Verkkovirhe

Naisten Mestaruusliigan pudotuspelit 2023

Viestejä
431
Oliko Mosser tässä pelissä liigan paras yleispelaaja, vai oliko tuo ennustus koko keväälle. Ja onko myös ihan varmaa jo, että Lentopallokerho voittaa mestaruuden?
No taas ihme jankkaamista. Kun pelejä oon seurannut niin omasta mielestä Mosser on liigan paras yleispelaaja ja se ei tietenkään tarkoita että sitten Hämeenlinna voittaa välttämättä mestaruuden. Hemmetin hyvä pelaaja joka tulee pelaamaan monta hyvää peliä ja varmasti myös huonoja yhtälailla. Nussbaum varmaan on myös yksi parhaista mutta en ole nähnyt siltä mitään huippupeliä ainakaan vielä
 
Viestejä
274
Viestin nuoremmalla passarilla hyvä tulevaisuus edessä. Passitekniikka näytti ainakin omaan silmään paljon paremmalta kuin Virtasella. Vaivaton. Ja pää kesti hyvin, ilman passivirheitä, vaikka varmoihin suuntiin heittikin.
 
Viestejä
2,132
No taas ihme jankkaamista. Kun pelejä oon seurannut niin omasta mielestä Mosser on liigan paras yleispelaaja ja se ei tietenkään tarkoita että sitten Hämeenlinna voittaa välttämättä mestaruuden. Hemmetin hyvä pelaaja joka tulee pelaamaan monta hyvää peliä ja varmasti myös huonoja yhtälailla. Nussbaum varmaan on myös yksi parhaista mutta en ole nähnyt siltä mitään huippupeliä ainakaan vielä
Juu, ei ole kiellettyä sanoa omaa mielipidetään pelaajasta, mutta itse säästän parhaiden pelaajien kommentit kauden loppuun :)
 
Viestejä
431
Juu, ei ole kiellettyä sanoa omaa mielipidetään pelaajasta, mutta itse säästän parhaiden pelaajien kommentit kauden loppuun :)
"Kaikista paras ja imelin viisauven laji on jälkiviisaus, sillä alalla saahaan eniten aikaan. Siinä on tapaus mennyttä aikakautta, mutta se kuvitellaan esiintulevaksi ja sakilla setvitään, miten olisi paras käyttäytyä. Tässä lajissa on ihminen viisaimmillaan... Jälkiviisaan silmä on somassa paikassa, se kahtoo taaksepäin..."
 
Viestejä
240
Kyllä oli Viestin peli pettymys, karmea sulaminen ekassa erässä ja se tais ratkaista koko pelin. Lindgren edelleen ihan varjojen mailla, 4 pistettä....Virtanen tais loukata taas nilkkansa, paljon pitää Viestin pelissä tapahtua muutoksia että voidaan voitosta haaveilla.
Tänäänkin kahdessa erässä yhden pisteen verran enemmän olis pitänyt tapahtua.. 😊
 
Viestejä
2,132
"Kaikista paras ja imelin viisauven laji on jälkiviisaus, sillä alalla saahaan eniten aikaan. Siinä on tapaus mennyttä aikakautta, mutta se kuvitellaan esiintulevaksi ja sakilla setvitään, miten olisi paras käyttäytyä. Tässä lajissa on ihminen viisaimmillaan... Jälkiviisaan silmä on somassa paikassa, se kahtoo taaksepäin..."
Ihmeellistä jankkaamista tosiaan. Jatketaan sitten hetki vielä. Otit esiin Nusbaumin. Itse olen nähnyt häneltä monta huippupeliä. Esim kaksi viimeistä peliä LiigaPlokia vastaan. Ja olen nähnyt Mosserilta monta umpisurkeaa peliä kauden mittaan. Jos haluaa täällä esiintyä asiantuntijana kannattaa miettiä mitä kirjoittaa. Omia suosikkeja saa toki kehua ja kannustaa. Mosser saatetaan hyvinkin valita kauden MVP:ksi, mutta sitä valintaa ei ole vielä tehty.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2,132
Mosser vai Nusbaum. Jankkaaminen on hiekkalaatikkotasolla. Meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äiti ja meidän isä on voimakkaampi kuin teidän isä.;)🤣
En minä ole nostanut Nusbaumia jalustalle, vaikka harvoin tuollaista monipuolisuutta ja lahjakkuutta nähdään Suomen pelikentillä 🤓
 
Viestejä
7
Koska olen hiukan laiska, niin tiedustelen, että olisiko tähän ketjuun mahdollista laittaa linkkejä, lähteitä tai viitteitä tukemaan näitä, kuka on paras liigapelaaja mielipiteitä/väitteitä. Olisi helpompaa tarkastella, että tukeeko jokin asia juuri sitä väitöstä, joka sillä hetkellä esitetään.
Esimerkiksi tyyliin "Mosser oli paras Cup-viikonloppuna" tyylillä. Sellainen on suhteellisen helppo ja vaivaton tarkistaa. Se antaisi hirmuisesti lisäarvoa kommenteille.
 
Viestejä
1,454
Tuo "liigaan paras pelipaikalla x"- on mielenkiintoinen määrittely. Jos katsotaan tilastoja ja numeroita, faktat on tosiaan helppo tarkistaa kuten edellä todettiin. Sitten taas MVP ei ole paras, vaan most valuable, ja tästä alkaa sitten kirjavuus. Itse sanoisin et Cup- viikonlopun MVP ei oranssipaidoilla todella ollut Mosser vaan Roivainen, joka nakattiin pää edellä kylmään veteen ja suoriutui tästä vähintään hyvin. Mutta voiko tämän tarkistaa jostain? Ei oikeastaan.

Jos liigan paras x katsotaan tilastoista, pelisuoritus typistetään numeroiksi. Tottakai jos toisen liberon vastaanottoprosentti koko runkosarjassa on 60 ja toisen 20, niin varmaan on helppo sanoa kumpi on parempi vastaanottava libero, mutta jos prosentit on 53 ja 56, onko se 56-prosenttisesti nostanut automaattisesti parempi libero? Ei välttämättä.

Pelaajat on hyvin erilaisia myös kentällä, toinen lähtee syöttönurkkaan yksin murjottamaan ja toinen sytyttää joko joukkueen tuuletuksilla. Joku ei välttämättä ota tappotorjuntoja mutta sijoittuu niin että puolustuksen työ on helppoa. Joku hakee mahdottomalta näyttävän pallon tappiotilanteessa 20-23, joukkue saa siitä hirveän piikin ja voittaa erän, ja tätä ei tilastoida mitenkään. Joku tekee tasaisen työn joukkueelleen, ei ole pistepörssin kärjessä mutta on se joka hoitaa hommansa illasta toiseen. Ja nämä viimeiset on nimenomaan usein niitä yleispelaajia.

Lentopallo on siitä hieno laji että vaikka olisi Isabelle Haak, yksin ei voi pelata eikä voittaa.
 
Viestejä
2,132
Koska olen hiukan laiska, niin tiedustelen, että olisiko tähän ketjuun mahdollista laittaa linkkejä, lähteitä tai viitteitä tukemaan näitä, kuka on paras liigapelaaja mielipiteitä/väitteitä. Olisi helpompaa tarkastella, että tukeeko jokin asia juuri sitä väitöstä, joka sillä hetkellä esitetään.
Esimerkiksi tyyliin "Mosser oli paras Cup-viikonloppuna" tyylillä. Sellainen on suhteellisen helppo ja vaivaton tarkistaa. Se antaisi hirmuisesti lisäarvoa kommenteille
Me voimme hyvin keskustella pelaajien ominaisuuksista, hyvistä ja huonoista puolista. Ja vertailla pelaajia keskenään. Mutta jos halutaan keskustella siitä, kuka on liigan paras pelaaja tai liigan paras yleispelaaja niin silloin tulee jo hankaluuksia.
 
Viestejä
2,132
Muutama sana eilisestä Pölkyn ja Plokin pelistä. Ploki on hyvä joukkue, sitä ei voi kiistää. Ja silti sijoitus runkosarjassa oli 7. Ploki tuli vahvasti kahteen eka erään. Pölkky oli helisemässä ja antoi jälleen kovasti tasoitusta runsailla syöttövirheillä. Muutamilla pelaajilla samaa on ollut läpi kauden. Joukkueessa oli kumminkin riittävästi pelaajia, jotka eivät ota paineita vaikka peleissä panokset kasvavat. He osaavat nauttia tiukoista paikoista. Keskeltä ei hyökätty, en osaa sanoa kuuluiko se taktiikkaan, että laidasta, 1- ja 6-paikoilta tullaan? Syöttötaktiikat oli selvät. Ploki syötti lähes kaikki tarkasti Nusbaumille. Ja syöttö oli myös hyvä. Nusbaumin vastaanotto jäi keskimäärin kolmeen metriin. Pulustuksissa hän kyllä palauttaa pallot melko tarkasti passarille asti. Lux oli Pölkyn kohteena ja sai syötöllä pelattua hänet ulos pelistä. Plokin yleispelaajat jäivät 10 pisteen tietämille vaikka ovat monessa pelissä tehneet lähes kolmekymmentäkin. Itse ajattelin ennen eilistä peliä, että ensimmäinen peli on Plokin kannalta ratkaisevin. Mutta luulen, että Ploki ei myy helpolla nahkaansa, vaan Pölkky joutuu kaivamaan joka pelissä parastaan voittaakseen. Ja se ei ole ollenkaan huono asia. Vain sillä tavalla kone hioutuu kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
341
Uusi päivä uudet kujeet.

Puijo-Vampula 3-1 vampulan pitää nostaa tasoaan, pelkkä Petrova ei riitä. Myös matkarasitus ei mukana tässä ottelussa.

Pölkky-Ploki 3-1 jos hakkuri Anna pelaa. Täällä myös Plokin matkarasitus pois.

Viesti-Kangasala 3-0 kalavelat kuittaa heti takas. Olihan eilenkin pienestä kiinni. Momenttumi meni ekassa erässä. Tälläistä virhettä ei tänään käy.

Orpo-Hlpk huomenna vissiin vasta, mutta heitetään 1-3 kotona orpo sitkeä vastus ja Butke/Arosen hyvällä päivällä erä heille.

Karsinnoissa ArVo-Jymy 3-2 Jymy saanut levätä rauhassa, ei matkustusta ja taistelukirves kaivettu, jotta vierasvoitto tulisi, kuitenkin ArVon hyökkäysleveys vie ottelun.


Eilen pari loukkaantumista, virtanen viesti ja rekola kangasala, toivottavasti lieviä. Nämä playoffit kuitenkin niitä mitä pelaajat odottavat...
 
Viestejä
431
@Paippi halusi verrata Mosseria ja Nusbaumia. Nusbaum on yksi pelaaja Pölkyn joukkueessa ja yksi pelaaja ei kesää tee.
No en minä kyllä noita verrannut vaan nostin Nussbaumin nimen kun mietin että kuka muu pelaaja voisi olla sellainen mitä voisi miettiä että voisi olla liigan paras tai parhaita yleispelaajia ja sanoin myös että en ole nähnyt Nussbaumilta mitään huippupeliä tällä kaudella mikä nyt lähinnä johtuu siitä että en ole ehtinyt näkemään kuin ehkä yhden kokonaisen Pölkyn pelin joulun jälkeen. Ja selvyyden vuoksi en ole mikään hämeenlinnafani enkä kuusamofani vaan ihan näin junnuja valmentavana kiinnostunut eri pelaajista sen pohjalta miten pelaamavat ja millaisia taitoja ja fysiikkaa niillä on kun tulee aina junnuille ehdotettua pelaajia ketä kannattaa seurata jos jaksavat noita liigapelejä katsoa. Mutta onhan tämä vähän erikoista että jos sanoo mielipiteen siitä että kuka vois olla liigan paras yleispelaaja niin tulee täällä aikamoinen älämölö. Tsillatkaa vähän sanois meidän junnut. Niin ja voisihan vaikka cupin finaaliviikonlopun tilastot katsella läpi yleispelaajien osalta ja veikkaisin että kyllä siellä Mosser nousisi ykköseksi mutta jos joku ehtisi niin kyllähän nuo tilastot kiinnostaisi
 
Viestejä
2,132
No en minä kyllä noita verrannut vaan nostin Nussbaumin nimen kun mietin että kuka muu pelaaja voisi olla sellainen mitä voisi miettiä että voisi olla liigan paras tai parhaita yleispelaajia ja sanoin myös että en ole nähnyt Nussbaumilta mitään huippupeliä tällä kaudella mikä nyt lähinnä johtuu siitä että en ole ehtinyt näkemään kuin ehkä yhden kokonaisen Pölkyn pelin joulun jälkeen. Ja selvyyden vuoksi en ole mikään hämeenlinnafani enkä kuusamofani vaan ihan näin junnuja valmentavana kiinnostunut eri pelaajista sen pohjalta miten pelaamavat ja millaisia taitoja ja fysiikkaa niillä on kun tulee aina junnuille ehdotettua pelaajia ketä kannattaa seurata jos jaksavat noita liigapelejä katsoa. Mutta onhan tämä vähän erikoista että jos sanoo mielipiteen siitä että kuka vois olla liigan paras yleispelaaja niin tulee täällä aikamoinen älämölö. Tsillatkaa vähän sanois meidän junnut. Niin ja voisihan vaikka cupin finaaliviikonlopun tilastot katsella läpi yleispelaajien osalta ja veikkaisin että kyllä siellä Mosser nousisi ykköseksi mutta jos joku ehtisi niin kyllähän nuo tilastot kiinnostaisi
Miksi ei saisi kommentoida, jos Boran ja Paipin mielestä Mosser on Mestaruusliigan paras yleispelaaja? Jos perusteluna on Cup-finaali niin ei siinä mitään. On se kumminkin perustelu. Paljon hedelmällisempää olisi käydä keskustelua Mosserin koko kaudesta. Syksyllä hän tuli Hämeenlinnaan kovalla kohulla. Puhuttiin aivan ylivoimaisesta pelaajasta. Onhan hän ollut toki parhaimmillaan erinomainen, mutta kun niitä rypemisiäkin on tullut ihan liikaa. Ja Pölkyn pelaajiin on vähän vaikea verrata, kun heistä aika moni on lepovuorossa kerrallaan. Nusbaum on myös pelannut pelejä, joissa hän on käynyt vain tuplavaihdoissa kentällä. Nekin ovat tärkeitä hetkiä joukkueen kannalta. Ja jos joukkue on pelannut vähän viisieräisiä, niin pelaajat eivät pyöri tilastojenkaan kärkipaikoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös