Verkkovirhe

Hurrikaani 2021-2022

Viestejä
198
3.25 Pelaaja verkolla VIDEO
Pelaajan pelatessa palloa hänen hiuksensa osuivat verkkoon. Oliko tämä sallittua?
Tulkinta:
Kyllä. Tätä on pidettävä virheenä ainoastaan silloin, jos on selvää että verkkokosketus vaikutti vastapuolen mahdollisuuksiin pelata palloa tai se keskeytti pallorallin (esim. poninhäntä sotkeutuu kiinni verkkoon). Jos verkkokosketus ei häirinnyt vastapuolen peliä eikä pallorallia, tuomareden ei kuulu keskeyttää peliä.
(Sääntö 11.3.1, 11.4.4)
 
Viestejä
3,793
En välttämättä osaa sitä tänne liittää.Voisikohan PaHa kun ehtii kertoa,miten tuo menee?
Onko säännöt sitten muuttuneet?
Jos hiuksien osuminen verkkoon on virhe,niin sääntöhän on aivan älytön,varsinkin naisten peleissä.
Täysin ulkopuolisena , voisin kuvitella että pelitilanteessa ei tuomari pysty analysoimaan mistä ruuminosasta verkkokosketus syntyy. Vaaditaanko sitä ?
 
Viestejä
198
Totta kai tuomarin pitää nähdä kuka ja mikä verkkoon osuu ennen kuin virheen puhaltaa muuten sitä kerää vain hankaluuksia itselleen. Tuomarikoulutuksessa on neuvottu niin ettei puhalleta esim. paidan tai hiusten osumista verkkoon ellei verkko heilahda tai häritse peliä.
Ylimenevä pallo jos osuu pelaajan hiuksiin tai hipaisee pelipaitaa tuomitaan kosketukseksi mutta tarkkasilmäisen pitää tuomarin olla että näitä näkee.
 
Viestejä
3,793
Totta kai tuomarin pitää nähdä kuka ja mikä verkkoon osuu ennen kuin virheen puhaltaa muuten sitä kerää vain hankaluuksia itselleen. Tuomarikoulutuksessa on neuvottu niin ettei puhalleta esim. paidan tai hiusten osumista verkkoon ellei verkko heilahda tai häritse peliä.
Ylimenevä pallo jos osuu pelaajan hiuksiin tai hipaisee pelipaitaa tuomitaan kosketukseksi mutta tarkkasilmäisen pitää tuomarin olla että näitä näkee.
Juu sehän on hyvä tavote. Toisaalta ei kyse kovin isosta asiasta vaikka kolmen miehen torjunnassa ei puhallus aina osu ihan oikeelle pelaajalle. Sama tilanne tuolla kiekkopuolella, väärä mies istuu yllättävän usein jäähyllä jos joku kahakka ym. mutta niitä ei yleensä korjata joukkueen toimesta.
solidaarista.
 
Viestejä
108
Jo pidemmän aikaa on näkynyt Krnic´n mukaantulo valmennukseen. Kuten syksyllä Heino
sanoi ettei aika riitä hänellä kaikkeen: ei aikaakaan kun Krnic tuli kuvioihin
mukaan. Krnicíllä on aikaa työstää yksityiskohtia. Mm aiemmin paljon parjaamani Mikko
Suomalainen on nyt aivan eri mies kuin syksyllä. 10 kg painoa pois ja nykyään iskut lähtevät
mukavasti keskeltä ja puolustus on rautaa.
 
Viestejä
523
Juu sehän on hyvä tavote. Toisaalta ei kyse kovin isosta asiasta vaikka kolmen miehen torjunnassa ei puhallus aina osu ihan oikeelle pelaajalle. Sama tilanne tuolla kiekkopuolella, väärä mies istuu yllättävän usein jäähyllä jos joku kahakka ym. mutta niitä ei yleensä korjata joukkueen toimesta.
solidaarista.

Eipä se tuossa mitään haittaa,riittää kun vt ilmoittaa kysyttäessä,että pallo osui torjuntaan.
Ei tarvitse tietää keneen.
Varisparvelle tuli nyt muiltakin tietoa miten nuo menee.
Edelleen,jos pelaaja ei koske verkkoon ei virhe...paitsi muutamilla tuomareilla aina virhe,kun verkko heiluu...ei näin.
 
Viestejä
139
Varisparvelle tuli nyt muiltakin tietoa miten nuo menee.
Edelleen,jos pelaaja ei koske verkkoon ei virhe...paitsi muutamilla tuomareilla aina virhe,kun verkko heiluu...ei näin.

Ai se kääntyikin nyt niin, että Varisparvea valistettiin, miten tuo menee. No, mikäs siinä. Koska minua moititaan kovasti jankkaamisesta, niin lopetetaan jankkaaminen tähän ja jätetään väärät kuvitelmat elämään.
 
Viestejä
523
Ai se kääntyikin nyt niin, että Varisparvea valistettiin, miten tuo menee. No, mikäs siinä. Koska minua moititaan kovasti jankkaamisesta, niin lopetetaan jankkaaminen tähän ja jätetään väärät kuvitelmat elämään.
[/QUOT

No sinähän se itse kyselit,mitä ja miksi.
Nyt tuli tietoa muiltakin kuin minulta.
Selvistä asioista ehkä turhaa jankata.
 
Viestejä
10,870
Ai se kääntyikin nyt niin, että Varisparvea valistettiin, miten tuo menee. No, mikäs siinä. Koska minua moititaan kovasti jankkaamisesta, niin lopetetaan jankkaaminen tähän ja jätetään väärät kuvitelmat elämään.

Onhan se hyvä, että palstalaisilta löytyy valistuksellisista otetta. Se on kuin ojentaisi yhteisöllisen käden lintunimimerkkien vähälukuiseen joukkoon.
 
Viestejä
309
Muistanko väärin,että joitakin vuosia sitten olisi ollut säännöissä väljempi linja verkkovirheiden tulkintaan ?

Tyyliin : ei vaikuta pelitapahtumaan tai jotain, esim toisessa päässä verkkoa räpeltämistä.
Jotenkin oletin että se otettiin käyttöön myös näiden paidan helmojen ja hiusten osumisesta aiheutuvien ns. turhien verkkovirheiden poistamiseksi.

Kestikö kauden vai kaksi, mutta sitten palattiin entiseen tiukkaan linjaan,
joka ei sitten kuitenkaan olekaan tiukka, koska esim. hiukset saa osua verkkoon.

No,näin katsojana ei minun onneksi tarvi soveltaa sääntöjä.
 
Viestejä
305
Muistanko väärin,että joitakin vuosia sitten olisi ollut säännöissä väljempi linja verkkovirheiden tulkintaan ?

Tyyliin : ei vaikuta pelitapahtumaan tai jotain, esim toisessa päässä verkkoa räpeltämistä.
Jotenkin oletin että se otettiin käyttöön myös näiden paidan helmojen ja hiusten osumisesta aiheutuvien ns. turhien verkkovirheiden poistamiseksi.

Kestikö kauden vai kaksi, mutta sitten palattiin entiseen tiukkaan linjaan,
joka ei sitten kuitenkaan olekaan tiukka, koska esim. hiukset saa osua verkkoon.

No,näin katsojana ei minun onneksi tarvi soveltaa sääntöjä.
Taisi olla virhe silloin vain jos kosketti verkon yläpaulaa.
 
Viestejä
222
Muistanko väärin,että joitakin vuosia sitten olisi ollut säännöissä väljempi linja verkkovirheiden tulkintaan ?

Tyyliin : ei vaikuta pelitapahtumaan tai jotain, esim toisessa päässä verkkoa räpeltämistä.
Jotenkin oletin että se otettiin käyttöön myös näiden paidan helmojen ja hiusten osumisesta aiheutuvien ns. turhien verkkovirheiden poistamiseksi.

Kestikö kauden vai kaksi, mutta sitten palattiin entiseen tiukkaan linjaan,
joka ei sitten kuitenkaan olekaan tiukka, koska esim. hiukset saa osua verkkoon.

No,näin katsojana ei minun onneksi tarvi soveltaa sääntöjä.
Taisi olla niin että verkkokosketus oli sallittu ellei se häirinnyt peliä ja eikä vastustajaa
 
Viestejä
4,771
Kentsua häiritsi usein. Olen ollut katsomassa peliä, jossa Kentsu vihelsi lähes 20 häirintävirhettä. 😁
Itse olen nähnyt kerran sellaisenkin tapauksen kun Keni vihelsi pelaajan paidanhelman hipaisseen verkkoa niin ko.pelaaja otti pelipaidan pois päältään ja ojensi sitä Kenille. Alasarjaa pelattiin eikä siitä silloin ihme kyllä mitään isompaa korttiteatteria syntynyt. Päätuomaria en muista ketä siinä pelissä oli.
 
Viestejä
1,261
Itse olen nähnyt kerran sellaisenkin tapauksen kun Keni vihelsi pelaajan paidanhelman hipaisseen verkkoa niin ko.pelaaja otti pelipaidan pois päältään ja ojensi sitä Kenille. Alasarjaa pelattiin eikä siitä silloin ihme kyllä mitään isompaa korttiteatteria syntynyt. Päätuomaria en muista ketä siinä pelissä oli.
😂 😂
 
Viestejä
3,492
Toisaalta ei kyse kovin isosta asiasta vaikka kolmen miehen torjunnassa ei puhallus aina osu ihan oikeelle pelaajalle.
Ai se kääntyikin nyt niin, että Varisparvea valistettiin, miten tuo menee. No, mikäs siinä. Koska minua moititaan kovasti jankkaamisesta, niin lopetetaan jankkaaminen tähän ja jätetään väärät kuvitelmat elämään.
Sääntövalistus Pasmalta? 🤦🏻‍♂️
Ymmärrän turhautumisesi @Raahautuva varisparvi
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös