Verkkovirhe

Kaikki se mikä ei edistä lajiamme

Viestejä
6
Mulla olis sellainen kaunis pyyntö jos siirrettäis ei-pelillinen spekulaatio tähän ketjuun ja jätetään noi loput lentopallolle. Voi ne joita kiinnostaa muutkin kun Oiva ja Valepa lukea muita ketjuja. Nyt niistä kirjoitetaan ainaskin neljässä ketjussa. Ei siinä, kivaa spekuloida mutta mieluiten yhdessä paikassa ja mieluiten oikean otsikon alla.

Sen verran totean pohjustukseksi, että kaikki muut on näitten Loimun ja Valepan oikeusturvaseikkailujen kanssa on käyttäytynyt jotakuinkin asiallisesti paitsi liigahallitus.

Miten on mahdollista, että tämän "yhteisön" ylimmät sulttaanit unohtaa ihan perussäännöt. Likapyykkiä ei pestä julkisesti. Varapuheenjohtaja kuuluttaa Ylessä miten liiga hajoaa, Puheenjohtaja suolaa Valepan julkisesti, kuinkas muuten kuin kesken puolivälierien. Ainakin voidaan puhua taktisesta virheestä. Mitä syvemmälle Oiva ja Ala-Nissilä itsensä kaivavat, sitä vähemmällä Valepa ja Loimu pääsevät jos ja kun jollain on kauden päätteeksi hampaan kolossa yhtä ja toista.

Niin tai näin, tää on todella huonoa PR:ää lajille pitemmän päälle. Uskottavuus kärsii kun otsikot on 7-päivää tasoa julkisuudessa.
 
Viestejä
105
Taitaa pultsari olla yltä päältä paskassa. Toisaalta tähän on niin hieno yleistää... Pultsari edustaa täällä selkeästi Pohjalaisia.

Kerroppa Pultsari esimerkki Valepan itkupotku raivarista?
On tainnut kaikki tulla tuolta Napapiiriltä. Ja toisaalta tuntuu Siellä akeella laakeella kevät jännittää kun noin huudellaan. Hyökkäys on paras puolustus.
 
Viestejä
453
jepjep kirjoitti: Lentopalliliitto yt neuvotteluihin ?
http://lentopalloliitto-fi.directo.fi/?x814978=19388717
Tähän piti mennä, että aletaan tarkastelemaan kriittisesti omaa toimintaa. Toivotaan pientä leikkuria.
 
Viestejä
3,448
Nemo kirjoitti:
jepjep sanoi:
Lentopalliliitto yt neuvotteluihin ?
http://lentopalloliitto-fi.directo.fi/?x814978=19388717
Tähän piti mennä, että aletaan tarkastelemaan kriittisesti omaa toimintaa. Toivotaan pientä leikkuria.
Jos oltais tarkasteltu 10 vuotta sitten kriittisesti ja painopiste tavoitteeksi laitettu seurojen (eikä todellakaan puhuta liiga seuroista) toiminnan laadun ja olosuhteiden parannus pieni leikkuri olisi ollut mahdollinen.

Nyt sitten leikkaillaan varmaan sieltä mistä ei pitäisi :(
 
Viestejä
190
jepjep kirjoitti: Lentopalliliitto yt neuvotteluihin ?
http://lentopalloliitto-fi.directo.fi/?x814978=19388717
Mestaruusliiga sekasorron vallassa.
Urho-TV konkurssin partaalla -> maailmamliiga paikka uhattuna jne.
Ja nyt tämä.

Olisi ihan kiva kuulla välillä jotain positiivisiä uutisia lentopalloon liittyen.
 
Viestejä
10,895
Minkähän kokoinen tuo tappio viime vuodelta on? En nyt heti muista, miten on aiemmilta vuosilta liiton oman pääoman tilanne. Eli onko siellä ollut pelivaraa. Tähän viime vuoden tappioon lisätään sitten kv.lentopalloliitolle maksuun tulevat viime vuoden TV-korvaukset ja mahdolliset lisäkorvaukset tämän vuoden Maailmanliigan televisioinnin kustannuksista.
 
Viestejä
3,448
Einomies Porkkakoski kirjoitti: Minkähän kokoinen tuo tappio viime vuodelta on? En nyt heti muista, miten on aiemmilta vuosilta liiton oman pääoman tilanne. Eli onko siellä ollut pelivaraa. Tähän viime vuoden tappioon lisätään sitten kv.lentopalloliitolle maksuun tulevat viime vuoden TV-korvaukset ja mahdolliset lisäkorvaukset tämän vuoden Maailmanliigan televisioinnin kustannuksista.
Korjatkoon jos olen väärässä. 15 vuoden sisällä 2-3 plus tulosta. Ja nekin silloin otettiin reiluilla lisenssi, power ja sarjamaksu korotuksilla :angry:
 
Viestejä
134
Kyllähän tuossa liiton henkilöstölistassa on varmasti karsimisen varaa toimintojen silti oleellisesti siitä kärsimättä. Jos liitto olisi oy, niin olisi tainnut tj saada potkut jo ajat sitten.
 
Viestejä
367
No, eipä tuo tullut yllätyksenä, kun miettii nykyisen tj:n toimia. En tiedä, mistä hänet on löydetty, ja kuka on seulonut hakijoiden joukosta, mutta valinta on ollut paha virhe lentopallolle. Heikkisen Antti sai aikoinaan liiton jaloilleen ja jälleen ollaan tässä.
 
Viestejä
108
Toivottavasti leikkauslistalla ei ole Beach volleyn valmentajan vakanssi. Kevään aikana oli tarkoitus palkata apuvalmentaja avustamaan kiireistä päävalmentajaa ja koordinaattori ohjailemaan tulevia rahavirtoja sponsoreilta. Vakanssin lakkauttaminen tarkoittaisi käytännössä kuoliniskua olympiamitallihaaveille Rion kisoista.
 
Viestejä
1,527
ihmettelijä kirjoitti: Toisaalta tähän on niin hieno yleistää... Pultsari edustaa täällä selkeästi Pohjalaisia.
Kyllä ko loanheittäjä ei edusta pohjalaisia lentopallofaneja, vaan ainoastaan itseään!

Minä ainakin sanoudun irti noista jutuista...... :(
 
Viestejä
129
Kyllä ko loanheittäjä ei edusta pohjalaisia lentopallofaneja, vaan ainoastaan itseään!

Minä ainakin sanoudun irti noista jutuista...... :([/quote]
Olen tästä asiasta Mikon kanssa täysin samaa mieltä :cheer:
 
Viestejä
3,448
jepjep kirjoitti: Lentopalliliitto yt neuvotteluihin ?
http://lentopalloliitto-fi.directo.fi/?x814978=19388717
Jos päätetään vaikuttaa lapsiperheiden asemaan, eroaako joku liittohallituksesta ;)?
 
Viestejä
10
Karhu kirjoitti: No, eipä tuo tullut yllätyksenä, kun miettii nykyisen tj:n toimia. En tiedä, mistä hänet on löydetty, ja kuka on seulonut hakijoiden joukosta, mutta valinta on ollut paha virhe lentopallolle. Heikkisen Antti sai aikoinaan liiton jaloilleen ja jälleen ollaan tässä.
Voisitko perustella kantaasi vähän tarkemmin tyyliin mitä on tehty väärin ja miten toimintaa voisi kehittää? Itse olen todella huolissani lentopallon nykytilasta ja erityisesti miesjunioreiden määrästä, tällä menolla Suomessa pelataan kymmenen vuoden päästä yhtä maailman suosituinta palloilupeliä aikuisissa vain kahdella sarjatasolla. Samaan aikaan salibandy jyrää joka maanosassa, salibandyliiton sarjoissa pelasi kaudella 1993-94 463 joukkuetta nyt kaudella 2013-14 2707 joukkuetta (vrt. lentopalloseurat joita pelasi 1440 joukkuetta). Tämä on megatrendi, jonka kääntämiseksi en ainakaan itse osaa antaa ratkaisua. Voi olla vähän tikkuinen pala yhdelle toimitusjohtajallekkin.
 
Viestejä
3,448
LokkiJoonatan kirjoitti:
Karhu sanoi:
No, eipä tuo tullut yllätyksenä, kun miettii nykyisen tj:n toimia. En tiedä, mistä hänet on löydetty, ja kuka on seulonut hakijoiden joukosta, mutta valinta on ollut paha virhe lentopallolle. Heikkisen Antti sai aikoinaan liiton jaloilleen ja jälleen ollaan tässä.
Voisitko perustella kantaasi vähän tarkemmin tyyliin mitä on tehty väärin ja miten toimintaa voisi kehittää? Itse olen todella huolissani lentopallon nykytilasta ja erityisesti miesjunioreiden määrästä, tällä menolla Suomessa pelataan kymmenen vuoden päästä yhtä maailman suosituinta palloilupeliä aikuisissa vain kahdella sarjatasolla. Samaan aikaan salibandy jyrää joka maanosassa, salibandyliiton sarjoissa pelasi kaudella 1993-94 463 joukkuetta nyt kaudella 2013-14 2707 joukkuetta (vrt. lentopalloseurat joita pelasi 1440 joukkuetta). Tämä on megatrendi, jonka kääntämiseksi en ainakaan itse osaa antaa ratkaisua. Voi olla vähän tikkuinen pala yhdelle toimitusjohtajallekkin.
Vastaan osaltani eli en sulje Karhun tyhjentävää vastausta :) .

15 vuotta liitto on satsannut maajoukkueeseen (miesten). Sen budjetti on yli kuusinkertaistanut ja tulosta on saatu (luojan kiitos). Samalla satsaukset (todella vaikea laskea budjetti muutoksien takia) seura/juniori työhön on noussut noin 40-50 %.

No mitä tuolla 15 vuoden aikana on tapahtunut lisenssi, power ja seuramaksuihin?

Liiton budjetti on samalla ajanjaksolla 2,5 kertaistanut. Eikä se rahasumma ole tullut valtion avustiksiata ja sponsoreilta (suurentuneet kyllä), mutta suurin budjetin suurenteja on ollut seuroilta ja pelaajilta saatu suoritus.

Vielä kaikki nämä liiton talousongelmat (ei ole pysynyt budjetissa ja liiton toiminta on tappiollista) on sellaisilta sektoreilta joka ei koske seuratoimintaa. Tai korjaan liiton budjetti tulopuolella ei ole aina saavuttanut mitä seurapuolelta on haettu :)

Minusta vastaus on yksinkertainen. Siihen mihin satsataan (niin kuin maajoukkue)usein miten kehittyy. Nyt suurin kysymys on mitä me lentopallosta halutaan?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös