Verkkovirhe

Ottelutapahtumat

Viestejä
633
En tiedä, onko tämä oman topicin aiheeksi riittävä, mutta ottelutapahtumien järjestämisessä ja läpiviemisessä on paikkakuntakohtaisia eroja. Ensimmäinen asia, mikä pistää ainakin minun korvaan on musiikin käyttö.
Joillakin paikkakunnilla soitetaan "ylikovalla" musiikkia siihen asti, kun pallo irtoaa syöttäjän kädestä.

Jos itse haluaisin pelkästään musiikkia kuunnella, menisin konserttiin. Lentopallo-ottelussa luulisi olevan muutakin kiinnostavaa kuin kuunnella esimerkiksi Tapani Kansan kahdeksankymmentäluvun hittejä nupit kaakkoon käännettynä.
 
Viestejä
2,533
Pelin aikaan soitettu musiikki on ainoastaan häiritsevää. Esittelyn jälkeen musiikkia saa seuraavaksi mielestäni soittaa pitkällä erätauoilla jos välttämättä halutaan :woohoo:
 
Viestejä
278
Jussi Juonio kirjoitti: Pelin aikaan soitettu musiikki on ainoastaan häiritsevää. Esittelyn jälkeen musiikkia saa seuraavaksi mielestäni soittaa pitkällä erätauoilla jos välttämättä halutaan :woohoo:
Ja joillakin paikkakunnilla kuuluttaja saa loihdittua sellaisen tunnelman kuin peli pelattaisiin jossain moskeijassa :silly:
 
Viestejä
633
aarre kirjoitti:
Jussi Juonio sanoi:
Pelin aikaan soitettu musiikki on ainoastaan häiritsevää. Esittelyn jälkeen musiikkia saa seuraavaksi mielestäni soittaa pitkällä erätauoilla jos välttämättä halutaan :woohoo:
Ja joillakin paikkakunnilla kuuluttaja saa loihdittua sellaisen tunnelman kuin peli pelattaisiin jossain moskeijassa :silly:
Kuuluttajia on monenlaisia, ainakin kolmenlaisia; hyviä, siedettäviä ja huonoja.
 
Viestejä
113
Hihalyönti kirjoitti:
aarre sanoi:
Jussi Juonio sanoi:
Pelin aikaan soitettu musiikki on ainoastaan häiritsevää. Esittelyn jälkeen musiikkia saa seuraavaksi mielestäni soittaa pitkällä erätauoilla jos välttämättä halutaan :woohoo:
Ja joillakin paikkakunnilla kuuluttaja saa loihdittua sellaisen tunnelman kuin peli pelattaisiin jossain moskeijassa :silly:
Kuuluttajia on monenlaisia, ainakin kolmenlaisia; hyviä, siedettäviä ja huonoja.
Pohjanoteeraus on se Kokkolan kuuuuuuuuuuuuuluuuuuuuuuttaaaaaaaaajaaaaaaaa, joka on ostanu Kim Floorilta kaikki vokaalit. :(
 
Viestejä
418
Samaa mieltä olen tuon musiikin (metelin) suhteen. Pitkällä tauolla sen vielä ymmärrän - eikä silloinkaan pitäisi ylittää desibeleissä turvarajoja.

Tosin vielä pahempi ilmiö ovat nuo rumpalit - etenkin Loimaalla. Aivan järkyttävää hakkaamista usean suuren rummun voimin koko ajan. Vastakkaisessa katsomossa pystyy juuri ja juuri olemaan, mutta pelin ääniä ei tuon rummutuksen vuoksi kuule lainkaan.

Juuri tuon älyttömän rummuttamisen vuoksi olenkin Hurrikaanien kotipelit asettanut henkilökohtaiseen boikottiin. :evil:
 
Viestejä
15
On "katsomokulttuuria" ja katsomokulttuuria.
https://m.youtube.com/watch?v=fmaXGrt8XFc

Vaikka korvat tinnittäisivätkin jonkin aikaa ellei hanki suojaimia niin kyllä mä jossakin näistä videopätkän peleistä mieluummin olisin kuin suomalaisessa palloilupyhätössä jossa kulmia kurtistellaan kun joku erehtyy hakkaamaan rumpua.. tai muuten kannustamaan omiaan.
 
Viestejä
418
Hmmm, vai 'erehtyy' hakkaamaan rumpua ...
Oletko käynyt Loimaalla Hurrien peleissä ?
Mene, ja nimenomaan sinne rumpuja hakkaavien katsomoon.

Ja kyllähän kannustamisessa ja älämölössä on eroa ...
En todellakaan haluaisi olla tuon videopätkän katsomossa ilman kuulosuojaimia.

Kaipa tuokin koettelemus on VaLePalla edessä :whistle:
 
Viestejä
4,780
Kuju kirjoitti: On "katsomokulttuuria" ja katsomokulttuuria.
https://m.youtube.com/watch?v=fmaXGrt8XFc

Vaikka korvat tinnittäisivätkin jonkin aikaa ellei hanki suojaimia niin kyllä mä jossakin näistä videopätkän peleistä mieluummin olisin kuin suomalaisessa palloilupyhätössä jossa kulmia kurtistellaan kun joku erehtyy hakkaamaan rumpua.. tai muuten kannustamaan omiaan.
Tällaista pitää olla omien kannattaminen. Suomessa kuulee välillä toisen pään katsomosta jonkun ihmisen henkäyksen kesken pelin,niin hiljaista on välillä että käy pelaajia sääliksi
 
Viestejä
5,650
metriheikki kirjoitti:
Kuju sanoi:
On "katsomokulttuuria" ja katsomokulttuuria.
https://m.youtube.com/watch?v=fmaXGrt8XFc

Vaikka korvat tinnittäisivätkin jonkin aikaa ellei hanki suojaimia niin kyllä mä jossakin näistä videopätkän peleistä mieluummin olisin kuin suomalaisessa palloilupyhätössä jossa kulmia kurtistellaan kun joku erehtyy hakkaamaan rumpua.. tai muuten kannustamaan omiaan.
Tällaista pitää olla omien kannattaminen. Suomessa kuulee välillä toisen pään katsomosta jonkun ihmisen henkäyksen kesken pelin,niin hiljaista on välillä että käy pelaajia sääliksi
Tuollaisesta kannattamisesta tuomarihan varmaan antais katsojille punaisen kortin.
 
Viestejä
3,429
jotta päästäisiin alkuperäiseen kysymykseen, niin ottelutapahtumassa on ottelu, kuuluttaja ja paljon vielä muuta.

Ensimmäinen mihin minä vieraspaikkakunnalla kiinnitän huomiota on otteluohjelma. Onko edes sitä? Jos on mitä siinä on. Parhaat ovat "avanneet" ottelun tilastoineen ja pikku huomioineen.

Seuraava on tarjonta. Kioski/ravintola/fanikauppa/sponsoreiden tiskit ja "koukut".

Sitten halli ja miten siellä ilmenee seura, tuleva peli, penkit, valot.

Seuraava on sitten otteluesittely. Kuuluttaja, valot, show, musiikki ym

Yleisö ja miten käyttäytyy. Kunnioitetaanko vierailijoita ja kannustetaan omia. Annetaan jopa arvostusta vastustajan hienolle suoritukselle.

Pitkälle tauolla kiinnitän huomiota palvelun sujuvuuteen ja palvelu "tahtoon".

Koukut vielä ennen pelinloppua on extraa ja miten "asiakas" vielä muistetaan että tulisi uudestaan eikä jäisi tv ääreen.
 
Viestejä
164
metriheikki kirjoitti:
Kuju sanoi:
On "katsomokulttuuria" ja katsomokulttuuria.
https://m.youtube.com/watch?v=fmaXGrt8XFc

Vaikka korvat tinnittäisivätkin jonkin aikaa ellei hanki suojaimia niin kyllä mä jossakin näistä videopätkän peleistä mieluummin olisin kuin suomalaisessa palloilupyhätössä jossa kulmia kurtistellaan kun joku erehtyy hakkaamaan rumpua.. tai muuten kannustamaan omiaan.
Tällaista pitää olla omien kannattaminen. Suomessa kuulee välillä toisen pään katsomosta jonkun ihmisen henkäyksen kesken pelin,niin hiljaista on välillä että käy pelaajia sääliksi
Gate 13 on melko kova porukka ja hienosti kiertää myös futiskatsomon ulkopuolella. Jokunen vuosi sitten naisten korismatsi Panathinaikos - Olympiakos keskeytettiin fanien vuoksi. Kyllä jokunen rumpu tai ämpäri katsomossa on pikkujuttu B)

Ja jotta karma heikkenisi: en tykkää Kokkolan kuluttajasta, ei luo tunnelmaa - ärsyttää vaan. En toki tiedä jaksaako enään.
 
Viestejä
845
Gate13 on järjestäytynyt huligaaniryhmä. Suurelle osalle siitä porukasta itse seurattavalla lajilla ei ole juuri merkitystä, kantava ajatus on oman ryhmän maineen rakentaminen ja tarpeen tullen puolustaminen 'vihollisia' vastaan. Ei tällaista, kiitos.
http://hmongbuy.net/video/sq7NW1r0kRQ
 
Viestejä
113
Sylvaanlahti kirjoitti:

Ja jotta karma heikkenisi: en tykkää Kokkolan kuluttajasta, ei luo tunnelmaa - ärsyttää vaan. En toki tiedä jaksaako enään.
Tiikereiden joukkue on päässyt nyt kuuluttajansa tasolle.
 
Viestejä
418
No, näkyy tässä Hotsportin porukassa ainakin jokunen moisen 'fanikulttuurin' kannattaja olevan.

Olen edelleen sitä mieltä, että älämölö saati anarkia eivät kuulu minkään urheilulajin katsomoon.

Rummutus, kannustushuudot ja kättentaputus ovat OK. Mutta ylilyöntejä etenkin tuossa rummutushommassa esiintyy ...
 
Viestejä
633
massinen sanoi:
No, näkyy tässä Hotsportin porukassa ainakin jokunen moisen 'fanikulttuurin' kannattaja olevan.

Olen edelleen sitä mieltä, että älämölö saati anarkia eivät kuulu minkään urheilulajin katsomoon.

Rummutus, kannustushuudot ja kättentaputus ovat OK. Mutta ylilyöntejä etenkin tuossa rummutushommassa esiintyy ...[/quote

Kohtuus kaikessa on paikallaan.
 
Viestejä
1,795
Oli mielessä lähteä katsomaan VaLePan otteita Kreikkaan. Varmaan ikimuistoinen Kreikanmatka jos vastustajan faneina on tuollainen järjestäytynyt huligaaniryhmä. Ja paikalla muutama sata mellakkapoliisia
 
Viestejä
164
waltsu kirjoitti: Oli mielessä lähteä katsomaan VaLePan otteita Kreikkaan. Varmaan ikimuistoinen Kreikanmatka jos vastustajan faneina on tuollainen järjestäytynyt huligaaniryhmä. Ja paikalla muutama sata mellakkapoliisia
Gate 13 on siis Panathinaikoksen firma, ei PAOK In.
 
Viestejä
154
massinen kirjoitti: No, näkyy tässä Hotsportin porukassa ainakin jokunen moisen 'fanikulttuurin' kannattaja olevan.

Olen edelleen sitä mieltä, että älämölö saati anarkia eivät kuulu minkään urheilulajin katsomoon.

Rummutus, kannustushuudot ja kättentaputus ovat OK. Mutta ylilyöntejä etenkin tuossa rummutushommassa esiintyy ...
Eilen olisi Massinenkin viihtynyt lentopallo-ottelussa. Pyynikillä oli tunnelma kuin enon hautajaisissa ja nuukat manselaiset säästivät ilmaiset ämpärit jäälyhtyjen tekemiseen eikä rummuttamiseen. Tätä suomalainen lentopallo kaipaa.
 
Viestejä
418
Joopa joo, ei liene olemassa mitään välimuotoa anarkistien älämölön ja hautajaistunnelman välillä ... :lol:
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös