Verkkovirhe

Lentopallo maajoukkue vs "veteraanit"

Viestejä
64
Tuli tässä mieleeni eräs asia, kun Suomen lentopallomaajoukkue ei pelaa todennäköisesti Maailman Liigassa ainakaan 2018 vuonna ja EM:n karsinnatkaan eivät menneet aivan ”putkeen”. Niin ehdotan seuraavanlaista vuosittaista lentopallo-ottelu tapahtumaa, vaikka Suomen Cup:n yhteyteen. Nykyinen lentopallo-maajoukkue vastaan, ”ei enää maajoukkueessa, vaikka taitojensa ja kuntonsa vuoksi sinne kuuluisi pelaajat ja vastaavat”. Aivan samalla periaatteella, kuin pesäpallossa vuotuinen Itä-Länsi ottelu? Minä rohkenen väittää, että näistä ” ei maajoukkueessa juuri nyt”olevista pelaajista muodostettu joukkue voittaisi melko helposti nykyisen maajoukkueen vielä. Turnauksessa löytyisi vielä maajoukkuekelpoisia pelaajia, jotka peliesityksellään näyttäisi vielä taitonsa ” kouluttamalla” nykyistä maajoukkuetta. Minä ”kasaan” tässä itse nimeämällä seuraavat pelaajat kyseiseen turnaukseen:
Matti Oivanen, Eemeli Kouki, Jesse Mäntylä, Urpo Sivula, Mikko Esko, Olli Kunnari, Jukka Lehtonen, Matti Hietanen, Mikko Oivanen, Konstantin Shumov ja Samuli Kaislasalo.

Eräs lentopallofani

Muokkaisin vielä tämän päivän lentopallo-maajoukuetta seuraavasti: Suomen lentopallomaajoukkue on liian lyhyt kansainvälisille markkinoille, joten vaihtaisin sieltä pois: Anssi Hakala, Jani Sippola ja varauksella Markus Kaurto > pelaa joskus hyvin. Me tarvitsemme lisää muutamia reilusti yli kaksimetrisiä pelaajia sisään joukkueeseen. Ottakaa kantaa?
 
Viestejä
5,650
Ja paskat kyllä mitään kouluttais nykyistä maajoukkuetta.

Tuosta ryhmästä minä ottaisin maajoukkueeseen mukaan: Mikko Eskon, sekä Olli Kunnarin, jos haluaisivat tulla pelaamaan. Sivula voisi myös tulla mahdollisesti mukaan. Muut jäis suosiolla kotiin. Toki Samuli Kaislasalo tulevaisuudessa voi hyvinkin olla mukana, minunkin papereissa.

Joukkuepalloilussa on muutenkin kyse siitä, että valitaan mukaan paras joukkue, eikä parhaat yksilöt. Tällä en nyt ota kantaa siihen, että ketkä kuuluu tähän "parhaaseen joukkueeseen", tuli vain mieleen sanoa tämä asia.
 
Viestejä
64
Ei tästä tarvitse heti vetää "hernettä nenään", jos tekee uusia avauksia lentopallon eteen? On tässä yksilölläkin jotain näyttöä. Heti kun Mikko Esko tuli "väliaikaiseksi" passariksi maajoukkueeseen, niin joukkue meni heilahtamalla ensivuoden MM-kilpailuihin 2018.
 
Viestejä
5,650
Honda11 kirjoitti: Ei tästä tarvitse heti vetää "hernettä nenään", jos tekee uusia avauksia lentopallon eteen? On tässä yksilölläkin jotain näyttöä. Heti kun Mikko Esko tuli "väliaikaiseksi" passariksi maajoukkueeseen, niin joukkue meni heilahtamalla ensivuoden MM-kilpailuihin 2018.
En minä ainakaan "hernettä nenään" oo vetäny. :) Mikko Esko ois toki toisena passarina, mutta kun mies ei itse halua tulla, niin paha häntä on väkisinkään ottaa mukaan. :)
 
Viestejä
3,429
minun veteraanit "joukkue" olisi seuraava: Kalin, Juvonen, Parkkali, Juntura, Savio, Toppari, Mattila, Mutka, Rotinen, Liukkonen, Leppänen ;)
 

Jr-

Viestejä
430
Seurat varmana päättävät mielellään pelaajat höntsäämään Suomeen kesken kiivaimman kauden....

No kiva ajatus silti.
 

Ryynäsen Topi

varajäsen kirjoitti:

minun veteraanit "joukkue" olisi seuraava: Kalin, Juvonen, Parkkali, Juntura, Savio, Toppari, Mattila, Mutka, Rotinen, Liukkonen, Leppänen ;)
Ja että saataisiin täysi joukkue: Kahdestoista pelaaja voisi olla Jukka Rajakangas.
 
Viestejä
5,650
Honda11 kirjoitti: Maajoukkueeseen on ollut näyttöä Valepassa: Esko, Kunnari, Sivula tää on jo puolet aloituskuusikosta?
En oo nyt ihan varma, että meinasitko herrojen menevän maajoukkueessa avaukseen, mutta en kyllä ymmärrä miksi Sivulan pitäisi päästä sinne Ojansivun sijaan esim.
 
Viestejä
64
En minä meinaa ketään valita tuohon lentopallomaajoukkueeseen, vaan sen tekee Sammelvuo. Minä olen vain sitä mieltä, että lentopallomaajoukkuetta "nuorennettiin" kerralla liian paljon. Tämä tulee näkymään tulevaisuudessa, kun vielä tuo Maailmanliikakin näyttää jäävän toistaiseksi. Nämä minun valitsemat "pelaajat" näyttävät kuitenkin tänä päivänä sarjapeleissä niin kovaa kuntoa, että siinä on nuoremmilla tekemistä. Eikö tämä "saitti" ole sitä varten, että heitetään ajatuksia ilmaan ja vaihdetaan mielipiteitä, Täällä on joitan "joiden pipoa" alkaa heti kiristää!!!
 
Viestejä
5,650
Honda11 kirjoitti: En minä meinaa ketään valita tuohon lentopallomaajoukkueeseen, vaan sen tekee Sammelvuo. Minä olen vain sitä mieltä, että lentopallomaajoukkuetta "nuorennettiin" kerralla liian paljon. Tämä tulee näkymään tulevaisuudessa, kun vielä tuo Maailmanliikakin näyttää jäävän toistaiseksi. Nämä minun valitsemat "pelaajat" näyttävät kuitenkin tänä päivänä sarjapeleissä niin kovaa kuntoa, että siinä on nuoremmilla tekemistä. Eikö tämä "saitti" ole sitä varten, että heitetään ajatuksia ilmaan ja vaihdetaan mielipiteitä, Täällä on joitan "joiden pipoa" alkaa heti kiristää!!!
Ei ole nyt ainakaan tarkoitus olla pipo kireällä, joten pahoittelut, jos sellainen vaikutelma on tullut. On hienoa, että lentopallo kiinnostaa, ja ajatuksia on toki mukava vaihtaa, ja eriävät mielipiteet on varsin hyvä juttu myös toki. :)

Olen vain siinä käsityksessä, että esim. Olli Kunnari ei yksinkertaisesti ole käytettävissä maajoukkueessa, vaikka kuinka haluttaisiin. Varmasti olisi maajoukkueelle vielä hyötyä herrasta. Mikko Eskohan oli ansiokkaasti mukana MM-karsinnoissa, mutta jäi pois muista peleistä, käsittääkseni aivan omasta tahdosta, eikä siitä, että ei olisi vaikkapa Tuomas Sammelvuolle kelvannut. Urpo Sivula on taas tietojeni mukaan hölmöillyt itsensä osittain pois maajoukkueesta. Nämä ovat toki vain Sivulan tiimoilta huhuja, joita en sen enempää lähde tässä avaamaan.
 
Viestejä
4,545
fiftie kirjoitti:
Honda11 sanoi:
En minä meinaa ketään valita tuohon lentopallomaajoukkueeseen, vaan sen tekee Sammelvuo. Minä olen vain sitä mieltä, että lentopallomaajoukkuetta "nuorennettiin" kerralla liian paljon. Tämä tulee näkymään tulevaisuudessa, kun vielä tuo Maailmanliikakin näyttää jäävän toistaiseksi. Nämä minun valitsemat "pelaajat" näyttävät kuitenkin tänä päivänä sarjapeleissä niin kovaa kuntoa, että siinä on nuoremmilla tekemistä. Eikö tämä "saitti" ole sitä varten, että heitetään ajatuksia ilmaan ja vaihdetaan mielipiteitä, Täällä on joitan "joiden pipoa" alkaa heti kiristää!!!
Ei ole nyt ainakaan tarkoitus olla pipo kireällä, joten pahoittelut, jos sellainen vaikutelma on tullut. On hienoa, että lentopallo kiinnostaa, ja ajatuksia on toki mukava vaihtaa, ja eriävät mielipiteet on varsin hyvä juttu myös toki. :)

Olen vain siinä käsityksessä, että esim. Olli Kunnari ei yksinkertaisesti ole käytettävissä maajoukkueessa, vaikka kuinka haluttaisiin. Varmasti olisi maajoukkueelle vielä hyötyä herrasta. Mikko Eskohan oli ansiokkaasti mukana MM-karsinnoissa, mutta jäi pois muista peleistä, käsittääkseni aivan omasta tahdosta, eikä siitä, että ei olisi vaikkapa Tuomas Sammelvuolle kelvannut. Urpo Sivula on taas tietojeni mukaan hölmöillyt itsensä osittain pois maajoukkueesta. Nämä ovat toki vain Sivulan tiimoilta huhuja, joita en sen enempää lähde tässä avaamaan.
Ja paskat. Smmelvuo siinä on hölmöillyt. Eikä ole huhua. :evil:
 
Viestejä
4,545
fiftie kirjoitti: Sakke on toki hyvä ja valaisee meitä tietämättömiä?
Tästä on jo jauhettu tarpeeksi. Mitä teki prassijoukkue eräänä ML viikonloppuna taanoin. No Suomi voitti Upin huippupelin ansiosta. Urheilussa sattuu ja tapahtuu. Lapsellista touhua, eikä lapsellisuuteen ole varaa näillä pelaajaresursseilla.
 
Viestejä
5,650
Sakke kirjoitti:
fiftie sanoi:
Sakke on toki hyvä ja valaisee meitä tietämättömiä?
Tästä on jo jauhettu tarpeeksi. Mitä teki prassijoukkue eräänä ML viikonloppuna taanoin. No Suomi voitti Upin huippupelin ansiosta. Urheilussa sattuu ja tapahtuu. Lapsellista touhua, eikä lapsellisuuteen ole varaa näillä pelaajaresursseilla.
Tuo ei nyt kyllä kerro meikäläiselle, että mitä se Sammelvuo on mokannut. Onko se moka siis se, että Sivula ei ole joukkueessa?
 
Viestejä
48
Tässäkin aiheessa törmätään usein samaan ongelmaan, mikä lentopallokeskusteluissa tulee esille valitettavan usein.

Kirjoittajia on vähän, ja ne jotka johonkin tiettyyn keskusteluun osallistuvat, ovat usein vähintään jollain tasolla emotionaalisesti sitoutuneita joihinkin pelaajiin tai valmentajiin, jonka vuoksi keskustelu ei ole enää millään tasolla objektiivista. Tämän myötä monet hedelmälliset keskustelut kuihtuvat väittelyksi. Se on toki taas hyvä puoli että ollaan mukana tunteella, mutta ikää kyllä keskustelun kannalta se hämärtää keskustelua valtavasti.

Lentopallopiirit ovat myös erittäin pienet, ja "huhuja" liikkuu hyvin helposti. Osa näistä on puhtaasti yhden osapuolen mielipiteitä, joka luonnollisesti vääristää todellisia tapahtumia.
 
Viestejä
1,386
v0lleyball kirjoitti: Tässäkin aiheessa törmätään usein samaan ongelmaan, mikä lentopallokeskusteluissa tulee esille valitettavan usein.

Kirjoittajia on vähän, ja ne jotka johonkin tiettyyn keskusteluun osallistuvat, ovat usein vähintään jollain tasolla emotionaalisesti sitoutuneita joihinkin pelaajiin tai valmentajiin, jonka vuoksi keskustelu ei ole enää millään tasolla objektiivista. Tämän myötä monet hedelmälliset keskustelut kuihtuvat väittelyksi. Se on toki taas hyvä puoli että ollaan mukana tunteella, mutta ikää kyllä keskustelun kannalta se hämärtää keskustelua valtavasti.

Lentopallopiirit ovat myös erittäin pienet, ja "huhuja" liikkuu hyvin helposti. Osa näistä on puhtaasti yhden osapuolen mielipiteitä, joka luonnollisesti vääristää todellisia tapahtumia.
Tämä.

Itse olen onnellisesti ulkona lajin sisäpiireistä ja siksi tämänkaltainen "Köpi on lapsellinen ja Sivula oikeesti paras"-keskustelu on lähinnä kiusallista seurattavaa.
 
Viestejä
98
Voidaan olla montaa mieltä, mutta ehkä majoukkueessa mentiin liian pitkään samalla porukalla ja oli pakko tehdä suuri nuorennusleikkaus.
Parempi olisi ollut sekoitus kokemusta ja nuoria lupaavia pelaajia. Jotenkin tuntui, että Berruton jälkeen mentiin samalla porukalla ja jopa samalla kuusikolla liian pitkään.
Aika kuluu ja Upi ja Lelukin taantuu, ehkei taitojen, mutta fysiikan ja erilaisten vammojen vuoksi.
 
Viestejä
3,429
v0lleyball kirjoitti: Tässäkin aiheessa törmätään usein samaan ongelmaan, mikä lentopallokeskusteluissa tulee esille valitettavan usein.

Kirjoittajia on vähän, ja ne jotka johonkin tiettyyn keskusteluun osallistuvat, ovat usein vähintään jollain tasolla emotionaalisesti sitoutuneita joihinkin pelaajiin tai valmentajiin, jonka vuoksi keskustelu ei ole enää millään tasolla objektiivista. Tämän myötä monet hedelmälliset keskustelut kuihtuvat väittelyksi. Se on toki taas hyvä puoli että ollaan mukana tunteella, mutta ikää kyllä keskustelun kannalta se hämärtää keskustelua valtavasti.

Lentopallopiirit ovat myös erittäin pienet, ja "huhuja" liikkuu hyvin helposti. Osa näistä on puhtaasti yhden osapuolen mielipiteitä, joka luonnollisesti vääristää todellisia tapahtumia.

No lisätään huhuja :whistle:

Syksyn Em-kisoihin valmistuvaa leiriä valittaessa Esko kysyi pitääkö olla leirillä koko ajan kun lapsi lähtee kouluun? -> Köpi teki oman johtopäätösen -> Esko ei käytössä ja Eemin passi ei niin tarkka kuin Eskon Upille -> Lelu silti aloittava hakkuri olipa passari kuka tahansa -> Upi kisoissa puolapuilla murjottamassa -> Valitaan joukkueelle "turvallisempi" Ropponen
 
Viestejä
1,386
varajäsen kirjoitti:
v0lleyball sanoi:
Tässäkin aiheessa törmätään usein samaan ongelmaan, mikä lentopallokeskusteluissa tulee esille valitettavan usein.

Kirjoittajia on vähän, ja ne jotka johonkin tiettyyn keskusteluun osallistuvat, ovat usein vähintään jollain tasolla emotionaalisesti sitoutuneita joihinkin pelaajiin tai valmentajiin, jonka vuoksi keskustelu ei ole enää millään tasolla objektiivista. Tämän myötä monet hedelmälliset keskustelut kuihtuvat väittelyksi. Se on toki taas hyvä puoli että ollaan mukana tunteella, mutta ikää kyllä keskustelun kannalta se hämärtää keskustelua valtavasti.

Lentopallopiirit ovat myös erittäin pienet, ja "huhuja" liikkuu hyvin helposti. Osa näistä on puhtaasti yhden osapuolen mielipiteitä, joka luonnollisesti vääristää todellisia tapahtumia.

No lisätään huhuja :whistle:

Syksyn Em-kisoihin valmistuvaa leiriä valittaessa Esko kysyi pitääkö olla leirillä koko ajan kun lapsi lähtee kouluun? -> Köpi teki oman johtopäätösen -> Esko ei käytössä ja Eemin passi ei niin tarkka kuin Eskon Upille -> Lelu silti aloittava hakkuri olipa passari kuka tahansa -> Upi kisoissa puolapuilla murjottamassa -> Valitaan joukkueelle "turvallisempi" Ropponen
No voi hohhoijjaa vaan. Eli todella tässä väität että Esko+Sivula nyt vaan on parempia kaikin puolin ja toisekseen Ropponen on riittävän kiltti tyytyessään puolapuille? Mitä ihmettä näillä jutuilla haetaan?

Esko on kova ja Upi on kova, mutta ei kai nyt kukaan tosissaan väitä että Tervaportti ja Ojansivu olisivat huonoja? Eihän maajoukkuetta voi valita pelkästään parhaista yksilöistä kuitenkaan, koska homman on toimittava. Jotenkin todella vierastan ajatusta siitä että aikuiset miehet maajoukkuetasolla alkavat kiukutella kun toisen naama ei miellytä.

Toki totuus voi olla tarua ihmeellisempää. Olisi kuitenkin kiva jos näissä keskusteluissa pitäydyttäisiin faktoissa kaverilta kuultujen huhujen sijaan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös