Verkkovirhe

Kokkolan Tiikerit 2021-2022

Ryynäsen Topi

No Kokkola nyt ei mikään hirveän iso kaupunki kuitenkaan ole. Kokkolassa on myös Hermes ja KPV ainakin haluamassa rahaa myös.

.... ja monta muuta. Tiikerit, Hermes, KPV, GBK, Nibacos, Jymy, Reima, KTU ym. ym..

KPV oli vajaa kymmenen vuotta sitten lähes selvitystilassa. Sitten astui kuvioihin pelastajana ison firman omistaja ja kuittasi muutaman vuoden aikana seuran velattomaksi. Kuluvan kauden päätteeksi hän vetäytyi lopullisesti pois toiminnasta ja maksajana olemisesta. Nyt on seurassa toiset vetäjät. Katsotaan miten sujuu tulevaisuudessa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
3,053
Minä en aina ymmärrä tätä urheilupisnes ajattelua, kukaan ei Suomessa lentopallossa koskaa saanut toimimaan niinkuin bisnes ymmärretään, ehkä jääkiekossa jotkut tilapäisesti siinä onnistuneet mutta muut lajit ei ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Kukaan järkevä ei lähde urheiluun siinä mielessä että siitä tulisi voittoa tuottava bisnes.
 
Viestejä
3,854
Minä en aina ymmärrä tätä urheilupisnes ajattelua, kukaan ei Suomessa lentopallossa koskaa saanut toimimaan niinkuin bisnes ymmärretään, ehkä jääkiekossa jotkut tilapäisesti siinä onnistuneet mutta muut lajit ei ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Kukaan järkevä ei lähde urheiluun siinä mielessä että siitä tulisi voittoa tuottava bisnes.
Niin, jos tavoitteena on kehittää urheilun liiketoimintaa niin että pystyy maksamaan laskunsa en näe siinä mitään moitittavaa. Ei kai kukaan selväjärkinen kuvittele lentopallotoiminnasta voittoa tuottavaa bisnestä?
 
Viestejä
3,448
Niin, jos tavoitteena on kehittää urheilun liiketoimintaa niin että pystyy maksamaan laskunsa en näe siinä mitään moitittavaa. Ei kai kukaan selväjärkinen kuvittele lentopallotoiminnasta voittoa tuottavaa bisnestä?

Kyllä jotkut "kuvittelee". Ne tekee työkseen sen eteen ;)
 
Viestejä
157
Osakeyhtiölaki: "Yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin."
 
Viestejä
3,053
No en minä niin kirjoittanut, mutta oy tavoite on tehdä voittoa. Se on kirjoitettu osakeyhtiölaissa. Kaikki jotka ovat oy pohjalla on "niiden tehtävä". Eli kaikki oy:n työntekijöiden tehtävä on tehdä voittoa ? ;)
Niin ja niitä taitaa olla tosi vähän ja ei nekään toimi läheskään ilman palkattomia työntekijöitä.
Suomen katsojamäärillä on sula mahdottomuus toimia niin että kaikki on palkattuja työntekijöitä.
 
Viestejä
5,741
Kyllä esim suuret jalkapalloseurat Euroopassa on ihan hemmetin kovissa veloissa. Ei se mitään voitollista bisnestä ole sekään.

Jokerit teki esim khllässä neljässä vuodessa 56 miljoonan euron tappiot.
 
Viestejä
3,854
Kyllä esim suuret jalkapalloseurat Euroopassa on ihan hemmetin kovissa veloissa. Ei se mitään voitollista bisnestä ole sekään.

Jokerit teki esim khllässä neljässä vuodessa 56 miljoonan euron tappiot.
Yritystoimintaan kuuluvat voitot ja tappiot. Mestaruusliigassa ei saa synnytettyä 56 miljoonan tappioita vaikka olis minkälainen yhtiö joten huoli pois 😁
 
Viestejä
3,053
Jos Suomalaiset seurat ei tuota tappiota 56 miljoonaa vaan vähemmän niin ei todellakaan ole huolet pois, minun mielestä jos Suomalainen lentopalloseura tuottaa yhtään tappiota se tappio on korvattava muilla konsteilla ja siihen käytetään näitä ponssoreita joita toisilla on enemmän toisilla vähemmän vähä talousalueen väkimäärän ja halukkaiden yritysten määrän mukaan.
En itse ole ollut vetämässä seuroja mutta erittäin läheltä nähnyt miten hermoja raastavaa se saattaa olla.
Tämän nyt pitäisi olla ihan päivänselvää jos joku yrittäjä perustaa lentopalloseuran täytyy sen olla tosi vakaavarainen lentopallo ei sille tuota kun tappioita.
 
Viestejä
1,529
.... ja monta muuta. Tiikerit, Hermes, KPV, GBK, Nibacos, Jymy, Reima, KTU ym. ym..

KPV oli vajaa kymmenen vuotta sitten lähes selvitystilassa. Sitten astui kuvioihin pelastajana ison firman omistaja ja kuittasi muutaman vuoden aikana seuran velattomaksi. Kuluvan kauden päätteeksi hän vetäytyi lopullisesti pois toiminnasta ja maksajana olemisesta. Nyt on seurassa toiset vetäjät. Katsotaan miten sujuu tulevaisuudessa.
Juttelin ko yrittäjän kanssa noihin aikoihin. Hän oli halukas sponsoroimaan Tiikereitä tuolloin, ennen KPV kuviota.
Tuolloinen pj oli ykskantaan todennut ettei hänen rahojaan Tiikerit tarvi....
...asiaan liittyi myös puheet ja pulinat pjn yritystoiminnoista...ja siksi ei raha kelvannut.
Nyt on uusi aika ja raha varmaan kelpaisi...jos vaan joku kehtais kysyä
 
Viestejä
5,741
Yritystoimintaan kuuluvat voitot ja tappiot. Mestaruusliigassa ei saa synnytettyä 56 miljoonan tappioita vaikka olis minkälainen yhtiö joten huoli pois 😁

Juu ei, mutta tarkoitus sanoa ettei se touhu muuallakaan mitään voitollista välttämättä ole. Ihan hyvä vaan, että Tiikereillä tai vaikka Ducksilla ole mitään Putinia häärimässä taustalla.
 
Viestejä
3,854
Juu ei, mutta tarkoitus sanoa ettei se touhu muuallakaan mitään voitollista välttämättä ole. Ihan hyvä vaan, että Tiikereillä tai vaikka Ducksilla ole mitään Putinia häärimässä taustalla.
Niin, taitaa vaan olla niin että tämänpäivän urheilumaailmassa pitää homma jotenkin rahoittaa, yleensä yritystoiminnan tuottojen kautta.Aika moni perinteinenkin seura eri lajeissa pudonnut jo kelkasta , toisaalta uusia toimijoitakin tullut tilalle. Näinhän se kyllä aina ollut.
 
Viestejä
5,741
Niin, taitaa vaan olla niin että tämänpäivän urheilumaailmassa pitää homma jotenkin rahoittaa, yleensä yritystoiminnan tuottojen kautta.Aika moni perinteinenkin seura eri lajeissa pudonnut jo kelkasta , toisaalta uusia toimijoitakin tullut tilalle. Näinhän se kyllä aina ollut.

Pitää toki joo, mutta itse olen ihan ylpeä, että suomalaisessa lentopalloilussa rahat ei tule ihan mistä sattuu. Joku moraali sentäs hyvä olla.
 
Viestejä
3,854
Pitää toki joo, mutta itse olen ihan ylpeä, että suomalaisessa lentopalloilussa rahat ei tule ihan mistä sattuu. Joku moraali sentäs hyvä olla.
Niinpä. Näitä tyhjän päälle rakennettuja edustusjoukkueita ilman juniorityötäkin nähty ihan riittävästi.Kaikissa lajeissa.Rahalla ei saa kaikkea.
 
Viestejä
3,053
Niinpä. Näitä tyhjän päälle rakennettuja edustusjoukkueita ilman juniorityötäkin nähty ihan riittävästi.Kaikissa lajeissa.Rahalla ei saa kaikkea.

Yleensä rahalla rakennetuissa joukkueissa puutuu juniorityö
Kokonaan, ei aina mutta yleensä.
Ilman juniorityötä ei ole tulevaisuutta jonkun on sekin tehtävä, no Kuortane tekee omanosansa.
 
Viestejä
2,548
Niinpä. Näitä tyhjän päälle rakennettuja edustusjoukkueita ilman juniorityötäkin nähty ihan riittävästi.Kaikissa lajeissa.Rahalla ei saa kaikkea.
Kyllä omituinen juttu Tiikereiden otsikon alla. Tiikerit on 1974 perustettu lentopallon erikoisseura.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös