Verkkovirhe

Naisten Mestaruusliiga 2022-2023

Viestejä
223
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös oulussa pohjois-suomen erämessut ollut yksi Ettan isoja tukijoita, koronan myötä ei voitu messuja järjestää niin seurakset nähtiin.
Näinhän se on ollut. Ja Etta teki virheen talousahdingossa tekemällä sopparin Oy:stä ravintoloitsijan kanssa. Ja kun korona veti ravintoloitsijan bisnekset kuralle jolloin kaikki asiat meni päin honkia. Saa nähdä kuka Oy:n laskut loppujen lopuksi maksaa vai maksaako kukaan?
 

Jos

Viestejä
44
Olen varmaan vanhanaikainen , mutta minun mielestäni pitäisi ottaa käyttöön ulkomaalais kiintiöt. Esim. Kolme pelaajaa ja yksi valmentaja per joukkue. Liikaa tusina ulkkareita joukkueissa. Vievät pelipaikkoja kotimaisilta nuorilta pelaajilta. Tiedän ettei muissakaan maissa ole muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kiintiöitä. Mutta mutta miesten liigassa pelaa 27 ja naisten 30 ulkomaalais peluria. Miesten liigassa on kolmella ja naisten liigassa neljällä joukkueella vähintään neljä ulkkaria. Tiedän myös ,että eu:n myötä kiintiöitä ei voi laittaa,mutta onhan herrasmies sopimukset olemassa. Missä omat lahjakkaat nuoret saavat kokemusta ,kun lupaavat pelaajat väkisin haluavat liigaan jumppanurkkaukseen. Ykkössarja joka olisi näille oikea sarja,ei kelpaa. Saa olla eri mieltä
 
Viestejä
560
Olen varmaan vanhanaikainen , mutta minun mielestäni pitäisi ottaa käyttöön ulkomaalais kiintiöt. Esim. Kolme pelaajaa ja yksi valmentaja per joukkue. Liikaa tusina ulkkareita joukkueissa. Vievät pelipaikkoja kotimaisilta nuorilta pelaajilta. Tiedän ettei muissakaan maissa ole muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kiintiöitä. Mutta mutta miesten liigassa pelaa 27 ja naisten 30 ulkomaalais peluria. Miesten liigassa on kolmella ja naisten liigassa neljällä joukkueella vähintään neljä ulkkaria. Tiedän myös ,että eu:n myötä kiintiöitä ei voi laittaa,mutta onhan herrasmies sopimukset olemassa. Missä omat lahjakkaat nuoret saavat kokemusta ,kun lupaavat pelaajat väkisin haluavat liigaan jumppanurkkaukseen. Ykkössarja joka olisi näille oikea sarja,ei kelpaa. Saa olla eri mieltä
Voisi olla hyvä juttu, mutta 1-sarjajoukkueita vähän verrattuna tarpeeseen. Harvassa liigaseurassa on 1-sarjamahdollisuutta joten osa pelaa 2-sarjoissakin.
 
Viestejä
212
Olen varmaan vanhanaikainen , mutta minun mielestäni pitäisi ottaa käyttöön ulkomaalais kiintiöt. Esim. Kolme pelaajaa ja yksi valmentaja per joukkue. Liikaa tusina ulkkareita joukkueissa. Vievät pelipaikkoja kotimaisilta nuorilta pelaajilta. Tiedän ettei muissakaan maissa ole muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kiintiöitä. Mutta mutta miesten liigassa pelaa 27 ja naisten 30 ulkomaalais peluria. Miesten liigassa on kolmella ja naisten liigassa neljällä joukkueella vähintään neljä ulkkaria. Tiedän myös ,että eu:n myötä kiintiöitä ei voi laittaa,mutta onhan herrasmies sopimukset olemassa. Missä omat lahjakkaat nuoret saavat kokemusta ,kun lupaavat pelaajat väkisin haluavat liigaan jumppanurkkaukseen. Ykkössarja joka olisi näille oikea sarja,ei kelpaa. Saa olla eri mieltä
Hyvä mielipide mutta kai olet tietoinen että EU alueen pelaajat lasketaan kaikki "kotimaiseksi" koska työvoiman vapaa liikkuvuus. Muita sitten voitaisiin rajoittaa jos yhdessä sitä haluttaisiin. Toinen asia on sitten se, mikä sen merkitys olisi koska EU sisällä rajoituksia ei saa olla.
 
Viestejä
326
Olen varmaan vanhanaikainen , mutta minun mielestäni pitäisi ottaa käyttöön ulkomaalais kiintiöt. Esim. Kolme pelaajaa ja yksi valmentaja per joukkue. Liikaa tusina ulkkareita joukkueissa. Vievät pelipaikkoja kotimaisilta nuorilta pelaajilta. Tiedän ettei muissakaan maissa ole muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kiintiöitä. Mutta mutta miesten liigassa pelaa 27 ja naisten 30 ulkomaalais peluria. Miesten liigassa on kolmella ja naisten liigassa neljällä joukkueella vähintään neljä ulkkaria. Tiedän myös ,että eu:n myötä kiintiöitä ei voi laittaa,mutta onhan herrasmies sopimukset olemassa. Missä omat lahjakkaat nuoret saavat kokemusta ,kun lupaavat pelaajat väkisin haluavat liigaan jumppanurkkaukseen. Ykkössarja joka olisi näille oikea sarja,ei kelpaa. Saa olla eri mieltä
Ei tuolla kovin monta ”tusinaulkkaria” ole. Taitaa totuus olla, että riittävän hyviä kotimaisia pelureita ei ole niin paljoa, että rajat voisi laittaa kiinni. Ymmärtäähän sen, että joitakin harmittaa, kun joku pystyy rakentamaan kilpailukykyisen joukkueen napapiirille.
 
Viestejä
1,396
Taitaa olla muualla EU:ssa ratkaistu sillä että rajoitetaan ulkomaalaisten pelaajien määrää yhtäaikaa kentällä, ei joukkueessa. Se kuinka lainmukainen ratkaisu on en tiedä, mutta vuodesta toiseen menevät samalla systeemillä.

Tämä viesti ei ole kannanotto puolesta taikka vastaan.
 
Viestejä
75
Vuodesta toiseen tuota samaa tyhjän jauhatusta. Suosittelen sellaisille, jotka eivät ymmärrä vaikkapa Pölkky Kuusamon toimintaa, muuttamaan esim.5 vuodeksi tänne siirtomaasuomeen, josta on totuttu aina lähtemään. Ehkä silmät avautuisivat, kuinka yksinkertaista on rakentaa joukkue, jos haluaa pelata korkeimmalla sarjatasolla. Itse ihmettelen touhua saada joukkue pääkaupunkiseudulle keinotekoisesti. Jos siltä alueelta ei löydy resursseja muodostaa joukkue se ei sitä ansaitse. Kyse on kilpaurheilusta, kun sääntöjen mukaan toimitaan, tällainen touhotus mitä ulkkareista käydään, kertoo palloilukulttuuristamme, ei mitään hyvää.
 
Viestejä
1,263
Olen varmaan vanhanaikainen , mutta minun mielestäni pitäisi ottaa käyttöön ulkomaalais kiintiöt. Esim. Kolme pelaajaa ja yksi valmentaja per joukkue. Liikaa tusina ulkkareita joukkueissa. Vievät pelipaikkoja kotimaisilta nuorilta pelaajilta. Tiedän ettei muissakaan maissa ole muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kiintiöitä. Mutta mutta miesten liigassa pelaa 27 ja naisten 30 ulkomaalais peluria. Miesten liigassa on kolmella ja naisten liigassa neljällä joukkueella vähintään neljä ulkkaria. Tiedän myös ,että eu:n myötä kiintiöitä ei voi laittaa,mutta onhan herrasmies sopimukset olemassa. Missä omat lahjakkaat nuoret saavat kokemusta ,kun lupaavat pelaajat väkisin haluavat liigaan jumppanurkkaukseen. Ykkössarja joka olisi näille oikea sarja,ei kelpaa. Saa olla eri mieltä
Vaihtoehtoja on varmaankin aika vähän jos kilpasarjoja pelataan eli työvoiman vapaa liikkuvuus kuten edellä todettiin.Suomalaisen lentopallon pitää elää samassa tahdissa vaikkapa koriksen, futiksen ja jääkiekon kanssa missä ilman ulkomaalaisia ei homma toimisi. Sama myös toisinpäin: meidän pelaajat saa mahdollisuuden siirtyä taitojensa mukaan muiden maiden sarjoihin.
Aika kriittinen olen kuitenkin sille vaihtoehdolle että kaikki pelaajat tuotetaan ulkomailta ilman omaa juniorityötä.Ymmärtäisin vielä jotenkin jos kyseessä olisi urheilubisnes vaikkapa jääkiekon tapaan.
Nyt ei kaikilla seuroilla ole minkäänlaista pitkäntähtäimen suunnitelmaa, vuosi kerrallaan mennään vaihtuvilla ostopelaajilla.
Ei kovin viisasta.
 
Viestejä
178
Olen varmaan vanhanaikainen , mutta minun mielestäni pitäisi ottaa käyttöön ulkomaalais kiintiöt. Esim. Kolme pelaajaa ja yksi valmentaja per joukkue. Liikaa tusina ulkkareita joukkueissa. Vievät pelipaikkoja kotimaisilta nuorilta pelaajilta. Tiedän ettei muissakaan maissa ole muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kiintiöitä. Mutta mutta miesten liigassa pelaa 27 ja naisten 30 ulkomaalais peluria. Miesten liigassa on kolmella ja naisten liigassa neljällä joukkueella vähintään neljä ulkkaria. Tiedän myös ,että eu:n myötä kiintiöitä ei voi laittaa,mutta onhan herrasmies sopimukset olemassa. Missä omat lahjakkaat nuoret saavat kokemusta ,kun lupaavat pelaajat väkisin haluavat liigaan jumppanurkkaukseen. Ykkössarja joka olisi näille oikea sarja,ei kelpaa. Saa olla eri mieltä
Kyllä tässä ajatusta on, myös omasta mielestä. Miten sen toteuttaisi, se onkin sitten eri tarina. Itse olen jäänyt kaipaamaan tietoa tästä palloilulajien pelaajille suunnatusta yhdistyksestä. Siellähän oli nostoina mm. pelajasopimuksien yhdenvertaistaminen ulkomaalaisen ja kotimaisen pelaajan välillä. En ota kantaa yksittäisten joukkueiden ulkomaalaisten määrään, mutta mielestäni olisi vähintäänkin reilua kertoa suomalaiselle nuorelle lupaukselle, että meille tulee tänä vuonna sinun pelipaikalle esim 2 tai jopa 3 ulkomaalaista pelaajaa jne. Näin sitten ennenkuin suomalainen kirjoittaa nimensä paperiin, hän voisi oikeasti pohtia omaa uraansa lentopallossa: haluaako peliaikaa ja vastuuta vai kovaa kilpailua tai jotain muuta. Nyt käy monesti niin, että suomalaiset sopivat pelaamisesta ennenkuin seuralla on oikeastaan edes ajatuksia kuinka monta ulkomaalaista tulee ja sitten on tietysti vielä erikseen tämä toinen kierros vuoden vaihteessa. Ulkomaalaisille lankeaa sitten jo vähän luonnostaan tuo pelipaikka ja ehkä suomalaiselta vaaditaan jopa hieman kovempia näyttöjä, jotta voisi pelipaikan raivata itselleen. Ja jos näin kävisi, niin sitten seura irtisanoo vanhan ulkkarin ja uutta sisään ja jälleen suomalainen on ihmeissään peliajan suhteen, joka kuitenkin on se, joka kouliii pelaajia kanvainväliselle tasolle. Sitten on tietysti vielä eriasia tuo tämän pelaajayhdistyksenkin esiin nostama asia, jossa ulkomaalaisten sopimuksiin kirjataan takuu paikka kuusikossa...Näitäkin seuroja valitettavasti löytyy.
 
Viestejä
1,989
Jos pelaaja lopettaa aktiiviuransa alle parikymppisenä silloin ei ole kyse peliajasta vaan tavoitteet ovat ihan muualla kuin urheilussa. Onneksi meillä on vielä jonkin verran lentopalloilijoita, jotka haaveilevat lentopalloilijan urasta. Ja jotkut vielä siitä, että pelaavat ammattilaisina ulkomailla.
 
Viestejä
560
Jos pelaaja lopettaa aktiiviuransa alle parikymppisenä silloin ei ole kyse peliajasta vaan tavoitteet ovat ihan muualla kuin urheilussa. Onneksi meillä on vielä jonkin verran lentopalloilijoita, jotka haaveilevat lentopalloilijan urasta. Ja jotkut vielä siitä, että pelaavat ammattilaisina ulkomailla.
No urasta ei voi puhua ennen 20vuotta.
Joskus pitää meidän jokaisen katsoa peiliin niin tukijoukkojen ja valmentajien kun näin tapahtuu.
Maajoukkueryhmät alkaa c-ikäisenä ja samat pelaajat ovat U20 asti joukkueissa.
Kaikki eivät jatka sen jälkeen joten kannataisiko pitää laajempaa ryhmää jotta ryhmistä ulosjääneet voisivat tavoitella myös sitä uraa.
 
Viestejä
1,259
Ottamatta kantaa ulkkari-pelaajien määrään heitän kysymyksen esim nimimerkeille Bongaaja ja Viewer; Mikä on fanin/kannattajan fiilis,kun joukkue koostuu isolla osalla ulkkareista ja vaihtuvuus niissä on suurta? Löytyykö 'aito kiintymys/fanitus' ko pelaajiin?
 
Viestejä
224
Kyllä tässä ajatusta on, myös omasta mielestä. Miten sen toteuttaisi, se onkin sitten eri tarina. Itse olen jäänyt kaipaamaan tietoa tästä palloilulajien pelaajille suunnatusta yhdistyksestä. Siellähän oli nostoina mm. pelajasopimuksien yhdenvertaistaminen ulkomaalaisen ja kotimaisen pelaajan välillä. En ota kantaa yksittäisten joukkueiden ulkomaalaisten määrään, mutta mielestäni olisi vähintäänkin reilua kertoa suomalaiselle nuorelle lupaukselle, että meille tulee tänä vuonna sinun pelipaikalle esim 2 tai jopa 3 ulkomaalaista pelaajaa jne. Näin sitten ennenkuin suomalainen kirjoittaa nimensä paperiin, hän voisi oikeasti pohtia omaa uraansa lentopallossa: haluaako peliaikaa ja vastuuta vai kovaa kilpailua tai jotain muuta. Nyt käy monesti niin, että suomalaiset sopivat pelaamisesta ennenkuin seuralla on oikeastaan edes ajatuksia kuinka monta ulkomaalaista tulee ja sitten on tietysti vielä erikseen tämä toinen kierros vuoden vaihteessa. Ulkomaalaisille lankeaa sitten jo vähän luonnostaan tuo pelipaikka ja ehkä suomalaiselta vaaditaan jopa hieman kovempia näyttöjä, jotta voisi pelipaikan raivata itselleen. Ja jos näin kävisi, niin sitten seura irtisanoo vanhan ulkkarin ja uutta sisään ja jälleen suomalainen on ihmeissään peliajan suhteen, joka kuitenkin on se, joka kouliii pelaajia kanvainväliselle tasolle. Sitten on tietysti vielä eriasia tuo tämän pelaajayhdistyksenkin esiin nostama asia, jossa ulkomaalaisten sopimuksiin kirjataan takuu paikka kuusikossa...Näitäkin seuroja valitettavasti löytyy.

Siis oikeasti on sopimuksessa takuu kuusikkopaikasta? Itse en ole kertaakaan törmännyt tuohon vaatimukseen ulkomaalaisen pelaajan kohdalla. On voitu kysyä minkälaista roolia on tarjolla tai mitä pelaajalta odotetaan. Suomalaisten pelaajien kohdalla on muutaman kerran jäänyt neuvottelut kesken kun ei ole luvattu varmaa kuusikkopaikkaa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös