Verkkovirhe

MM-kisojen jokaisella pelillä merkitys olympiahaav

Viestejä
18
Miesten lentopallomaajoukkue pelaa parhaillaan MM-kisoissa samalla myös asetelmista päästä mukaan Rion olympialaisiin 2016. Jokaisella ottelulla on käytännössä merkitys siihen, miten Suomella on mahdollista päästä mukaan pelaamaan paikasta Rioon.

Olympiakarsintajärjestelmää laitettiin uusiksi edellisiin Lontoon 2012 karsintoihin nähden. Nyt Euroopassa järjestetään vain yksi kahdeksan joukkueen karsintaturnaus, joka pelataan tammikuussa 2016. Aiemmin kaikki halukkaat maat pääsivät karsimaan olympiapaikasta esikarsintojen tai karsintojen kautta.

Euroopan karsintaturnaukseen pääsee mukaan tällä kertaa vain seitsemän parasta joukkuetta Euroopan rankingin (CEV) 1.11.2015 perusteella sekä kahdeksantena maana karsintaturnaksen isäntäjoukkue.

Euroopan rankingiin 1.11.2015 lasketaan mukaan pisteet käynnissä olevista MM-kisoista, Maailmanliigasta 2015 sekä EM-kisoista 2015. Suomi on tällä hetkellä Euroopan rankingissa kahdeksannella tilalla.

Ennen Euroopan olympiakarsintaa on mahdollisuus jo varmistaa olympiapaikka syksyllä 2015 EM-kisojen jälkeen pelattavassa Maailmancupissa. Maailmancupiin selviää EM-kisojen 2-3 parasta ja sieltä olympiapaikan saavuttaa kolme parasta. Jos näiden kolmen joukossa on eurooppalaismaita, nämä eivät osallistu enää tuleviin karsintoihin.

Viimeinen mahdollisuus saavuttaa olympiapaikka on maailman karsintalohkojen kautta. Niihin pääsee mukaan parhaat ei jo olympiapaikkaa saavuttaneet maat maailmanrankingin (FIVB) 1.1.2016 mukaan. Maailmankarsinnnoissa lohkoja on kolme ja niihin päästäkseen Suomen maailmanrankigin olisi oltava noin 20:n tienoila.

Tällä hetkellä Suomen maailmanranking on 26. ja pisteitä Suomella on 39. Esimerkiksi kymmenes tila käynnissä olevissa MM-kisoissa nostaisi Suomen nyt noin sijoille 16-17 pistemäärän kasvaessa tuolloin 60:een.

Maailman karsintalohkoon vaikuttavaan maailmanrankingiin tulee vielä muutos MM-kisojen jälkeen Maailmancupista 2015, Maailmanliigasta 2015 sekä maanosien mestaruusturnauksista 2015.

Toni Flink
 
Viestejä
10,895
Kiitos Toni. Nyt vain pidetään peukkuja, että äijät selättävät vastustajia jatkolohkossa oikein kunnolla. Kuuden parhaan joukkoon pääseminen lähentelisi täällä Tussinkoskella märkää unta.
 

UVV

Viestejä
174
Jep, hyvä selvitys. Ittellä meinas jo vähän ruveta kyrsimään, että mitä hyötyä tästä MM-välisarjasta edes on kun mitali-peleihin ei ole kunnolla edes teoreettisia mahdollisuuksia.

Rion matka olisikin jotain ihan muuta :)
 
Viestejä
3
Vielähän kuuden joukkoonkin on mahdollisuudet, ei anneta periks vielä... toki se vaatisi likimain jokaisesta jatkolohkon pelistä voiton tai vähintään kolmesta (tässä tapauksessa pientä ristiin pelaamista)... Mutta tämä vaan vahvistaa sitä, että jokaisella neljällä jatkosarjan ottelulla on suuri merkitys tulevaan! :)
 
Viestejä
3,448
Tonin selvitys on selkeä vaikka ei kaikkea ymmärtänytkään :)

Mutta jos ymmärsin oikein Rion maksimissa euroopasta menee 7 joukkuetta. Riippuen siitä moniko hoitaa itsensä kisoihin maailmancupin ja maailman karsintalohkojen kautta.

Se että pääsee kyseisiin kisoihin karsimaan rioon maailmanrankingin sijoitus pitää olla tarpeeksi hyvä versus muut euroopan joukkueet?

no nyt ollaan kisoissa kohdattu euroopan joukkueista Saksa. Ja jatko karsinnasta kohdataan Venäjä ja Bulgaria. Jotta mentäis maailmanrangissa ohi euroopanjoukkueista olisi hyvä niitä voittaakin kai?

Korjailkaa "tietävät" varajäsenen yksinpuhelua jos olen hakoteillä :)
 
Viestejä
10,895
Fiksuja varajäsen pohdiskelee. Meikäläisen pää ei kestä näitä kaikkia mahdollisia pohdintoja millä tuota Euroopan ranking-sijoitusta nostettaisiin. Joku merkitys varmasti tulevilla EM-kisoillakin on. Mutta mitä näitä spekuloimaan. Kaadetaan Venäjä ja Bulgaria ja siihen päälle vielä Kanada ja Kiina. Kai sillä johonkin pääsee. Sitten minua ihmetytti, kun välillä jo niin varmasti puhuttiin, että jatkolohkoon tulee kaikki alkulohkon pisteet. Eipä ole ainakaan Ylen sivuilla olevissa taulukoissa näkynyt. Saatiin ne Kuubalta niistetyt kaksi pojoa mukaan.
 
Viestejä
1,766
Einomies Porkkakoski kirjoitti: Fiksuja varajäsen pohdiskelee. Meikäläisen pää ei kestä näitä kaikkia mahdollisia pohdintoja millä tuota Euroopan ranking-sijoitusta nostettaisiin. Joku merkitys varmasti tulevilla EM-kisoillakin on. Mutta mitä näitä spekuloimaan. Kaadetaan Venäjä ja Bulgaria ja siihen päälle vielä Kanada ja Kiina. Kai sillä johonkin pääsee. Sitten minua ihmetytti, kun välillä jo niin varmasti puhuttiin, että jatkolohkoon tulee kaikki alkulohkon pisteet. Eipä ole ainakaan Ylen sivuilla olevissa taulukoissa näkynyt. Saatiin ne Kuubalta niistetyt kaksi pojoa mukaan.
Minä olen pettynyt tähän alkusarjan pisteiden "menetykseen."
3 voittoa on aina 3 voittoa = TULISI olla niin jatkosarjassakin.
Ei näin kai mennä ja toimita lätkässäkään MM -tasolla??
 
Viestejä
55
PassariLiberoHakkuri kirjoitti:
Einomies Porkkakoski sanoi:
Fiksuja varajäsen pohdiskelee. Meikäläisen pää ei kestä näitä kaikkia mahdollisia pohdintoja millä tuota Euroopan ranking-sijoitusta nostettaisiin. Joku merkitys varmasti tulevilla EM-kisoillakin on. Mutta mitä näitä spekuloimaan. Kaadetaan Venäjä ja Bulgaria ja siihen päälle vielä Kanada ja Kiina. Kai sillä johonkin pääsee. Sitten minua ihmetytti, kun välillä jo niin varmasti puhuttiin, että jatkolohkoon tulee kaikki alkulohkon pisteet. Eipä ole ainakaan Ylen sivuilla olevissa taulukoissa näkynyt. Saatiin ne Kuubalta niistetyt kaksi pojoa mukaan.
Minä olen pettynyt tähän alkusarjan pisteiden "menetykseen."
3 voittoa on aina 3 voittoa = TULISI olla niin jatkosarjassakin.
Ei näin kai mennä ja toimita lätkässäkään MM -tasolla??
niiden otteluiden pisteet tulee mukaan jotka jatkaa välisarjassa (Suomelle siis Kuuba ottelun kaksi pojoa, mutta ei Korea ja Tunisia otteluiden pisteitä, koska ne eivät jatka välisarjassa)
 
Viestejä
1,766
Jallu-Cola kirjoitti:
PassariLiberoHakkuri sanoi:
Einomies Porkkakoski sanoi:
Fiksuja varajäsen pohdiskelee. Meikäläisen pää ei kestä näitä kaikkia mahdollisia pohdintoja millä tuota Euroopan ranking-sijoitusta nostettaisiin. Joku merkitys varmasti tulevilla EM-kisoillakin on. Mutta mitä näitä spekuloimaan. Kaadetaan Venäjä ja Bulgaria ja siihen päälle vielä Kanada ja Kiina. Kai sillä johonkin pääsee. Sitten minua ihmetytti, kun välillä jo niin varmasti puhuttiin, että jatkolohkoon tulee kaikki alkulohkon pisteet. Eipä ole ainakaan Ylen sivuilla olevissa taulukoissa näkynyt. Saatiin ne Kuubalta niistetyt kaksi pojoa mukaan.
Minä olen pettynyt tähän alkusarjan pisteiden "menetykseen."
3 voittoa on aina 3 voittoa = TULISI olla niin jatkosarjassakin.
Ei näin kai mennä ja toimita lätkässäkään MM -tasolla??
niiden otteluiden pisteet tulee mukaan jotka jatkaa välisarjassa (Suomelle siis Kuuba ottelun kaksi pojoa, mutta ei Korea ja Tunisia otteluiden pisteitä, koska ne eivät jatka välisarjassa)
Joo, kyllä aivan oikein - ja tiedän, mutta mulla oli sellainen kutina, että lätkässä mentiin vähä toisella tavalla??
Seuraan aika minimaalisen vähän tuota "kiakkoa," mutta paremmin tietävät voivat selittää. Vai onko sillä sittenkään mitään vertausarvoa tai merkitystä meijjän lajille = lentopallolle?
Minusta ihan ok, että on merkitystä Euro -rankingiin ja Rion mahiksiin.
Hyvä Jukka "Tuijottaja" Lehtonen. Kirahvi Wroclavin eläintarhassa ajatteli nolostuneena, että Juke on kuitenkin pitempi kuin hän - ja jatkoi eläinmurkinointiaan!!!
(TV2 -Urheilu klo 22:00 tänään.)
 
Viestejä
106
PassariLiberoHakkuri kirjoitti:
Jallu-Cola sanoi:
PassariLiberoHakkuri sanoi:
Einomies Porkkakoski sanoi:
Fiksuja varajäsen pohdiskelee. Meikäläisen pää ei kestä näitä kaikkia mahdollisia pohdintoja millä tuota Euroopan ranking-sijoitusta nostettaisiin. Joku merkitys varmasti tulevilla EM-kisoillakin on. Mutta mitä näitä spekuloimaan. Kaadetaan Venäjä ja Bulgaria ja siihen päälle vielä Kanada ja Kiina. Kai sillä johonkin pääsee. Sitten minua ihmetytti, kun välillä jo niin varmasti puhuttiin, että jatkolohkoon tulee kaikki alkulohkon pisteet. Eipä ole ainakaan Ylen sivuilla olevissa taulukoissa näkynyt. Saatiin ne Kuubalta niistetyt kaksi pojoa mukaan.
Minä olen pettynyt tähän alkusarjan pisteiden "menetykseen."
3 voittoa on aina 3 voittoa = TULISI olla niin jatkosarjassakin.
Ei näin kai mennä ja toimita lätkässäkään MM -tasolla??
niiden otteluiden pisteet tulee mukaan jotka jatkaa välisarjassa (Suomelle siis Kuuba ottelun kaksi pojoa, mutta ei Korea ja Tunisia otteluiden pisteitä, koska ne eivät jatka välisarjassa)
Joo, kyllä aivan oikein - ja tiedän, mutta mulla oli sellainen kutina, että lätkässä mentiin vähä toisella tavalla??
Seuraan aika minimaalisen vähän tuota "kiakkoa," mutta paremmin tietävät voivat selittää. Vai onko sillä sittenkään mitään vertausarvoa tai merkitystä meijjän lajille = lentopallolle?
Minusta ihan ok, että on merkitystä Euro -rankingiin ja Rion mahiksiin.
Hyvä Jukka "Tuijottaja" Lehtonen. Kirahvi Wroclavin eläintarhassa ajatteli nolostuneena, että Juke on kuitenkin pitempi kuin hän - ja jatkoi eläinmurkinointiaan!!!
(TV2 -Urheilu klo 22:00 tänään.)
Toisaalta järjestelmä jossa vain jatkavien joukkueiden keskinäisten pelien pisteet tulevat mukaan, on oikeudenmukainen jatkolohkon paremmutta ratkottaessa. Alkulohkojen kahden huonoimman tasoero voi olla eri lohkoissa merkittävä, jolloin heikommasta lohkosta jatkolohkoon tulleilla olisi etua "helpoista" pisteistä.
 
Viestejä
3,448
varajäsen kirjoitti: Tonin selvitys on selkeä vaikka ei kaikkea ymmärtänytkään :)

Mutta jos ymmärsin oikein Rion maksimissa euroopasta menee 7 joukkuetta. Riippuen siitä moniko hoitaa itsensä kisoihin maailmancupin ja maailman karsintalohkojen kautta.

Se että pääsee kyseisiin kisoihin karsimaan rioon maailmanrankingin sijoitus pitää olla tarpeeksi hyvä versus muut euroopan joukkueet?

no nyt ollaan kisoissa kohdattu euroopan joukkueista Saksa. Ja jatko karsinnasta kohdataan Venäjä ja Bulgaria. Jotta mentäis maailmanrangissa ohi euroopanjoukkueista olisi hyvä niitä voittaakin kai?

Korjailkaa "tietävät" varajäsenen yksinpuhelua jos olen hakoteillä :)
no nyt jatkan vielä tätä "yksinpuhelua".

Vielä voidaan olla parempia eurooppalaisia mm kisoissa kuin italia ja bulgaaria! ;)

no jälkimmäinen pitää voittaa :)

ja voidaan olla samalla sijalla kuin puola, serbia tai ranska. :eek:hmy:

mitähän nämä sijoitukset sitten loppujen lopuksi vaikuttaa maailmanranginkiin?

mutta edellä on ainakin Venäjä, Saksa, ja kolmikosta Puola, Serbia ja Ranska pari joukkuetta (ja taitaa kaikki kolme olla edellä :pinch: )

eli vielä taistellaan Rion unelmasta?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös