viestejä
302
Mukavaa oli nähdä jepjep meidänkin luolassa, vaikka peli ei tosiaan parhaita puoliaan näyttänytkään. Taisit tulla sen kaverin kyydillä, joka osaltaan ratkoi kakkoserän? ;) Toivottavasti annoit palautetta :p
Tervetuloa vaan pian uudelleen, Sampo nousee vielä!
 
Viestejä
432
Hilima kirjoitti: Mukavaa oli nähdä jepjep meidänkin luolassa, vaikka peli ei tosiaan parhaita puoliaan näyttänytkään. Taisit tulla sen kaverin kyydillä, joka osaltaan ratkoi kakkoserän? ;) Toivottavasti annoit palautetta :p
Tervetuloa vaan pian uudelleen, Sampo nousee vielä!
Kyllä näin oli ja asiasta keskusteltiin ja ymmärrystä on molemmin puolin.

Mutta kaikesta huolimatta oli oikein mukava käydä ja vielä tulen käymään :D
Se 2 - erä oli paras ei niinkään pelinsä puolesta mutta jännittävin erä ehdottomasti. Paikkoja oli viedä erä mutta, Sinnkkonen peijooni oli sitten lopulta erimieltä.
 
Viestejä
3,074
Ei juuri nyt näytä hyvältä Sammon kannalta mutta Sampo nousee vielä..mielenkiinnolla menen Kove-Sampo peliä seuraamaan loppukuusta.
 
Viestejä
221
"Sampo nousee vielä!" Näin kirjoittavat jepjep, Hilima ja spede. Myös Jukka Tuovinen näyttää uskovan vielä joukkueeseen ja että" tappioissa on kasvun siemen". Koska minulla ei ole tarkempaa tietoa joukkueen tilanteesta, kysyn, mihin tuo usko Sampon nousuun perustuu. Onko joukkueessa nyt joku ongelma, joka tulevaisuudessa varmasti poistuu? Voisiko valmentaja sanoa julkisesti, että ei usko joukkueeseen?

Minäkin todella toivon ja haluan uskoa, että Sampo nousee, mutta minulla ei kyllä ole mitään tietoa, millä keinolla nousu voisi tapahtua.
 
Viestejä
3,074
Minä varmaan olen kaikkein asiantuntemattomin vastaamaan tuollaiseen kysymykseen mutta muutama syy on varmaan että loukkaantumisia :dry: on ollut nyt avain pelaajilla..lisäksi hakkuri tuli aivan sarjan alkuun eikä ole vielä varmaan täysin sopeutunut joukkueen pelitempoon.
Lisäksi alkuun ollut sarjan huippujoukkueet vastassa ja tappiot yleensä tuovat paineita joukkueelle.
Nämä ovat minun harrastajan mielipiteitä..asiantuntiat antavat paremmat ja syvällisemmät kommentit.
Joka tapauksessa minä luotan Jeren kykyyn saada joukkueesta enemmän irti..joka muistaa viimekautta sarja alkoi Sammolta vähän samaan malliin ja kevättä kohden tulokset parani oleellisesti.
 
Viestejä
106
Matti K kirjoitti: "Sampo nousee vielä!" Näin kirjoittavat jepjep, Hilima ja spede. Myös Jukka Tuovinen näyttää uskovan vielä joukkueeseen ja että" tappioissa on kasvun siemen". Koska minulla ei ole tarkempaa tietoa joukkueen tilanteesta, kysyn, mihin tuo usko Sampon nousuun perustuu. Onko joukkueessa nyt joku ongelma, joka tulevaisuudessa varmasti poistuu? Voisiko valmentaja sanoa julkisesti, että ei usko joukkueeseen?

Minäkin todella toivon ja haluan uskoa, että Sampo nousee, mutta minulla ei kyllä ole mitään tietoa, millä keinolla nousu voisi tapahtua.
Pikkaisen ristiriitainen kannanotto kun valmentajaa kehoitetaan julkisesti kertomaan, että usko on joukkueeseen mennyt ja samalla väitetään että ollaan aidosti kannustamassa joukuetta.

Todellisuudessa tällä kaudella on hävitty Tiikereille, Valepalle, Loimulle, Hurrikaanilleja Iskulle. Aika hätäiseltä ratkaisulta mielestäni vaikuttaa uskon heittäminen romukoppaan. On totta että Tiikeripelin ja Iskupelin yleisilme joukkueessa ei ollut paras mahdollinen. Kunhan Poikelan Antti saadaan hajoittaaan tojuntaa, niin sitten nähdään todellisuudessa mikä on suunta. Kevääseen on aikaa ja muutaman pelin nähneenä väitän että joukueessa on potentiaalia, kun saadaan rentous tekemiseen ja miehet terveeksi.

Täällä Ylä-Savossa uskoa joukkueeseen on ja yhdessä ollaan menty ja mennään niin vaikeina aikoina kuin menestyksen hetkinä, Kirveen kaivon heittäminen parin tappion perusteella ei kuulu tapoihn.
 
Viestejä
221
Kiitos spedelle ja T.E.N.E:lle hyvistä arvioista. Tuo minun "voisiko valmentaja..." on kyllä tarkoitettu ihan aidoksi kysymykseksi eikä kehotukseksi! Totta on, että Sampon vastustajat ovat olleet kovia, Sampon loppukiri runkosarjassa oli keväällä todella komea, hakkuri tuli liian myöhään, Poikelan loukkaantuminen on iso menetys... Tärkeää on, että kannattajat jaksavat uskoa myös huonoina päivinä! Valitettavasti minun tukeni on todella "teoreettista", kun voin olla katsomossa vain yhdessä runkosarjan pelissä tällä kaudella.
 
Viestejä
221
Kun Sampo nyt voitti Lekan 3-2, näyttää tilanne Sampon kannalta paljon valoisammalta. Poikela pelasi ainakin osan peliajasta ja Mutapcijakin pääsi tekemään pisteitä.
Tämän päivän otteluiden valossa näyttää siltä, että liiga on terävimmän kärjen jälkeen melko tasainen. Heikoimmalta näyttänyt Rientokin pystyi nyt voittamaan.
Odotan paikalla olleilta kommentteja Sampon pelistä!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös