Verkkovirhe

Kokkolan Tiikerit 2020-2021

Viestejä
418
No, kukahan sen solvaamisen aloitti, toistuen useammassa viestissä ?
Minä en viesteissäni solvannut ketään - paheksuin vain rajahenkilön virheellisiä näyttöjä.
Ja kirjoitin arvostavani rehellisyyttä, myös lentopallossa.

Ryynänen herjasi minun itkevän ja tekevän itseni naurettavaksi kun uskalsin arvostella rajatuomioita.
Ja jatkoi samalla linjalla ikäänkuin olisin pelin lopputuloksesta ja pelaajien taidoista jotain maininnut.
En sanallakaan.

Jos tuo yllämainittu ei ole solvaamista niin mikä ?

Mutta olkoon.
Peli on pelattu ja Tikrut voitti ylivoimaisesti.
 
Viestejä
1,314
Itseä jäi tympimään tämä vihjailu linjatuomareista, koska "kyllähän sen nyt selvästi näki".
Vaan kun ei näe. Latasin ihan esimerkin vuoksi tuon ekan Jokelan epäselvän lyönnin 1-4 tilanteessa ruudusta omalle koneelle ja kävin frame kerrallaan läpi. Yhdessäkään framessa ei näy pallon iskeytymispaikkaa.
Paras frame on liitteenä. Tuossa pallo on tulossa vielä alas ja varjo on silti viivan ulkopuolella. Tuosta kuvakulmasta ei voi sanoa oliko pallo viivan sisällä alas tullessaan.
Tämän selkeän ja räikeän vääryyden seurauksena aletaan haukkumaan pitkän linjan tuomareita kieroiksi kuin korkkiruuvi.
Lelulta voi kysyä kuinka paljon nämä samaiset linjamiehet vetää "kotiinpäin".
Se ei ole ihan yksi tai kaksi punaista korttia mitä Ojansivu on saanut, kun on näiden kavereiden tuomioita purnannut pelatessaan Kokkolassa.
yli_vai_ei.png
 

Ryynäsen Topi

jaan tämän yhden raja ylityksen tähän..

Palataas normaaliin, eiku uuteen normaaliin, pikkuhiljaa palstan osalta.


Lämpimästi kannatan. Kausi on vasta aluillaan ja hyviä pelejä on (toivon mukaan) paljon jäljellä.

Ainut iso peikko on tämä kiihtymässä oleva korona-vaihe muutamassa väestökeskuksissa.

Laitetaan sormet ristiin, että korona taittuisi vielä lopullisesti. Se, mitä me voidaan tehdä asian eteen on noudattaa kaikkia viranomaisten antamia ohjeita.

Hyvää jatkoa kaikille palstalaisille.
 
Viestejä
2,971
Ottamatta kantaa mihinkään kyseessä oleviin tapahtumiin, voin todeta omalta katsoja uraltani että tuskin olen nähnyt yhtään ottelua missä tuomarit eivät olisi tehneet yhtään virhettä, siis minun mielestäni.
Jotenkin tuntuu että sieltä ylempää näkee paremmin kun kentän tasolta ja tuomarikin on erehtyvällä ihmisiä.
Tuskimpa monikaan ottelu on ratkennut tuomarivirheeseen.
 
Viestejä
4,543
Itseä jäi tympimään tämä vihjailu linjatuomareista, koska "kyllähän sen nyt selvästi näki".
Vaan kun ei näe. Latasin ihan esimerkin vuoksi tuon ekan Jokelan epäselvän lyönnin 1-4 tilanteessa ruudusta omalle koneelle ja kävin frame kerrallaan läpi. Yhdessäkään framessa ei näy pallon iskeytymispaikkaa.
Paras frame on liitteenä. Tuossa pallo on tulossa vielä alas ja varjo on silti viivan ulkopuolella. Tuosta kuvakulmasta ei voi sanoa oliko pallo viivan sisällä alas tullessaan.
Tämän selkeän ja räikeän vääryyden seurauksena aletaan haukkumaan pitkän linjan tuomareita kieroiksi kuin korkkiruuvi.
Lelulta voi kysyä kuinka paljon nämä samaiset linjamiehet vetää "kotiinpäin".
Se ei ole ihan yksi tai kaksi punaista korttia mitä Ojansivu on saanut, kun on näiden kavereiden tuomioita purnannut pelatessaan Kokkolassa.
katso liitettä 118
Pari palloa tullut tuomittua. Tuon ainakin näyttäisi sisään.
Ottamatta kantaa mihinkään kyseessä oleviin tapahtumiin, voin todeta omalta katsoja uraltani että tuskin olen nähnyt yhtään ottelua missä tuomarit eivät olisi tehneet yhtään virhettä, siis minun mielestäni.
Jotenkin tuntuu että sieltä ylempää näkee paremmin kun kentän tasolta ja tuomarikin on erehtyvällä ihmisiä.
Tuskimpa monikaan ottelu on ratkennut tuomarivirheeseen.
Sitä vaan, että virheetöntä pelaajaa ei tähän lajiin ole vielä syntynyt, eikä valmentajaa, eikä tuomaria. Näitä virheitätekeviä ihmisiä täytyy vaan sietää, jos pallopalloa haluaa seurata. Ei voi mitään, kirjoittaa yksi aika monta lentisvirhettä 45: n vuoden aikana tehnyt.
 
Viestejä
3,429
Ottamatta kantaa mihinkään kyseessä oleviin tapahtumiin, voin todeta omalta katsoja uraltani että tuskin olen nähnyt yhtään ottelua missä tuomarit eivät olisi tehneet yhtään virhettä, siis minun mielestäni.
Jotenkin tuntuu että sieltä ylempää näkee paremmin kun kentän tasolta ja tuomarikin on erehtyvällä ihmisiä.
Tuskimpa monikaan ottelu on ratkennut tuomarivirheeseen.

Olen tainut kertoa tästä useamman kertaa mielipiteeni -> useimiten tuomarit tekevät vähemmän virheitä kuin pelaajat eli komppaan spedeä
 
Viestejä
3,794
Ottamatta kantaa mihinkään kyseessä oleviin tapahtumiin, voin todeta omalta katsoja uraltani että tuskin olen nähnyt yhtään ottelua missä tuomarit eivät olisi tehneet yhtään virhettä, siis minun mielestäni.
Jotenkin tuntuu että sieltä ylempää näkee paremmin kun kentän tasolta ja tuomarikin on erehtyvällä ihmisiä.
Tuskimpa monikaan ottelu on ratkennut tuomarivirheeseen.
Kyllä, ja jos vähän lavennetaan näkökulmaa muihin pallopeleihin niin tullaankin jo vähän isompien kysymysten äärelle. Maailmanmestaruuksia on voitettu virheellisillä tuomioilla, oman maan mestaruuksia jne. eli tuomarit ovat osa tätä peliä, näytelmää, viihdettä . Siitähän tässä on kysymys, inhimillisyydestä.
Lentopallossa tuomarivirheillä on kaikkein vähäisin merkitys joukkuepallopeleissä.
 
Viestejä
357
Kyllä, ja jos vähän lavennetaan näkökulmaa muihin pallopeleihin niin tullaankin jo vähän isompien kysymysten äärelle. Maailmanmestaruuksia on voitettu virheellisillä tuomioilla, oman maan mestaruuksia jne. eli tuomarit ovat osa tätä peliä, näytelmää, viihdettä . Siitähän tässä on kysymys, inhimillisyydestä.
Lentopallossa tuomarivirheillä on kaikkein vähäisin merkitys joukkuepallopeleissä.
Tässä on vinha perä. Lentopallossa lopulta hyvin vähän tuomarin itse tulkitsemia asioita. Verrattuna esim. lätkän, koriksen ja futiksen jäähyihin/rikkeisiin, jotka ovat käytännössä aina tuomarin itse tekemä tulkinta.
 

Ryynäsen Topi

Pari palloa tullut tuomittua. Tuon ainakin näyttäisi sisään.

Sitä vaan, että virheetöntä pelaajaa ei tähän lajiin ole vielä syntynyt, eikä valmentajaa, eikä tuomaria. Näitä virheitätekeviä ihmisiä täytyy vaan sietää, jos pallopalloa haluaa seurata. Ei voi mitään, kirjoittaa yksi aika monta lentisvirhettä 45: n vuoden aikana tehnyt.

Olen myös ollut melko pitkään tuomaritehtävissä. En kuitenkaan läheskään yhtä kauan, kuin Sakke.

Noin 25 vuotta kuitenkin tuli mittariin.

Mieluisampana muistona on, kun sain olla päätuomarina 20-vuotiaiden naisten maaottelussa Neuvostoliitto-Suomi. Tämä tapahtuin 1980-luvun loppupuolella, kun itänaapurissa ei vielä ollut tapahtunut vallanvaihdosta.

Ottelu oli yksi helpoimmista tuomarin kannalta. Neuvostoliiton tytöt olivat melkoisen ylivoimaisia ja erittäin hyvin käyttäytyviä, kuten oli kyllä Suomenkin tyttäret.
 
Viestejä
305
Olen myös ollut melko pitkään tuomaritehtävissä. En kuitenkaan läheskään yhtä kauan, kuin Sakke.

Noin 25 vuotta kuitenkin tuli mittariin.

Mieluisampana muistona on, kun sain olla päätuomarina 20-vuotiaiden naisten maaottelussa Neuvostoliitto-Suomi. Tämä tapahtuin 1980-luvun loppupuolella, kun itänaapurissa ei vielä ollut tapahtunut vallanvaihdosta.

Ottelu oli yksi helpoimmista tuomarin kannalta. Neuvostoliiton tytöt olivat melkoisen ylivoimaisia ja erittäin hyvin käyttäytyviä, kuten oli kyllä Suomenkin tyttäret.
Tytöttely on pahasta tänäpäivänä;)
 
Viestejä
2,971
Niin sitä pitää nykyään olla hyvin varovainen mitä sanoo tai kirjoittaa.
Taidettu mennä jo rajojen ylikin, ihminenkin on henkilö vaan nykyään, en nyt lähde muita kertomaan mitä ei nykyään saa sanoa että en joudu linnaan.
 
Viestejä
1,314
Kun ei ainakaan vielä ole ottelua peruttu, niin rohkenee jo spekuloida.
Tiikereillä hienoinen etu YP osastolla Heleniuksesta huolimatta. Ettalla taasen liigan kokenein libero.
Kotikentällä syötön pitäisi kulkea Ettaa paremmin ja rosterin muuttumattomuus viime kauteen myös etu Ettaan verrattuna.
Silti epäilen viisieräistä. Voittajasta en löisi vetoa. Kuoksalla on taas sellainen materiaali mistä voi leipoa vaikka mitalijoukkueen.
Tiikereiden pitää parantaa puolustusten jälkeistä pelaamista. Ducksia vastaan liian monta pelattavaa jatkopalloa jäi kenttään. Terävyys puuttui.
Ettalla Veikkauksen listalla mielestäni selvä ylikerroin. Tällä hetkellä 3,10.
 
Viestejä
4,775
Kun ei ainakaan vielä ole ottelua peruttu, niin rohkenee jo spekuloida.
Tiikereillä hienoinen etu YP osastolla Heleniuksesta huolimatta. Ettalla taasen liigan kokenein libero.
Kotikentällä syötön pitäisi kulkea Ettaa paremmin ja rosterin muuttumattomuus viime kauteen myös etu Ettaan verrattuna.
Silti epäilen viisieräistä. Voittajasta en löisi vetoa. Kuoksalla on taas sellainen materiaali mistä voi leipoa vaikka mitalijoukkueen.
Tiikereiden pitää parantaa puolustusten jälkeistä pelaamista. Ducksia vastaan liian monta pelattavaa jatkopalloa jäi kenttään. Terävyys puuttui.
Ettalla Veikkauksen listalla mielestäni selvä ylikerroin. Tällä hetkellä 3,10.
Hyvää pohdintaa mutta itse en ole kovin vakuuttunut Ettan passariosastosta jos aletaan mitalijoukkueesta puhumaan.
 
Viestejä
1,314
Hyvää pohdintaa mutta itse en ole kovin vakuuttunut Ettan passariosastosta jos aletaan mitalijoukkueesta puhumaan.
Laakso kyllä yllätti itseni positiivisesti, kun Etta vieraili harjoituspelissä. Mielestäni Loimusta on vielä napsu tultu eteenpäin. Toki siellä taisi kausi mennä loukkaantumiseen.
Jokerikorttihan siellä on penkillä. Toivottavasti Kyllösestä saadaan alkajaisiksi ainakin liigatason passari.
Viime kauden kulmikkuudesta oli samaisessa harjoituspelissä hieman jo hiottu pahimpia pois. Pelkkä pituus ei ratkaise, mutta kyllä 2 metrinen passari antaa etua verkolla.
 
Viestejä
575
En kyllä pidä ettan 3.1 kerrointa ylikertoimena.ehkä kertoimella 4.5 voisin pikkurahalla pelata. Mutta kyllä Tiikerit on tässä selvä suosikki.
 
Viestejä
575
Vois veikkaus ottaa ne tulosveikkaukset lentopallossa takaisin ohjelmistoon. Vois jännityksen vuoksi pelata tänäänkin tiikerille joko 3-0 tai 3-1.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös