Verkkovirhe

Kuortane

Vuosaaren_Viikinki kirjoitti:
Vaihtopenkin Vasenlaita sanoi:
Vuosaaren_Viikinki sanoi:
Vaihtopenkin Vasenlaita sanoi:
Tämän kauden jälkeen naisten liigasta tulee käytännössä suljettu sarja.!

Voisitko tarkentaa!?
Tänä vuonna ykkösen voittaja suoraan liigaan. Ensi vuonna kaikilla liigaporukoilla todennäköisesti vähintään kolme ammattipelaajaa jos aikovat pärjätä sarjassa. Aika vaikea on nähdä ykkössarjalaisen mahdollisuuksia nousuun siinä vaiheessa.

... ja sinullako on jo tietoa seuraavan
kauden sarjasysteemistä???
No liigajoukkueilla ei taida olla haluja ainakaan vähentää ulkomaalaisten määrää... Kaipa heitäkin tässä asiassa kuullaan... Ja jonkinlaiset karsintapelit varmaan pelataan.
 
Viestejä
44
Vanhan kertausta eli onko naisten liiga oikea sarjataso Kuortaneelle kun otetaan turpaan selkeästi joka pelissä ja onko Kuortaneen erityiskohtelu ja poikkeussäännöt oikein muita kohtaan ???
 
Viestejä
281
Gloria kirjoitti: Vanhan kertausta eli onko naisten liiga oikea sarjataso Kuortaneelle kun otetaan turpaan selkeästi joka pelissä ja onko Kuortaneen erityiskohtelu ja poikkeussäännöt oikein muita kohtaan ???
On. Mitä haittaa on kertomastasi Kuortaneen erityiskohtelusta muille joukkueille?
 
Viestejä
44
Siitä on esimerkiksi se haitta jos sääntö sanoo että sarjan viimeinen tai kaksi viimeistä joutuvat pelaamaan putoamispelit alempaan sarjaan eli ykkössarjaan tai kakkossarjaan koskien Kuortaneen liiga tai ykkössarjan joukkueita miehissa tai naisissa , niin kappas vaan tässä tapuksessa astuu Kuortaneen poikkeussääntö peliin ja putoamiskarsintoihin joutuukin sarjan toiseksi viimeinen joukkue eli liigan tapauksessa Pieksämäki ja miesten ykkössarjan puolella kolmanneksi huonoin joukkue eli Kuutoset että senverran vääryyttä kärsivät syyttömät joukkueet Kuortaneen poikkeussäännön takia !!!
 
Viestejä
17
En nyt jaksanut lukea kaikkia kommentteja, anteeksi jos toistan jotain…
Gloria, tuon sun viimeisen kommentin ymmärrän, ja se on toki hankala, mutta nyt kommentoin yleensä Kuortaneen mukana oloa..: Eikös nyt esim. Kuortaneen likkoja ole joka toisessa liigajoukkueessa ja nimenomaan sellaisia pelaajia, joilla on nyt sitten pikkasen liigakokemusta. Eli nyt ei jännityksen takia tarvitse ensimmäisiä liigasiintymisiä(ns. oikeassa liigajoukkueessa) pistää penkin alle. Mun mielipide on täysin Kuortaneen puolella, sieltä tulee hyvä startti liigaan. Ja varmasti osa pelaajista saa tutustua ensimmäistä kertaa tehokkaaseen valmennukseen. Tuolla tarkoitan sitä, että joku pelaaja on mahdollisesti päässyt suuremmaksi osaksi lahjojensa viemänä Kuortaneelle, koska omassa junnujoukkueessa on ehkä valmennus yskinyt tai on krooninen pelaajapula.
 
Viestejä
2,076
Itse olen muuttanut käsitykseni Kuortaneesta positiiviseen suuntaan. Aika hankala on keksiä muuta tapaa kuin nämä erityissäännöt. Tai sitten ottaa vahvistuksia kuten muillakin joukkueilla. Ykkössarjan pelaamisesta olisi isompi vahinko tytöille kuin pelien häviämisestä, joista tytöt eivät näytä ottavan pahemmin siipeensä. Uskoisin että ennen seuraavaa kautta arvioidaan joukkueen tulevan kauden iskukykyä. Kuortaneelta tulee hyvin valmennettuja pelaajia, jotka tosissaan suunnittelevat lentopalloilijan uraa.
 
Viestejä
3,442
eli tiivistäen?

Nykyisessä tilanteessa hyväksyttävää. Jos kuutoset jättäis pelaamatta ykkösarja karsinnat niin minne se putoaisi tai kysyn toisin päin jos 'tuomittaisiin' kakkossarjaan niin moniko uskoisi ettei se saisi anomalla ykkössarja paikkaa?

Jos meillä ois uskottavat sarjaportaat esim 4 sarjaan saakka, silloin minusta Kuortane sais 'kellua' siinä sarjaportaassa mihin se kuuluu. Tämä yllä oleva oli siis miesten puolelta.

Sitten tämä tytöt/naiset. Suomi on kv lentopallossa niin paljon jäljessä, että tätä liiga kokeilua voi arvioida n viiden vuoden välein eli pari vuotta vielä. Jos kuortane rupeaa tuottamaan liigajoukkuille kv peleihin pystyviä pelaajia ok, jos ei niin jossain vaiheessa pitää osata nostaa kädet ylös.

No ei tämä ihan tiivistelmä ollut :)
 
Viestejä
303
Liekö tämä oikea topic, mutta laitan tämän tänne.

Liiton junnusivuille oli ilmestynyt alle 17-vuotiaiden poikien maajoukkueen pelikirja. Paljon hyvää asiaa ja ihan selkeästikin esitetty, yksi asia jäi vähän ihmetyttämään. Aloitussyöttö pelataan aina taktisena leijana mikä on minusta hiukan omituista. Kyllähän miesten maajoukkueessa suurimmat syöttöpelotteet ovat kovan hypärin syöttäjiä. Minusta kovia syöttäjän alkuja tulisi rohkaista koviin suorituksiin heti kansainvälisen uran alussa. Vai haetaanko tässä kuitenkin ennen kaikkea menestystä?
 
Viestejä
303
Vaihtopenkin Vasenlaita kirjoitti: Syynä lienee se että tuon ikäisten kavereiden fysiikka ei ole vielä hypäriin vaaditulla tasolla. Näin ainakin mulle on kerrottu.
Ai, onpas erikoinen perustelu. Hypäri on kyllä ennen kaikkea tekninen suoritus. Minun mielestäni.
 
Verkkovirhe kirjoitti:
Vaihtopenkin Vasenlaita sanoi:
Syynä lienee se että tuon ikäisten kavereiden fysiikka ei ole vielä hypäriin vaaditulla tasolla. Näin ainakin mulle on kerrottu.
Ai, onpas erikoinen perustelu. Hypäri on kyllä ennen kaikkea tekninen suoritus. Minun mielestäni.
Jos keskivartalossa ei ole tarpeeksi ytyä, niin suoritus tehdään liikaa kädellä ja olkapää mänöö paskaks kuulemma.
 
Viestejä
303
Vaihtopenkin Vasenlaita kirjoitti:
Verkkovirhe sanoi:
Vaihtopenkin Vasenlaita sanoi:
Syynä lienee se että tuon ikäisten kavereiden fysiikka ei ole vielä hypäriin vaaditulla tasolla. Näin ainakin mulle on kerrottu.
Ai, onpas erikoinen perustelu. Hypäri on kyllä ennen kaikkea tekninen suoritus. Minun mielestäni.
Jos keskivartalossa ei ole tarpeeksi ytyä, niin suoritus tehdään liikaa kädellä ja olkapää mänöö paskaks kuulemma.
No tästä se varmaan johtuu ettei nuorissa oikein ole hyppysyöttäjiä. Koskahan sitä saa sit opetella.
 
Viestejä
164
Kyllä Kuortaneen huippukoutsit tietää.

VaLePan Sakari Mäkinen ei ollut Kuortaneella ja ei aina mahtunut maajoukkueeseen. Mäkinen debytoi liigassa toissa kaudella, eka liigapiste tuli ekalla suorituksella - hypärillä syötetty ässä. Kauden jälkeen nuorten mj-peleissä syötti lähinnä leijjaa. Koutsit tietää.
 
Nythän oli kyse 17v poikien mj pelikirjasta. Hypärin tekniikan opettelua ei siellä vissiin kielletty, toivottavasti sitä myös opetellaan? Voimaton hypäri on kaikkein helpoin nostaa. Jos ei ole eväitä riittävän kovaan hypäriin, on syytä opetella hankala/tarkka leija.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös