Verkkovirhe

Naisten EM-kisat 2023

Viestejä
487
Salon Seudun Sanomissa toinenkin mielenkiintoinen juttu

Tomi Lemminkäinen edelleen katkerana maajoukkueen valmentajavalinnoista:
"Ylivoimaisesti eniten harmittaa, ettei päätöksestä kerrottu minulle mitään, vaan luin siitä SSS:ta. Tuntui, että asiasta ilmoitettiin kaikille muille paitsi minulle"
Koko vuodatus maksumuurin takana....
Niin, aika erikoista ettei Suomen yhtä menestyneintä ( ellei menestynein ) valmentajaa kutsuttu edes haastatteluun vaikka niin oli hakijoille luvattu ja lisäksi ettei edes ilmoiteta että valinta ei nyt osunut sinuun, tiedotuksessa petrattavaa ??? Valintaa oli tekemässä myös ent mj valmentaja Tapio Kangasniemi joka oli kommentoinut SSS:lle ettei halua kommentoida asiaa lehtien palstoilla.
 
Viestejä
1,386
Kyllähän tuosta Buserin valinnasta (ja sen jälkipyykistä) on ollut alusta lähtien valitettavasti olo, että on haluttu halvalla suhteellisen ok valmentaja sen sijaan että oltaisiin oikeasti etsitty paras mahdollinen saatavilla olevista vaihtoehdoista. Olisiko Lemminkäisen valmentama joukkue päässyt jatkopeleihin? Jaa'a, voi olla että olisi, voi olla että ei, mutta kyllä itse ainakin olen edelleen aika pettynyt liiton viimeaikaiseen toimintaan naisten maajoukkueen suhteen.
 
Viestejä
673
Kyllähän tuosta Buserin valinnasta (ja sen jälkipyykistä) on ollut alusta lähtien valitettavasti olo, että on haluttu halvalla suhteellisen ok valmentaja sen sijaan että oltaisiin oikeasti etsitty paras mahdollinen saatavilla olevista vaihtoehdoista. Olisiko Lemminkäisen valmentama joukkue päässyt jatkopeleihin? Jaa'a, voi olla että olisi, voi olla että ei, mutta kyllä itse ainakin olen edelleen aika pettynyt liiton viimeaikaiseen toimintaan naisten maajoukkueen suhteen.

Oli siellä parikymmentä muutakin hakijaa, kuin Lemminkäinen, oliko hän edes lopussa vielä mukana, kun
valinta tehtiin? En minä ainakaan ole nähnyt näiden muiden valittavan, että olisivat kokeneet asian noin raskaasti.

Lainaus Lentopalloliiton sivuilta:
Ennen Suomeen tuloaan Buser toimi kotimaassa valmentajana vuodesta 2005 lähtien. Saksassa hän valmensi 2011-2012 ja Yhdysvalloissa 2014.

Buserin CV:hen kuuluu kotimaassaan Sveitsissä hankitut liikuntatieteen- ja valmennuksen alan koulutukset Bachelor of Science in Exercise and Sports Sciences Baselin yliopistosta sekä Major Physical Education, Major Exercise and Health Sciences Bernin yliopistosta.

Kansainvälistä kokemustakin löytyy enenmän kuin monelta muulta. Nyt on hänen aikansa näyttää, mikä on
pelin henki.
 
Viestejä
1,263
Oli siellä parikymmentä muutakin hakijaa, kuin Lemminkäinen, oliko hän edes lopussa vielä mukana, kun
valinta tehtiin? En minä ainakaan ole nähnyt näiden muiden valittavan, että olisivat kokeneet asian noin raskaasti.

Lainaus Lentopalloliiton sivuilta:
Ennen Suomeen tuloaan Buser toimi kotimaassa valmentajana vuodesta 2005 lähtien. Saksassa hän valmensi 2011-2012 ja Yhdysvalloissa 2014.

Buserin CV:hen kuuluu kotimaassaan Sveitsissä hankitut liikuntatieteen- ja valmennuksen alan koulutukset Bachelor of Science in Exercise and Sports Sciences Baselin yliopistosta sekä Major Physical Education, Major Exercise and Health Sciences Bernin yliopistosta.

Kansainvälistä kokemustakin löytyy enenmän kuin monelta muulta. Nyt on hänen aikansa näyttää, mikä on
pelin henki.
Ainoastaan telkkarista nähtynä Buser näyttää hereillä olevalta tyypiltä joka reagoi aika nopeasti ja taitaa tulla hyvin juttuun pelaajien kanssa.Sekin on jo arvo sinänsä, ottamatta kantaa mitä muuta olis ollut tarjolla.
Työelämän rektytoinneissa , mistä tässäkin pelkistettynä on kysymys ,pitää työnantajan ottaa vähän riskiä joka tarkoittaa että yleensä sen kaiken kokeneen ohittaa nuorempi visionääri...
Haastattelutilanteissa pyritään aidosti löytämään se paras sekä saamaan sitä tietoa mitä ei valitsijoilla vielä ole.Turhat haastattelut ei ole kenenkään etu eikä niitä tehdä velvollisuudentunnosta, nekin maksavat.
Kysymys kuuluu: mitä kaikkien arvostamalla Lemminkäisellä olis ollut haastattelussa semmosta kerrottavaa mitä ei jo olisi tiedossa?
 
Viestejä
317
Kyllähän tuosta Buserin valinnasta (ja sen jälkipyykistä) on ollut alusta lähtien valitettavasti olo, että on haluttu halvalla suhteellisen ok valmentaja sen sijaan että oltaisiin oikeasti etsitty paras mahdollinen saatavilla olevista vaihtoehdoista. Olisiko Lemminkäisen valmentama joukkue päässyt jatkopeleihin? Jaa'a, voi olla että olisi, voi olla että ei, mutta kyllä itse ainakin olen edelleen aika pettynyt liiton viimeaikaiseen toimintaan naisten maajoukkueen suhteen.
Kyllä nyt kävi niin,että talous edellä mentiin, eli halvin valittiin. Tällä ajatuksella minä ajattelin. Se olisko ToLe saanut joukkueen jatkoon jäi näkemättä. Ainakin Koskelon olis ottanut, oletan.
 
Viestejä
178
Oli siellä parikymmentä muutakin hakijaa, kuin Lemminkäinen, oliko hän edes lopussa vielä mukana, kun
valinta tehtiin? En minä ainakaan ole nähnyt näiden muiden valittavan, että olisivat kokeneet asian noin raskaasti.

Lainaus Lentopalloliiton sivuilta:
Ennen Suomeen tuloaan Buser toimi kotimaassa valmentajana vuodesta 2005 lähtien. Saksassa hän valmensi 2011-2012 ja Yhdysvalloissa 2014.

Buserin CV:hen kuuluu kotimaassaan Sveitsissä hankitut liikuntatieteen- ja valmennuksen alan koulutukset Bachelor of Science in Exercise and Sports Sciences Baselin yliopistosta sekä Major Physical Education, Major Exercise and Health Sciences Bernin yliopistosta.

Kansainvälistä kokemustakin löytyy enenmän kuin monelta muulta. Nyt on hänen aikansa näyttää, mikä on
pelin henki.
Niin nuo Buserin CV:n jutut voi käydä Linkkarissa katsomassa. Juniorien valmennusta ja jotain 3 divarin porukkaa, mutta ei lähelläkään mitään edes Suomen Liigan tasoista juttua löydy sieltä. Eli kokemus on kyllä vähintäänkin vaatimaton.
Se mikä varmasti Lemminkäiseltä liiton mielestä uupuu on kansainväliset suhteet, mitkä taisi olla haku kriteerinä. Toisaalta tuntuu, miten häntä hakuprosessissa kohdeltiin, että olikohan nuo kirjattu juurikin siksi, että paikka oli jo pedattu valmiiksi? Itse en pidä ajatuksesta, että seurajoukkueen valmentaja hyppää MJ puikkoihin. Siinä kun vähän tuppaa käymään niin, että menee puurot ja vellit usein sekaisin. Eli joko tai, tässä kohtaa.
No nyt on Buserin näytöt annettu ja kyllä minusta nyt uuden valmentajan etsintä jatkuu. En usko, että tässä seuraavan kolmen vuoden aikana on tasoloikkaa saavutettavissa, näillä näytöillä. Jos kaveri on hyvä junnujen kanssa, niin silloin ei pitäisi automaattisesti ajatella, että on hyvä sitten valmiimpien pelaajienkin kanssa, kuten tässäkin nyt kävi (case Koskelo/Kosonen jne). Eihän Suomella liian leveä materiaalia ole, mutta kyllä päävalmentajan tärkein tehtävä on luoda olosuhteet ja edellytykset kuntoon. Kun vielä tiedettiin, että seuraavat EM kisat ovat 3 vuoden päästä, niin sitä suuremmalla syyllä nyt olisi pitänyt hakea max tulosta ja Buserinkin olisi pitänyt laittaa kova kovaa vastaan, että jos ei hopeisen liigan pelejä ole tarjolla, niin sitten pannaan pillit pussiin jne. Ei valmentaja saisi myydä omia prinsiipejään, koska sitten ei jäljellä jää mitään, mitä itse olisit tarjottimella tuomassa. Tai sitten kokemattomalla valmentajalla ei vielä ole muodostunut kuvaa, miten joukkue valmistetaan kisoihin ja hänellä on ihan sama miten mennään ja ketä vastaan pelataan vai pelataanko keskenään. Se nyt vaan ei ole näin tämä asia. Kovaa peliä oppii pelaamalla kovia pelejä!
 
Viestejä
5,651
Jos liitto on päättänyt olla panostamaan naisten maajoukkueeseen, niin eikö se silloin ole ihan loogista, että halvalla vaan joku kaveri perämiseen ja osaamisesta niin viis!
 
Viestejä
327
Kyllähän lemminkäinen olisi vaatinut erilaista ohjelmaa, siinä varmasti yksi syy miksi ei lopulta valinnoissa mukana. Kansain väliset kontaktit huono syy, viesti on ollut 15 vuotta euro kentillä ja turnauksissa. Kyllä sieltä kontakteja tarttuu. Tai kukaan muukaan lopulta valinnoissa ollut mukana. Buser teki hyvää työtä näillä panostuksilla ja muuhun ei liitolla ole tai ei halunnut olevan varaa. Ja tämä oli vaan oma näkemys. Ei maajoukkue voi olla vaan vuodesta toiseen nuorten kehittämis paikka, maajoukkueessa täytyy joskus tehdä tulostakin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös