Verkkovirhe

Naisten mestaruusliiga 2020/2021

Viestejä
575
Jos savon logoa vertaa Lapin äijät logoon niin tuoreemmalta tuo äijä näyttää. Savon logossa vois ihan hyvin olla vuosiluku 1917. Mutta nettisivu ja muu tiedotus todellakin perpolla viime vuosituhannelta. Siinä kyllä näkyy että toisen sivuihin on satsattu pikkusen enempi.
 
Viestejä
3,794
Seurahan voi ulkoistaa täysin myös itsensä. Ja niin on tehtäväkin jos omaa osaamista ei löydy. Aika monessa seurassa panostetaan oman osaamisen lisäämiseen. Jutun perusteella joku voi vetää äkkiä johtopäätöksen, että tällä hetkellä Kangasalla ei ole brandia eikä uskottavuuttakaan.
No joo, urheiluseuran päätehtävä on urheilla ja menestyä siellä, panokset sinne. Brändäys olemattomilla markkinoilla turhaa rahan haaskausta jos budjetit muutenkin tiukoilla.
Aika helposti mennään markkinamiesten jargoniin ja luullaan johonkin arvonnousuun mikä vois syntyä itsestään, ei synny. Urheiluseurassa ainoastaan urheilulliset saavutukset ratkaisee, markkinailme sen mukaan.
 
Viestejä
201
No joo, urheiluseuran päätehtävä on urheilla ja menestyä siellä, panokset sinne. Brändäys olemattomilla markkinoilla turhaa rahan haaskausta jos budjetit muutenkin tiukoilla.
Aika helposti mennään markkinamiesten jargoniin ja luullaan johonkin arvonnousuun mikä vois syntyä itsestään, ei synny. Urheiluseurassa ainoastaan urheilulliset saavutukset ratkaisee, markkinailme sen mukaan.
Nyt ollaan asian ytimessä. Urheiluseurassa ratkaisevat urheilulliset saavutukset, markkinailme sen mukaan.

Monessa seurassa varmasti mietitään oman seuran urheilullisten saavutusten tavoitteita ja näitä tavoitteita tukevaa markkinailmettä ja seuran brändiä. Brändihän on paljon enemmän kuin markkinailme.

Urheilun näkökulmasta tärkeämpää on varmastikin tehdä toimenpiteitä joilla seuran urheilullinen osaaminen ja tuloksen teon kyky kasvaa ja täten tavoitteet voidaan asettaa korkeammalle.
 
Viestejä
1,989
No joo, urheiluseuran päätehtävä on urheilla ja menestyä siellä, panokset sinne. Brändäys olemattomilla markkinoilla turhaa rahan haaskausta jos budjetit muutenkin tiukoilla.
Aika helposti mennään markkinamiesten jargoniin ja luullaan johonkin arvonnousuun mikä vois syntyä itsestään, ei synny. Urheiluseurassa ainoastaan urheilulliset saavutukset ratkaisee, markkinailme sen mukaan.
Ulkoistaminen maksaa aina. Harvassa ovat ne freelancerit ja yksityisyrittäjät, jotka tekevät talkoita. Urheiluseuratyö on perinteisesti perustunut talkootyöhön. jos talkooporukka loppuu loppuu muukin toiminta. Eihän se huono asia ole tietenkään, jos konsultteja käytetään. Itselleni ei ehkä auennut mikä tuossa Kangasalan casessa oli niin erityistä. Alkaako sitten raha juosta seuran kassaan isompina virtoina jos brändin kerrotaan olevan huippuiskussa, Sawon vanavedessä. Kerran käytetty idea on jo vanha idea ja matkimista.
 
Viestejä
418
Onkohan muuten seurojen budjetteja jossakin saatavilla?
Ei ole kai listaa missään. Jotkut seurat antaa haastatteluissa suuntaa-antavia summia ja niitä löytyy googlen avustuksella.

Mutta vilkaistaanpa välillä sarjataulukkoa, mitä näkemyksiä foorumin porukoilla on alkukaudesta?
 
Viestejä
3,429
Ei ole kai listaa missään. Jotkut seurat antaa haastatteluissa suuntaa-antavia summia ja niitä löytyy googlen avustuksella.

Mutta vilkaistaanpa välillä sarjataulukkoa, mitä näkemyksiä foorumin porukoilla on alkukaudesta?

Näkyykö budjetit sarjataulukosta ;) Kuvittelen, että naisten puolelta ainakin :)
 
Viestejä
575
Kyllä se budjetti näkyy taulukossa sekä miehillä että naisilla. Ei taida kärkijoukkueiden pelaajat käydä töissä, mutta hännillä olevissa joukkueissa ei montaa pelaajaa ole jotka pärjää ilman päivätyötä.
 
Viestejä
3,794
Kyllä se budjetti näkyy taulukossa sekä miehillä että naisilla. Ei taida kärkijoukkueiden pelaajat käydä töissä, mutta hännillä olevissa joukkueissa ei montaa pelaajaa ole jotka pärjää ilman päivätyötä.
Joo varmaan näin. Tämähän on se iso kysymys jos haluaa ammattilaiseksi ; pitää valita seura missä ei puuhastella vaan focus on lentopallossa.Vain ja ainoastaan.
 
Viestejä
1,002
Nyt menee itseltäni kovasti ohi tämä brändäyksen kritisoinnin logiikka. Halutaan ammattimaisuutta seuraan, mutta koetaan ja pelätään brändäyksen syövän jotain? Urheilutoimintaa?

Mihin tämä luulo perustuu? Ei kai tuolla jääkiekon puolellakaan kukaan enää tosissaan ajattele, että seuran, joukkueen ja yksittäisen pelaajan brändäys haittaa urheilutoimintaa, eihän?
 
Viestejä
246
Kyllä se budjetti näkyy taulukossa sekä miehillä että naisilla. Ei taida kärkijoukkueiden pelaajat käydä töissä, mutta hännillä olevissa joukkueissa ei montaa pelaajaa ole jotka pärjää ilman päivätyötä.
Varmasti näkyy, ainakin se kenellä on eniten pelimerkkejä. Summia siellä ei taida luea :)

Nyt menee itseltäni kovasti ohi tämä brändäyksen kritisoinnin logiikka. Halutaan ammattimaisuutta seuraan, mutta koetaan ja pelätään brändäyksen syövän jotain? Urheilutoimintaa?

Mihin tämä luulo perustuu? Ei kai tuolla jääkiekon puolellakaan kukaan enää tosissaan ajattele, että seuran, joukkueen ja yksittäisen pelaajan brändäys haittaa urheilutoimintaa, eihän?
Brändäyksen taustalla on ainakin minun logiikalla sekin ajatus, että houkutellaan näkyvyyden avulla lisää tukieuroja joukkueelle ja seuralle. Näillä rahoilla sitä toimintaa pystyttäisiin ammattimaistamaan. Toki jos kaikki pelit häviää, niin hieno logo merkitsee siinä vaiheessa aika vähän.

Tuo pelaajien brändäys on hyvä pointti nostaa esiin. Liigassa on muutamia pelaajia, jotka sosiaalisessa mediassa tekevät jotain kaupallista yhteistyötä. Ei sieltä varmasti suuria summia tule, mutta kaikki on kotiinpäin ja suhteellisen pienellä vaivalla.
 
Viestejä
201
Nyt menee itseltäni kovasti ohi tämä brändäyksen kritisoinnin logiikka. Halutaan ammattimaisuutta seuraan, mutta koetaan ja pelätään brändäyksen syövän jotain? Urheilutoimintaa?
Brändäyshän on osa seuran kehittämistä, joten varmastikin se on hyväksi. Jokainen seura tietysti vastaa omasta toiminnastaan. Sivusta useamman seuran toimintaa katsellessa ongelmat eivät varmastikaan ole brändissä, vaan siinä että ei ole paljoakaan sitä mitä brändätä.
 
Viestejä
3,794
Nyt menee itseltäni kovasti ohi tämä brändäyksen kritisoinnin logiikka. Halutaan ammattimaisuutta seuraan, mutta koetaan ja pelätään brändäyksen syövän jotain? Urheilutoimintaa?

Mihin tämä luulo perustuu? Ei kai tuolla jääkiekon puolellakaan kukaan enää tosissaan ajattele, että seuran, joukkueen ja yksittäisen pelaajan brändäys haittaa urheilutoimintaa, eihän?
Joo oikeassa olet, eivät brändäys ja urheilullinen toiminta ole toisiansa poissulkevia vaan nykyaikaisen urheilutoiminnan elinehto.Se huonoin tilanne on sellainen että luodaan mediassa vahva brändi, kalliisti, ilman vastinetta todellisuudessa, sehän on täysin mahdollista.
Lentopallo on ollut matalan profiilin laji ; seurojen nimet vaihtuu lähes vuosittain, samoin kaikki muukin toimintaympäristö on ollut aika sekavaa , haastava ympäristö toimia.
Toivotaan että tilanne muuttuisi paremmaksi.
 
Viestejä
10,870
Joo oikeassa olet, eivät brändäys ja urheilullinen toiminta ole toisiansa poissulkevia vaan nykyaikaisen urheilutoiminnan elinehto.Se huonoin tilanne on sellainen että luodaan mediassa vahva brändi, kalliisti, ilman vastinetta todellisuudessa, sehän on täysin mahdollista.
Lentopallo on ollut matalan profiilin laji ; seurojen nimet vaihtuu lähes vuosittain, samoin kaikki muukin toimintaympäristö on ollut aika sekavaa , haastava ympäristö toimia.
Toivotaan että tilanne muuttuisi paremmaksi.

Mielelläni lukisin kirjoittamasi tarkennuksen väitteeseen, että seurojen nimet vaihtuu lähes vuosittain. Luettelo seuroista ja nimien vaihtumisten vuosiluvut antaisivat syvyyttä lonkalta heittämällesi väitteelle.

Mitä tarkoitat kaikella muulla toimintaympäristöllä. Se on ollut mielestäsi sekavaa ja siksi siinä on haastavaa toimia. Mitähän kaikkea toimintaympäristöön lopulta mielestäsi kuuluu?
 
Viestejä
1,500
Lentopallo on ollut matalan profiilin laji ; seurojen nimet vaihtuu lähes vuosittain, samoin kaikki muukin toimintaympäristö on ollut aika sekavaa , haastava ympäristö toimia.
Toivotaan että tilanne muuttuisi paremmaksi.
Korson Veto/Vantaa Ducksin nimi on toistaiseksi vaihtunut n. 92 vuoden välein, voi olla että tahti hieman harvenee. Voisitko Pasma vastata viestiini sitten, kun nimi taas vaihtuu.
 
Viestejä
3,794
Korson Veto/Vantaa Ducksin nimi on toistaiseksi vaihtunut n. 92 vuoden välein, voi olla että tahti hieman harvenee. Voisitko Pasma vastata viestiini sitten, kun nimi taas vaihtuu.
Vikipedia kertoo että Piivolleyn sarjasta luopumisen myötä Korson veto sai paikan liigasta ja muutti nimekseen Vantaa Ducks 2016 . 92 v. ?
 
Viestejä
3,794
Mielelläni lukisin kirjoittamasi tarkennuksen väitteeseen, että seurojen nimet vaihtuu lähes vuosittain. Luettelo seuroista ja nimien vaihtumisten vuosiluvut antaisivat syvyyttä lonkalta heittämällesi väitteelle.

Mitä tarkoitat kaikella muulla toimintaympäristöllä. Se on ollut mielestäsi sekavaa ja siksi siinä on haastavaa toimia. Mitähän kaikkea toimintaympäristöön lopulta mielestäsi kuuluu?
No vähän esimakua brändityöryhmälle toimintaympäristöstä; Perungan pojat, Napa, Lakkapää, Santasport , yhden kaupungin lentopalloseurojen nimiä n. 10 vuoden ajalta.Yksi vai useampi seura? Kuka yhdistyi ja mihin?
Seurojen pitkää historiaa mihin voit luoda brändin; Savo 2017, Hurmos 2017, Ducks 2016, Hurrikaani 2007, Akaa 2010....
Vrt HIFK 1897, Tappara 1955, Ilves 1931, TPS 1922 , Rauman Lukko 1936 ....
 
Viestejä
3,495
No vähän esimakua brändityöryhmälle toimintaympäristöstä; Perungan pojat, Napa, Lakkapää, Santasport , yhden kaupungin lentopalloseurojen nimiä n. 10 vuoden ajalta.Yksi vai useampi seura? Kuka yhdistyi ja mihin?
Ja nykyinen Lapin Äijät brändäys..😂 Oktoberfest peliasu, en kyllä ymmärrä miten se Lappiin liittyy mutta kukin tyylillään..
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös